Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Malihu

Malihu

21-04-2009 om 09:41

Hilarische momenten met je peutertje!

Wie wil er leuke/hilarische momenten delen? Ik heb er in ieder geval 1!

Gister zat ik met dochter lief (2j4m) in de zandbak te spelen. Ze wilde taartjes bakken. Ik had dus een grote taart van zand gemaakt, netjes stukjes gesneden en voor ieders een stukje op een 'schoteltje' gedaan. Je raadt het vast al, toen we het taartje gingen 'opeten' nam dochter een heerlijk grote hap met zand.... Ik zag het gebeuren, probeerde nog te waarschuwen, maar het was al te laat. Hmmm, dat was toch niet zo'n lekker taartje, maar gauw de mond spoelen. LOL. Het was dat mama helemaal in een deuk lag, dat dochter er zelf ook wel om kon lachen, want echt leuk vondt ze het natuurlijk niet.....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook één

We waren bezig in ons nieuwe huis. Jongste zoon (nu de derde) toen net 4. De kamer van oudste en tweede zou een soort paars worden met oud rose (ja voor jongens). Nou mijn moeder en ik riepen zo van de structuurverf lijkt net aardbeien pudding en bosbessenpudding. Nou schijnbaar had onze net kleuter daar net zin in. Hij pakt de lepel (een grote houten roerlepel) en neemt een hele grote hap. En spuugt het nog harder uit. Bahhhhh oma dit is geen aardbeien pudding. Mijn moeder en ik deden het bijna letterlijk in onze broek van het lachen. Was ook een erg koddig gezicht. Zijn hele gezichtje onder de verf.
Gelukkig is het latex dus meteen afwassen en heeeeel veeeeeel spoelen en drinken. Wonderbaarlijk zaten zijn kleren niet onder!
Dat doen hij dus nooit meer. Nu zijn we in 2007 weer verhuisd, hij was nu net 10. Riepen we dus : O kijk eens lekkere pistache vla. Hij werd eerst rood en toen moest hij heel hard lachen. Toen keek onze jongste van bijna 2 erna, hmmm, zei hij. Nee riepen wij bah.
Haha we hebben er kostelijk om gelachen.
Rymcke

MLN

MLN

21-04-2009 om 11:09

Mogen genante momenten ook?

Was met zoontje (2,5) in supermarkt en er kwam een meneer aan met een hele grote wijnvlek in zijn gezicht. Ik zag kind kijken en voelde het al aankomen.... Kind zei: mama, meneer is vies. Meneer in bad. Gelukkig hoorde de desbetreffende meneer het niet (geloof ik) en het enige wat ik kon zeggen was: nee, meneer is niet vies. Meneer is mooi!
Paar dagen later papa met kind bij kinderboerderij. Komt een verstandelijk gehandicapte vrouw aan met een begeleider. De mevrouw had een beetje een verfrommeld gezicht waarbij de lippen naar voren staken. En ja hoor!!! Kind: papa, dame heeft dikke mond. Papa: daar kan dame niets aan doen....
Poehee, hoe reageer je op zoiets??? Ik weet dat kind het niet kwaad bedoelt maar ben zo bang dat mensen zich gekwetst gaan voelen.

amk

amk

21-04-2009 om 11:16

Mln

Zo lang het van kinderen zelf af komt en zij een voor hun leeftijd gewone reactie hebben zal het niet snel als kwetsend ervaren worden. Dat zeg ik uit ervaring. Mijn zus heeft ook een iets afwijkend uiterlijk, maar vooral afwijkend gedrag.

Als een ouder dan gewoon reageert door bv te zeggen dat er iets kapot is in haar hoofd is er helemaal niets aan de hand. Pas op het moment dat een ouder moeilijk gaat doen en zich helemaal in allerlei moeilijke bochten gaat wringen zoals bij de heer met de wijnvlek mooi zeggen. Dan wordt het vervelend. Want hij vind het ook niet mooi. Zeg dan gewoon nee, lieverd, dat noem je een wijnvlek en dat hebben sommige mensen nu eenmaal. Dat is een constatering van een feit en je maakt het niet mooier als het is.

Massi Nissa

Massi Nissa

21-04-2009 om 13:38

Obama en kabouter plop

Onze dochter heeft de verkiezingen in Amerika samen met mama gevolgd via de televisie. Sindsdien roept ze elke keer als ze een zwarte meneer ziet: "Obama!". Gelukkig wordt er meestal om geglimlacht.
Mijn man had haar vorige week voorop de fiets toen hij de lokale imam tegenkwam (met indrukwekkende, naar traditie roodgeverfde baard). "Kabouta Plop!" riep dochter verrukt. Man was enigszins opgelucht toen de imam er geen blijk van gaf, te weten wie dat was, haha.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

21-04-2009 om 14:11

Op!

