Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Herhaaldelijk kritiek op kind

Hoi Allemaal

Een vriendin van de vriend van mijn man uit regelmatig kritiek op het gedrag van mijn zoon (bijna 4). Het zijn geen dingen die op dat moment gebeuren, maar volgens haar / haar 2 jarige zoon op het kinderdagverblijf waar ze samen in een groep zitten.Volgens haar wil haar zoon daarom niet met mijn zoon spelen, waar ik an sich geen probleem mee heb, ze mogen hun eigen vriendjes kiezen. Ik slik de kritiek, probeer te kijken naar het gedrag van mijn kind maar na de 3e keer kritiek ben ik het gesprek aangegaan met de leidsters omdat ik van hun nooit iets geks heb gehoord. Zij waren stomverbaasd, zeiden dat ze heel leuk samen spelen en dat mijn zoon zich prima gedraagd, hooguit wat streken heeft die andere 3 jarigen ook hebben, maar niets geks. Gisteren waren we op een feestje. Het was druk ( volle zaal) en stootte mijn zoon per ongeluk een met een grote ballon tegen iemand. Ik zie haar dan al weer chagerijnig naar hem kijken en meteen is mijn middag verpest. Ik kan het moeilijk van me afzetten en ben bang dat het de relatie met mijn kind beinvloed. Wat zouden jullie doen?


Serieus 
Dat het de relatie met je kind beïnvloed 

het zou de relatie met die vriendin moeten beïnvloeden 
Weg ermee .

Inderdaad geen contact meer met haar. Misschien nog eens veroordelend naar haar kind kijken als die een keer geen engeltje is.

Waarom zeg je niet dat ze haar mond moet houden?

Fem87

Fem87

19-02-2023 om 08:24 Topicstarter

Duidelijk! Ik ben dol op mijn kind en kan prima erkennen als hij iets niet doet wat niet mag, maar als zij in de buurt is merk ik dat ik gestresst ben omdat ik weet dat ze hem zo in de gaten houd. Daar voel ik me dan behoorlijk schuldig over want hij is ook gewoon een 3 jarige met alles wat daarbij komt kijken.

Fem87

Fem87

19-02-2023 om 08:27 Topicstarter

@Dolfje dat is zeker iets wat ik me heb voorgenomen om de volgende keer te doen, zeker nu ik de bevestiging heb dat er echt niets is gebeurd en haar kritiek dus nergens op slaat. Of zou jij hier zelf op terugkomen?

maak je het niet erg groot? Blijkbaar vindt deze vriendin jouw kind niet zo leuk. Kan gebeuren. Ik zou mijn schouders er over ophalen.  

Je kunt niet iedereen te vriend houden en je bent geen slechte moeder omdat 1 persoon kritiek heeft op je zoon.

Het lijkt erop dat je het zo ervaart dat zij jou een slechte moeder vindt.

Joszy schreef op 19-02-2023 om 08:28:

maak je het niet erg groot? Blijkbaar vindt deze vriendin jouw kind niet zo leuk. Kan gebeuren. Ik zou mijn schouders er over ophalen.

Meen je dit? We hebben het over een volwassen vrouw die het nodig lijkt te vinden om een kind van 3 af te fakkelen. Doe dat gewoon niet, ook als je het kind in kwestie stiekem misschien niet zo leuk vindt.

Als hij bijna 4 is, zitten ze binnenkort niet meer samen op het kdv neem ik aan? Misschien neemt dat wat druk weg? Maar als ze zich negatief over/tov hem blijft gedragen, zou ik dat toch echt niet leuk van haar vinden. 

Roos55 schreef op 19-02-2023 om 08:17:

Serieus
Dat het de relatie met je kind beïnvloed

het zou de relatie met die vriendin moeten beïnvloeden
Weg ermee .

Dit. Maal tien.

Ik zou er geen waarde aan hechten, blijkbaar vindt haar kind jouw kind minder leuk en dat kan natuurlijk. Er zijn echter geen klachten over jouw kind dus vandaar dat je het naast je moet neerleggen. 

Poezel_en_Wip schreef op 19-02-2023 om 08:39:

[..]

Meen je dit? We hebben het over een volwassen vrouw die het nodig lijkt te vinden om een kind van 3 af te fakkelen. Doe dat gewoon niet, ook als je het kind in kwestie stiekem misschien niet zo leuk vindt.

Ik vind geïrriteerd kijken geen affakkelen... 

Fem87

Fem87

19-02-2023 om 09:13 Topicstarter

Joszy schreef op 19-02-2023 om 09:04:

[..]

Ik vind geïrriteerd kijken geen affakkelen...

Ik zie het zelf ook meer als @Poezel_en_Wip. Constant kritiek op je kind krijgen elke keer als je haar ziet staat voor mij ook echt gelijk aan affakkelen. 

simpel toch? Vriendschap verbreken, direct. Is niet anders. Wij hebben ook vrienden die we niet meer zien omfat zoons niet met elkaar overweg kunnen. Dat is jammer, maar doodvermoeidend als je ondanks dat toch steeds meer zn allen gaat doen. 

Elpisto schreef op 19-02-2023 om 09:18:

simpel toch? Vriendschap verbreken, direct. Is niet anders. Wij hebben ook vrienden die we niet meer zien omfat zoons niet met elkaar overweg kunnen. Dat is jammer, maar doodvermoeidend als je ondanks dat toch steeds meer zn allen gaat doen.

Daar hoef je toch de vriendschap niet voor te verbreken? Mijn dochter kan ook slecht met de zoon van goede vriendin. Zij is overigens wel gewoon lief voor mijn dochter dus anders als bij TO maar geen haar op mn hoofd die bedenkt de vriendschap te beëindigen omdat onze kinderen minder goed samen kunnen.

OT als het een echte vriendin is moet je dit bespreekbaar maken, heb het er eens met haar over wat jij ziet en hoort en wat dat met je doet. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.