Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Help zoon van 16 maand om 5.00 wakker

Hij is klaar wakker, zit te spelen, springen en te gillen in zijn bed! We hebben het nu al 3 ochtenden achter elkaar gehad en ik begin nu een beetje moe te worden. We hebben nog een zoon van bijna 4 en die heeft echt zijn rust nodig,dus helaas halen we hem er al om 5.30 uit, anders gilt hij iedereen wakker.
We hebben nu een verduisteringsgordijn besteld en ik hoop zo dat dit de oplossing is. (hiervoor werd hij om 6.00 wakker, wanneer het een zonnige dag zou worden)
Maar is dat wel de oplossing?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ohhhhh

Ohh Thein!!! Wat vervelend voor jullie!! Misschien is het wel het licht wat binnen komt schijnen. ZOu heeel goed kunnen. Proberen waard iig. EN hem een flesje melk geven en dan weer terug leggen werkt zeker ook niet. DAt heb je vast al geprobeerd.
Sterkte ermee en ga voor je duimen dat de nachten snel wat langer mogen duren.

Liefs Pilar

Irene

Irene

21-05-2010 om 13:38

Geen oplossing, wel herkenning

Hier zijn 3 van de 4 kinderen van die vroege vogels. In vele jaren hebben we vanalles en nog wat geprobeerd, maar niets heeft ooit geholpen. Het is gewoon de aard van de beestjes (de oudste is 9 en die is nog altijd elke dag heeeeeel vroeg wakker).
Het enige wat er dan overblijft is zelf maar wat vroeger naar bed en 's ochtends gewoon opstaan. Het went hoor. En op een gegeven moment kunnen ze zichzelf wel een uurtje vermaken. Onze derde zoon is nu 3 en die trekt om half 6 zijn sokken aan en gaat gewoon rustig spelen in zijn kamer of beneden. De jongste is nog maar 18 maanden dus daar moeten we er helaas nog wel voor uit... Sterkte!

dc

dc

21-05-2010 om 19:32

Ook herkenning

Hier hebben we het ook elke zomer weer met de oudste. Ik vind het makkelijkste inderdaad simpelweg vroeg mijn bed in, en de dag vroeg beginnen... Zucht, ik kan niet wachten tot ze een gat in de dag slapen.

dc

dc

21-05-2010 om 19:33

en in frankrijk hadden we dus luiken die de kamer echt donker maakten, en dat maakte dus helemaal niets uit...

rozenstruikje

rozenstruikje

21-05-2010 om 21:25

Middagslaapje?

Hoeveel slaapt hij overdag? Misschien dat wat minderen of van 2 naar 1 slaapje?
En dat is dan de eerste paar dagen afzien ivm zijn slaapgebrek maar hopelijk gaat hij daarna dan de nachten langer maken. Mijn dochter deed dat wel.
En zelf natuurlijk vroeg naar bed s avonds of smiddags meeslapen.

Rozenstruikje

thein

thein

22-05-2010 om 08:41 Topicstarter

Hey

allen bedankt voor de reactie. Gisteren konden we het verduisteringsgordijn ophalen en we hebben maar meteen afplakplastic gehaald voor het raampje boven de deur. En alles bevestigd Gisteravond ging die erg verwarrend en huilend naar bed. tja zo ineens erg pikkedonker das natuurlijk wel ff wennen maar na 5 min is die lekker gaan slapen. Hij is nog wel rond 23.00 wakker geweest en onze nicht was aan het oppassen en dan weet je hoe het gaat, toch er even uithalen en troosten. Maar hij werd vanochtend pas wakker om 7.00 wakker! En hij was heerlijk heel zachtjes aan het neurien! Wauwie! Zou het dan toch werken??
Ow en 2 slaapjes? Dat doet hij meer dan een maand al niet meer. Hij werd dus altijd netjes wakker rond 7.00, gaat dan weer naar bed om 11.45 en slaapt dan tot 14.00 a 14.30 Rond 18.30 gaat die dan weer naar bed. Zelfs nu hij om 5.00 kwam, heb ik hem wakker gehouden. Wel lastig maar ja

thein

thein

24-05-2010 om 06:59 Topicstarter

Het gaat weer goed

nog niet te hard schreeuwen natuurlijk. Maar gisteren was hij om 6.30 wakker en nu begint hij net een beetje wakker te worden in zijn bedje en het is nu 7.00.
Beter dan 5.00 dus ik ben al tevreden nu maar hopen dat het zo blijft

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.