Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Jongetjesmama

Jongetjesmama

04-09-2009 om 18:29

Hoe aanpakken? [zoon lag op een blote pop]

Vandaag moest ik op audientie komen bij de locatiemanager van het kdv waar mijn zoontje (3,5)zit. Het bleek dat hij in missionarishouding op een blote pop (van kleutergrootte) was gaan liggen, zelf ook zijn t-shirt had opgetild en niet mis te verstane bewegingen had gemaakt.
Ze vonden dit zo verontrustend dat ik dus op gesprek moest komen.
Nog nooit eerder hebben zij iets verontrustends gezien en ik dus nog nooit. Dus het is iets van de laatste 3 weken.
Ik kreeg eerlijk gezegd een beetje het idee dat ze dachten dat zoonlief thuis toekeek als papa en mama bezig waren of ongegeneerd naar sexfilms mocht kijken (beiden dus niet het geval !). In ieder geval geval deed hij duidelijk iets na volgens hen en moest het flink in de gaten gehouden worden.
Eenmaal thuis heb ik natuurlijk ernaar gevraagd, ook gevraagd wat hij nou precies gedaan had met de pop en hij vond het in ieder geval niet raar wat hij gedaan had. Ik heb hem uitgelegd dat blote buik knuffelen alleen voor grote mensen is, niet voor kindjes en dat grote mensen het ook niet met een pop doen. Gevraagd dus of hij dat niet meer wil doen.
Daarna gevraagd of hij het ergens gezien had en hij zei dat hij het gisteren bij z'n tante (een verjaardag) had gezien op de televisie beneden, bij Monster Jam (????).
Hoe kom ik er in vredesnaam achter of dit écht zo is, of dat hij het ergens anders gezien heeft? Of er meer aan de hand is ?
Hoe spreek ik in vredesnaam mijn schoonzusje aan hierover ?
Ik vind het in ieder geval een onrustig idee. Blijkbaar heeft hij ergens, op een plek die ik dacht die veilig was voor mijn kinderen, gezien hoe 2 mensen sex hebben. Continu maalt het nu doormijn hoofd waar dat geweest kan zijn en wie dat dan waren. Of is er op die verjaardag meer voorgevallen dan wat ik kan vermoeden ?
Jongetjesmama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

04-09-2009 om 20:13

Adem in, adem uit

jouw zoontje is echt de enige niet die wel eens beelden op heeft gevangen van vrijende mensen. Op zich is daar natuurlijk niets mis mee, en kun je gewoon vertellen wat je al deed, dat dat iets is dat grote mensen doen, en dat je zo niet met poppen moet spelen, want een pop is geen groot mens.
Ik vind dat de leidsters jouw nogal op stang hebben gejaagd, dit had ook wel wat luchtiger gekund. Jouw zoontje heeft niets gedaan met een ander kind, alleen met een pop. Het is goed dat ze iets dergelijks signaleren, en het melden, maar om dan gelijk te zeggen dat het goed in de gaten gehouden moet worden.......mwah!
Dan nog jouw schoonzusje, waarom wil je haar erover aanspreken? Wat ik lees is dat jullie een feestje hadden, en dat er kinderen beneden naar een tv hebben gekeken. Kinderen zappen, en komen dan vanalles tegen.
Wat hij heeft gezien heeft hem blijkbaar niet geangstigd, hij vindt zelf ook niet dat hij iets raars deed met de pop.
Ik denk dat je naar hem toe goed hebt gehandeld, en dat je het hierbij kunt laten. Overleg nog even over de wijze waarop de leidsters gaan reageren, zodra hij het op het kdv weer doet.
Maar maak het niet groter dan het is jongetjesmama.

Groetjes, Minet

dc

dc

04-09-2009 om 22:00

Onschuldig

het lijkt mij ook vrij onschuldig. Hij is aan het ontdekken dat hij fijne gevoelens kan hebben door bepaalde bewegingen, en dat hoort bij een normale seksuele ontwikkeling. Je hebt uitgelegd dat het niet "hoort" en verder basta lijkt me.

Je kunt kinderen niet eeuwig beschermen. Seksueel getinte beelden vindt je overal. Laat jezelf en je kind geen trauma's aanpraten!

Jongetjesmama

Jongetjesmama

04-09-2009 om 22:18

Dank voor de reacties

Jullie reacties zijn een beetje in de trant van mijn allereerste reactie toen ik daar zat:"Jullie maken van een mug een olifant"
Ik had ook al aangegeven dat zij het als sexueel getint opvatten omdat ze naar mijn zoontje kijken vanuit hun eigen referentiekader (waar sex een onerdeel van is), maar dat mijn zoontje er iets heel anders van kan denken.
Maar door de zwaarte die zij eraan tilden, begon ik toch te twijfelen en te denken dat er wellicht inderdaad meer aan de hand kan zijn.
Ik heb inmiddels uitgeademd en sta weer met beide voetjes op de vloer.
Dank jullie wel

Jongetjesmama

koentje

koentje

06-09-2009 om 14:44

Anderzijds

moet je er ook vanuit gaan dat het KDV handelt in belang van het kind.
Volgens mij is er gewoon sprake van bezorgdheid en lijkt me dit terecht. Sexueel misbruik komt nu eenmaal voor en kinderen uitten het niet zelden op deze manier.
Ze hebben alleen geconstateerd dat dit gebeurd is.. ze hebben je nergens van beschuldigd toch?