Onze Pipo (net 2) had op de kast een kadozakje met snoep gezien dat nog voor hem was, vanwege zijn verjaardag het afgelopen weekend. "Ja", zei ik, je mag het hebben als je je boterham op hebt". En Pipo pakte monter alle stukken van zijn boterham en schoof ze elders op tafel bij zijn afgelebberde broodkorsten. "Zo! Isse op!".

Inderdaad

Ik ben Koreaans en in de metro zag een jongetje me en trok aan zijn oogjes zodat het spleetoogjes werden. OK, het is een klein kind, niks van aantrekken. Maar toen zei de moeder na een tijdje: "niet doen x-je, dan doen je oogjes straks pijn". Dat vond ik erger dan wat het kind deed.

Nog een leuk moment met mijn peuter: meneer wil zijn eigen schoenen niet meer uittrekken. Hij zegt gelijk "kleine baby", maw hij is een baby dus kan het niet. Ik deed een deal, hij 1 schoen en ik 1 schoen. Dat deden we. Maar blijkbaar trok ik zijn schoen verkeerd uit dus kreeg ik de schoen terug met de woorden "nee mama, die eerst los. Probeer nog maar eens". En toen ik het goed had gedaan (ja ik ben soms echt gek) kreeg ik een "ja, zo moet het".

Aangezien ie het zo goed weet mag ie voortaan allebei zijn schoenen zelf uittrekken .

MLN

MLN

21-04-2009 om 18:26

Amk en petal

Dank voor jullie reacties. Zowel man als ik waren totaal niet voorbereid op deze acties van zoon, vandaar onze knullige en onbeholpen reacties daarop. Waren we ons zelf ook bewust van.

En hier vandaag

zoon heeft van zijn vader geleerd dat het niet netjes is om mensen dik te noemen, ze zijn gezet.
U voelt m al. Vandaag in het park, bij het zien van een buikige meneer op een bankje 'kijk daar zit een gezette man!'
Nou, dan maakt zo'n eufemisme het er echt niet beter op. Man was gelukkig zo te merken niet alleen dik, maar ook hardhorend. Pfieuw!

Massi, die kabouter Plop vind ik echt geweldig (overigens heeft Klus een rode baard, maar goed, je dochter is nog maar 2,5 )

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

21-04-2009 om 21:21

Oooo klus

Ik geef 't meteen door, haha. Ik vind het omgekeerde van MLN's 'genante momenten' trouwens ook schattig. Dochter is niet verlegen uitgevallen (behalve op momenten waarop zij haarfijn aanvoelt dat enig vrouwelijk geknipper met haar lange wimpers op zijn plaats is). Ze roept dan ook echt van alles naar mensen op straat (en heeft ook al geen zacht stemmetje). Soms komt er echter niet iets genants, maar iets onverwacht aardigs uit. Dan roept ze: "Dag meneer, wat een mooie bril, zeg!" (compleet op toon, ik lig echt plat van het lachen). Pas liep er een oudere dame met een hand in het verband. Dochter: "Oooo die mevrouw is zieliiiiggg. Ze heeft au aan haar handje. Moet een pleister erop en een kusje, mama."
Groetjes
Massi

Temet

Ik ben ook niet bepaald de slankste, maar van kinderen kan ik zo'n opmerking wel hebben hoor. Tenslotte zeggen ze niks verkeerd, ik bén ook dik
Heb wel liever dat ze dik dan gezet zeggen, dat is zo'n politiek correct antwoord...

MLN

MLN

22-04-2009 om 14:05

Daarop inhakend esmee

Stel nu dat mijn kind zegt: mama, die dame is dik. Wat zeg ik dan???? Hoe reageer ik als ouder op zo'n moment? Mijn kind zegt idd niets 'verkeerds' maar ik vind het wel vervelend voor die persoon.

amk

amk

22-04-2009 om 15:38

Klopt.

Er zijn vast ook wel dikke mensen die je kind wel goed kent. Ik zeg tegen mijn dochter dan: ja, dat klopt, maar dat hoef je niet te zeggen.
Ik constateer het feit en leer mijn dochter dat ze dat niet hoort te zeggen.
Zoals ik eerder al schreef maak het niet mooier dan het is. Dat iemand dik is weet ie zelf ook wel. En het is een logische reactie van een kind, die constateert dat gewoon, net zoals er blaadjes aan een boom groeien, zonder bijbedoelingen. Een kind leert later wel dat dat kwetsend kan zijn en op dit moment is gewoon leren dat je dat niet zegt voldoende.
Als jij gewoon rustig zegt dat dat niet zo leuk is om te horen is het prima. Niets genants aan gewoon een van de vele opvoedmomenten.

Mln

Ik ben het eens met mijn voorgangster. Gewoon zeggen "ja dat klopt maar..."
Tja, natuurlijk zijn er mensen die er niet tegen kunnen maar eigenlijk zegt zo'n kind gewoon niks verkeerd. Ik weet van mezelf dat ik dik ben, daar kan het kind niks aan doen en die bedoeld dat (zoals amk) zegt, ook helemaal niet vervelend. Het is gewoon een constatering van een feit.

