Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Clowntje

Clowntje

29-12-2009 om 11:28

Help, mijn engeltje wordt soms dracula

Wie heeft de gouden tip?
Mijn lieve stoute bijdehandte middelste dame van 2 jaar wordt soms in een keer een kleine dracula. Eerst heel lief kusjes geven op het handje van babyzusje en dan in 1 keer HAP bijten in het handje. Je ziet het niet aankomen, geen duidelijke reden maar toch bijten.
Ook oudste zus moest het gister ontgelden, lief spelen samen in bad en in een keer HAP in de bovenarm van oudste.
Dit zal ook wel weer zo'n fase zijn waar je door heen moet, maar het is wel vervelend. Ze krijgt nu straf als ze gebeten heeft (gister meteen bad uit, en naar bed) als ze babyzusje bijt moet ze 2 minuten op de gang. Ze weet het heel goed dat het niet mag, zegt het zelf ook 'bijten, mag niet (en dan met een bestraffend vingertje erbij )', maar het kwartje is nog niet helemaal gevallen.
Wie o wie heeft de gouden tip? Negeren zal denk ik het beste zijn, maar ja, dan kan ik haar ook geen straf geven voor het bijten? Hoe gaan jullie daar mee om?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

30-12-2009 om 22:02

Tja

hier ook een dracula, al sinds zijn geboorte.

Hij is een paar keer geschrokken van mijn reactie toen hij mij beet. Toen heeft hij een tijdje gehad dat hij beet en daarna van zichzelf schrok en gelijk een kus gaf. (probeer dan maar eens boos te worden...)

Als hij andere kinderen beet, wat hij nu gelukkig niet meer doet, dan sprak ik hem boos toe, moest hij "het goed maken" (kusje geven).

Ik vind hem eigenlijk nog te jong om op de gang te moeten. Stevig toespreken maakt al genoeg indruk, maar zoals met alles, moeten ze het gewoon een stuk of honderd keer horen. Zucht.

Succes.

De keer dat de mijne dat deed...

ik heb het niet vaak mee gemaakt, een paar keer sinds haar 1e jaar dat ze me probeerde te bijten, en het was dan bij haar wel duidelijk dat er even een stuk frustratie uit moest. Te zien aan de blik in haar ogen en lichaamshouding.
Duidelijk gemaakt dat bijten/ of een ander op die manier pijn doen echt niet mag/kan. Voor een kindje is het m.i. naast het weten wat niet mag, erg belangrijk om te horen wat dan WEL mag, want blijkbaar moet er iets uit. Dus proberen in te leven in het gevoel wat er op dat moment overheerst. Als je denkt dat het boosheid is: "je mag wel slaan op mijn hand, of op een kussen of op de bank, dat doet geen pijn".
Met verschonen wil mijn dametje ook wel eens gaan schoppen. Ik leer haar dan dat ze niet tegen iemand aan mag schoppen, maar wel in de lucht schoppen.
Weet niet of je er iets aan hebt, hier heeft het duidelijk wel geholpen. Succes,
groet lunamaya

Clowntje

Clowntje

02-01-2010 om 16:46

Het gaat beter nu

ze krijgt zeer consequent straf nu als ze het doet, en veeeeeeeel aandacht naar degene die (bijna) gebeten is. Gister en vandaag nog geen bijt incidenten, eergister 1 keer bijna.
Ze stond vandaag op de gang voor gooien met haar laptop, en ik vroeg later aan haar waarvoor ze straf had en ze zei: Bijten mag niet. (dat kwartje was dus wel gevallen, alleen komt de boodschap van gooien met speelgoed mag niet nog niet helemaal aan )

Denk ook wel dat het een soort frustatie is, maar toch net niet altijd. Die keer dat ze babyzusje bijt na het geven van 2 kusjes kwam echt onverwacht.
We houden haar maar goed in de gaten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.