Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Hoe gaat dat bij jullie? Ene kind slaapt als het andere opgehaalt moet worden.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
buzz

buzz

26-08-2010 om 21:10

Hier

ging 1 slaapje op ligstand in de baby wagen, rondje met de honduit en ze sliep, ff de wagen parkeren in de gang, en slapend in de wagen mee broer uit de peuterklas halen, dat was maar 2 keer per week trouwens.
Heb je geen buurvrouw die ff met de babyfoon kan oppassen?
Of een andere ouder uit de buurt die je kind mee kan nemen?

buzz

buzz

26-08-2010 om 21:17

Sera

op de basisschool van mijn zoontje, is het overblijven hardstikke druk en vermoeiend, vooral in het begin (misschien wel het hele eerste jaar) zou hij dat zeker niet getrokken hebben, en aan het einde van de week helemaal op zijn geweest.
i dat uurtje verteld hij hondertuit thuis, gaat ff lekker poepen en komt daarna nog even tot rust met een boterham. Overblijven omdat de school het zo doet is heeeeeel anders dan is die middagpauze korter en zijn ze ook eerder thuis uit school, de juf is dan vaak zelf bij het middageten en niet alleen de overblijf moeder, dat kan je echt niet met elkaar vergelijken.
Ik laat mijn kind ook niet alleen thuis daar niet van, maar dat maakt overblijven ook niet ideaal, want daar zou mijn andere dan onder leiden.
Gelukkig heb ik een dochter die erg weinig slaap nodig heeft.

m@ss

m@ss

26-08-2010 om 21:48

Thein

Hoi,

Ik ken je probleem. Mijn oudste is nu bijna 8 en de jongste bijna 3. De jongste slaapt van 13.30 tot 15.00 en als hij langer slaapt dan loopt de oudste alleen naar huis. Toen hij jonger was haalde ik de jongste uit bed om 15.00. Ik ben ook wel eens alleen heen en weer gegaan, maar voelt voor mij gevoel niet lekker. Daarbij blijft hij 1 dag over. En loopt ook vaak wel eens met een andere moeder mee naar huis. Ik zou ook zo als eerder gemeld het slaap ritme de hele week het zelfde houden. Geeft meer rust en regelmaat.

oja mijn man is ambulance chauffeur, ze gaan eerst helemaal de patient checken, stabiliseren, enz. En in de auto zullen ze eens kijken of je een briefje in je zak zal hebben. Ze zullen vast kijken maar daar gaat wel een tijd overheen.

joep

joep

26-08-2010 om 22:40

Thein, nog een ideetje

Ik zat te denken, misschien voor jouw nuttig: ik maak mijn jongste om 11:00 savonds nog wakker en geef hem dan nog een fles warme melk met vanillerijstebloem. Dat is op deze leeftijd een beetje overdreven, dat snap ik ook wel, maar anders is hij om 6:00 wakker, of vroeger. Nu slaapt hij uit tot ik hem om 8 uur wakker maak, dan heeft hij nog amper honger en ontbijt hij als we mijn oudste weg gebracht hebben. Misschien als jouw zoon smorgens 2 uur langer slaapt, dat hij dan wel genoeg kan hebben aan zijn ingekorte middagdutje.

thein

thein

27-08-2010 om 08:42 Topicstarter

Heel erg bedankt voor het meedenken!

Wat ben ik blij met jullie en bedankt voor de fijne woorden Rozenstruikje, wordt dan weer even onzeker en ga dan van alles uitproberen en alles tegelijk en tja dat pakt dan niet goed uit.
Buzz ben het helemaal met je eens, want heb eens hier rond gevraagd en 1 jongetje die ook net 4 is zit ook op een school waar het verplicht is om over te blijven, maar de moeder vertelde dat ze dan veel eerder vrij zijn en de juf blijft met de kindjes in de klas. Hier is dit echt niet zo. Nogmaals hij heeft het nu nog nodig om even tussen de middag bij te tanken, even lekker hangen op de bank, lekker aankeutelen. Misschien over de lange periode, dat hij dan toe is aan overblijven, maar ik denk dan dat ik mijn schoonmoeder in schakel (die woont er dicht bij) en vraag of hij daar een broodje tussen de middag kan eten. Maar ik wil het eerst zo proberen, als ik het alleen af kan, dan heb ik dat toch liever
Ben d'r nu ook achter waarom jongste zoon telkens zo vroeg wakker is. Hij heeft dan gepoept en wil dan niet meer verder slapen. Dus schone billen en dan weer naar bed? Joep wat je zegt vind ik ook een goeie, misschien in combi met schone billen en flesje gaat die dan nog wel even slapen? Wat denken jullie? Maar gisteren heeft hij het van 5.30 tot 13.30 volgehouden en was binnen een minuut vertrokken! Ik merk ook dat het benoemen ook erg goed werkt (we gaan nu Thein weg brengen en als we thuis zijn ga jij even slapen, maar niet zo lang want we moeten Thein ook weer ophalen) Zodra ik om 15.00 op zijn kamer kwam, stond hij al en riep Thein, Thein! Dus merk wel dat het benoemen ook zeker mee helpt aan het wennen.
Ik ga hem vandaag ook gewoon om 13.30 weg leggen, maar vanmiddag mag hij wat langer slapen want dan is Thein 's middags vrij. Hopen dat hij met het weekend en de woensdag en vrijdagmiddag bijslapen niet te kort heeft. We gaan het proberen!