Het schoonzusje aanspreken, gaat wat mij betreft helemaal nergens over. Als jij vindt dat je kind wars gehouden moet worden van dit soort beelden, heb je niet goed opgelet. Bij allerlei clipjes komen de meeste sexueel getinte beelden voor, dat is toch bekend?

Beetje t - over die sexueel getinte beelden

Vergis ik me nu of vinden jullie het normaal dat een jongetje van 3 dat soort beeden ziet (in muziekvideoclipjes neem ik aan dat er bedoeld wordt?)

Waar zien ze die dan? Hier thuis (5,5 en bijna 4) staat er geen tv aan met dat soort beelden als de kidneren wakker zijn (overigens ook niet als ze slapen
En bij vrienden ofzo ook niet? Ik kan me voorstellen dat een kind het wel eens ziet in een winkel op en tv scherm ofzo, maar dat is toch niet erg vaak.

Ik ben wel benieuwd?

Jongetjesmama

Jongetjesmama

07-09-2009 om 00:22

Nee, écht niet

Op de tijden dat hij wakker is en de TV aan staat, komen we niet verder dan Nick jr of Baby TV.
En ja, als zo'n locatieleider zegt: "Hij deed, zonder twijfel, echt iets na. Dus dat moet hij de afgelopen weken gezien hebben en aangezien jullie net op vakantie geweest zijn...." en "Weten jullie zeker dat hij niet toevallig jullie slaapkamer binnen gelopen is" en "Iedereen heeft wel sex-films in huis en kinderen zijn zo slim tegenwoordig"
Het is dat ik redelijk verbouwereerd was, anders had ik haar kunnen vertellen dat we het nooit in dat standje doen en dat playboy-tv ( sorry,komt gratis bij het digtale tv-pakket dat we gekozen hebben omdat daar Nick Jr. ook bij zit) is afgeschermd met een code.
Overigens, nu ik erover na loop te denken; is het normaal dat één leidster iets afwijkends ziet, een andere leidster erbij roept, dan weer de locatiemanager erbij roept en dat ze dan met z'n drieën naar z'n afwijkende gedrag gaan kijken ?
Overigens hebben we het schoonzusje gevraagd en zij heeft geen sexzenders en ook geen sex-films, dus ook per ongeluk is daar niks gebeurd.
Zoon en z'n kleine zusje zijn nog maar 1 dag op het KDV, daarna stopt het (ik heb 3 maanden geleden opgezegd), dus veel heisa ervan maken wil ik eigenlijk niet, ook al ben ik wel een beetje bezorgd.
Jongetjespapa brengt namelijk altijd de dag dat ze naar het kdv zijn geweest de kinderen naar bed en toen we gisteren zaten te praten, zei hij opeens dat eigenlijk altijd haar vagina rood en pijnlijk is als ze daar geweest is, maar dat hij dat tot nu toe toeschreef aan de weinige tijd die ze daar hebben om luiers te verschonen. Met een dot zinkzalf is het de volgende dag ook altijd weer weg.
In de tussentijd heeft zoon hier thuis niets raars gedaan, terwijl we een feestje hadden met alleen maar peutermeisjes. Dus eigenlijk denk ik dat het het eigen referentiekader van de leidsters is geweest die er iets sexueels van maakten en dat hij gewoon aan het spelen was, heel onschuldig.
Jongetjesmama

A dirty mind is a joy forever.

Dat was mijn eerste reactie toen ik je stukje las. En iets in die trand zou ik waarschijnlijk ook gezegd hebben als een kdv met zo'n bericht over mijn kind kwam.

Lijkt me een aardig oversexed clubje daar, en ik zou absoluut nog eens met ze in gesprek gaan hierover. Nl. dat jouw zoon altijd in jouw nabijheid is als hij niet op het kdv is, dat je zeker weet dat hij nooit met dit soort zaken geconfronteerd is, en dat je je afvraagt wat er eigenlijk verder op het kdv allemaal plaatsvindt.

Ik zou me over die roodheid van dochterlief wel zorgen maken!

buzz

buzz

11-09-2009 om 11:21

Ik vind

het echt een heel raar verhaal, en zou de rollen tocvh eens omdraaien, dat jij je niet helemaal gerust voelt over wat er op de peuterspeelzaal gebeurd (of lees hoe er gehandeld word op de opvang)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.