Ook dik

Ik denk dat ik tegen mijn kind zou zeggen: 'Ja dat klopt. Er zijn mensen in alle soorten en maten.'
Als je tegen je kind zegt dat hij/zij niet mag zeggen dat iemand dik is dan krijg je geheid een hele discussie over 'waarom dan niet?' en daar zit je in zo'n situatie al helemaal niet op te wachten.

Wildplasser

Eigenlijk nog een dreumes: m'n dochtertje is 19 maanden. Niet zindelijk, maar wil wel graag net als wij "plassuh poepuh" op de wc.
Gisteren mocht haar grote broer "wildplassen" in wat struikjes in de buurt, want hij kon het echt niet tot huis ophouden.
Vandaag loop ik daar met m'n dochtertje, ze begint aan het rok te sjorren: "plassuh plassuh!"
Zucht, nog niet zindelijk, maar wil wel dat ik haar luier uittrek om de te kunnen wildplassen.

Supermama

Ik ging zaterdag samen met mijn zoontje, van 2,5 boodschappen doen. We gingen met de auto en ik moest een heel stuk achteruit rijden. Dus ik hardop: nou even kijken of mama dit kan hoor, met de nieuwe auto.
Zoon: "mama kan dat, mama supermama!" ach gosh mijn hart maakte een sprongetje.

Massi Nissa

Massi Nissa

28-04-2009 om 20:41

O lief

Thein, wat een schattige zoon heb jij!
Groetjes
Massi

Schattig

Ach gos.. nou dan moet het lukken he. Als je kindje dat zegt..Mijnn dochtertje spreekt me ook altijd moed in met autorijden.. Jij kan echt wel goed rijden mama zegt ze dan.. ( heb okt '08 mijn rijbewijs gehaald).

Ik werkte tot een paar maanden terug in een supermarkt..stond er een oudere meneer voor mijn neus en er komt een gezin aan met het knulletje voorop (voor de worst). Hij ziet die meneer en zegt doodleuk, Bent U nou een bejaarde.. Oh ik bescheurde het zowat.. en uiteraard heel nieuwsgierig naar de reactie van de ouders.. Rode bam en even zonder woorden dus.. en die meneer kon er wel een beetje om lachen geloof ik.. Ik geloof dat ie iets zei van ik ben al wel oud maar nog niet bejaard hoor..

Van mijn meid kan ik me zo een, twee, drie niet iets bedenken.. Maar mijn moeder heeft dankzij mij als extraverte kleuter wel geleerd dat er mensen zijn die het heel verkeerd op kunnen vatten..
Ik zei he mama kijk dat is ook een opa..of zoiets en die man werd zo kwaad dat ie de kinderwagen met mijn broertjes omgooide.. waarop het personeel van de winkel wel even de meneer op zijn nummer zette..

Mistig

Soms is onze Thein net een ouwe man. Gisteren zei hij, toen we naar oma wandelden:"mama, mistig buiten". Dus ik zei: Ja kereltje het is zeker mistig. Hij toen weer:"vandaag dan mooi weer!" Hihi, dit heeft hij zeker een keer opgevangen van ons!

Maranmat

Maranmat

05-05-2009 om 13:18

Kind weg....

Ik was jaren geleden met toen 2,5 jarige zoon aan het winkelen... Hij had een vreselijke hekel aan winkelen indertijd. Dus zoonlief vastgegespt in de buggy en even een paar noodzakelijke boodschappen halen... Ik sta bij de kassa met zoon in de buggy naast me. Betalen, nog even een paar woorden wisselen met de kassiere. Ik wil weglopen maar kijk dan ineens verbijsterd naast me: de buggy is weg! En mijn zoon zat vastgegespt, dus die is ook weg! In paniek kijk ik de winkel door, waar is mijn kind? Gelukkig zie ik al gauw de achterkant van onze buggy, vlakbij de uitgang. Maar, de buggy kruipt gestaag steeds verder naar de uitgang, en er is niemand die hem duwt! Ik ren er vlug naar toe en wat blijkt: zoonlief heeft zich zover naar onderen weten te wurmen dat hij met zijn rug op het zitvlak ligt (je kon hem dus van de achterkant niet zien) en met zijn voeten net bij de grond kan. Zo peddelt hij gestaag met buggy en al naar de uitgang. De boodschap is duidelijk: genoeg gewinkeld voor vandaag!

(Overigens is hij nu bijna 10 jaar en vindt winkelen nog steeds vreselijk, een echte zoon van z'n vader!)

Wat een stunt

Pffft.. da's schrikken.. ineens je buggy weg. nu jaren later kun je vast hard om lachen, maar toen zal je wel flink geschrokken zijn..

Mijn oudste deed altijd mensen omkijken als ze met opa door een winkel liep. Zij is een echte lekker witkop met helderblauwe oogjes en opa is ghanees ( stiefvader van papa) en dus erg donker.. Kun je de blikken voorstellen als zo'n witkopje door de winkel om opa roept en zo'n donkere ghanees reageerd hahaha..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.