Maar heb je het al geprobeerd

mjn dochter heeft vanaf het begin 2 dagen op de overblijf gezeten en sinds een jaar 3 dagen, gaat uitstekend hoor en net als de andere kinderen trouwens want meerendeel van de kleuters blijft over, eerst proberen en dan kan je pas zeggen of hij het niet kan.

thein

thein

27-08-2010 om 15:42 Topicstarter

Mandarijn

hij moet nog 4 worden en hij is net deze week gestart. Ik wil het gewoon niet. Er zijn nog genoeg andere opties dan overblijven. Hij zou het misschien wel kunnen maar ik zie het gewoon niet nu zitten.

eva67

eva67

27-08-2010 om 17:31

Tussenvorm

Wij hanteren regelmatig een tussenvorm; dan blijft mijn dochter over bij een klasgenootje. Net iets relaxter, iets specialer. Maar dat doe je ook pas als ze een beetje met elkaar gaan spelen. Mijn kinderen gaan 4 dagen naar de opvang en mijn dochter van bijna 5 zou liefst iedere dag ergens gaan spelen maar dat kan alleen op woensdag, deze tussenvorm is voor ons dus een uitkomst...

thein

thein

28-08-2010 om 12:04 Topicstarter

Berber

bedankt voor de fijne woorden!
Het zal ook allemaal goed komen en stukje bij beetje zullen we allemaal wennen aan de nieuwe situatie.

thein

thein

28-08-2010 om 12:05 Topicstarter

Wel nog tips gevraagd over

mijn jongste zoon die zo vroeg komt omdat hij gepoept heeft.
Schone billen, fles en dan weer lekker het bedje in proberen??
'S middags begint hij al te wennen aan zijn middagslaap. Hij sliep om 13.30 en werd wakker om 15.15 dus dat ritme komt er al aardig in.

rozenstruikje

rozenstruikje

28-08-2010 om 20:54

Thein

Je kunt het proberen: verschonen, fles en verder slapen. Ik hoop voor je dat het werkt!
Bij mijn jongste heeft het niet gewerkt. Hij wordt ook al eeuwen wakker met/ door poep. Verschonen maakt hem al wat wakkerder, dan nog langs de keuken voor een fles. Onderhand begint hij natuurlijk al te babbelen en als hij de fles dichtdraait, is hij klaarwakker. Dan gaan we dus maar op de bank met de tv zachtjes aan, dan kan ik nog even wat dommelen. En sinds een half jaar, kan ik hem op de bank zetten met fles en dekentje en filmpje, en duik ik nog even mijn bed in!

Rozenstruikje

thein

thein

29-08-2010 om 20:32 Topicstarter

Niet gepoept en wat denk je?

heeft geslapen tot 8.00 vanmorgen. Als die dat nou eens volhoud dan ben ik zeer te vreden

joep

joep

30-08-2010 om 19:33

Nou, van harte

Goed hoor!
Groetjes Joep

thein

thein

31-08-2010 om 06:58 Topicstarter

Ritme komt er wel

krijg er steeds meer vertrouwen in dat we een nieuw ritme krijgen.
Roan was gisterochtend om 8.00 wakker. Eerst om 5.00 toen heb ik zijn billen verschoond fles in bed gegeven en heeft heerlijk doorgeslapen! Hij kon het prima redden om 13.30 er weer in te gaan.
Nu is het bijna 7.00 en ik hoor hem nu net in zijn bedje kleine geluidjes maken. Heerlijk!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.