Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Jacoline29

Jacoline29

21-10-2008 om 12:55

Hoe lang middagtukje 2 jarige?

Mijn jongste dochtertje is 6-9 twee geworden,normaal sliep zij 's middags 2-2 1/2 uur, nu is het meestal 1 uurtje,maar heeft ook dagen dat ze dik 2 uur slaapt.Hoe lang mag een kind van 2 's middags nog slapen gemiddeld?
Ze gaat meestal 's avonds om 19:00 naar bed,soms slaapt ze binnen 1/2 uur,soms is ze nog tot 21:00 aan het spoken/spelen met haar knuffels. eer ze slaapt.Ze slaapt wel de nacht door tot ong 7:30 als haar zus van 4 haar niet wakker maakt om 7:00.broer van 6 laat haar altijd met rust.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

21-10-2008 om 13:07

Lekker laten slapen

Is niet een kwestie van hoe lang "mag" maar meer wat zij nodig heeft. Is heel verschillend per kind. De ene slaapt nog 3 uur tot ze 4 is en de ander al met 2,5 helemaal niet meer.

Zolang ze 's avonds op tijd naar bed kan en lekker doorslaapt gaat het toch prima?

Mijn jongste van 2,5 slaapt bijna nooit meer en gaat dan 's avonds om 19.00 naar bed.

Hey jacoline

had al een beetje antwoord gegeven in het septemberdraadje, maar Thein slaapt echt nog 3 uurtjes in de middag en dat heeft hij ook echt nodig. Maar per kind is dit wel verschillend denk ik hoor.
Hier gaat thein tussen 19.30 a 20.00 naar bed (totdat de wintertijd in gaat dan word het weer 19.00 a 19.30
Maar Thein is meer standaard om 6.00 wakker dan om 7.00. in de ochtend.

Vaak wel 3 uur

Mijn dochter van 2 slaapt nog iedere middag gemiddeld 3 uurtjes, gaat 's avonds rond 8 u naar bed en slaapt tot gemiddeld half 7, 7 uur. Moet er regelmatig 's nachts wel uit voor een speen of een aai.
Heel soms slaapt ze niet of een uurtje, maar dat is dan als we toevallig ergens zijn waar ze niet kan slapen.
Het is per kind nogal verschillend, zoals alles in de ontwikkeling van die kleintjes

Juul M

Juul M

22-10-2008 om 03:11

Verschillend

Mijn dochtertje van bijna 2 slaapt van 20:00 tot 6:30 ongeveer en overdag slaapt ze 1-2 uurtjes. Maar ik ken ook kindjes die veel langer slapen, soms zelfs korter. Gewoon kijken naar wat je kind aangeeft en nodig heeft.
Juul

Jacoline29

Jacoline29

22-10-2008 om 12:46

Niet willen slapen

Vandaag heeft ze echt een dag dat ze niet wilt slapen,ik heb haar om 12:00 in bed gelegd,ze is aan het kletsen en doen,heeft ze evengoed wat rust,want slapen wilt ze echt niet vandaag,ze huilt ed niet,maar is gewoon aan het spelen.Om 13:15 haal ik haar er maar uit,gaan we even lekker fietsen,misschien dat ze dan op de fiets in slaap valt.
Volgens mij hebben 2 jarige toch echt nog een tukje nodig,althans Elize wel,want anders is ze niet te genieten,omdat ze moe is om 16:00.Erg lastig,vooral als pappa pas 20:00 thuis is van zijn werk.
We gaan maar weer door,ze heeft in ieder geval even een 1 1/2 uur voor haar zelf en komt ze toch even tot rust.
Ik vind het wel lastig,want ik weet niet meer hoe het bij de andere 2 ging vroeger.(nu 6 en 4)

amk

amk

22-10-2008 om 16:15

Misschien

dan om 4 uur in bed leggen, maar dat is waarschijnlijk lastig in combinatie met de andere 2.

Ik leg mijn 3 jarige op elk tijdstip in bed dat ze aangeeft moe te zijn. Dat kan ook 11 uur 's morgens zijn, of laat in de middag. Maar ik heb makkelijk praten ik heb er maar 1 rondlopen.

groet,
Angela

H@rtje

H@rtje

24-10-2008 om 00:22

Slaapt niet overdag...

mijn dochter is nu 2,5. Sinds dat ze 1 is werd het middagslaapje een strijd. Ik legde haar elke middag op bed, maar ze vertikte het om te gaan slapen, lag dan te brabbelen en met haar knuffels te spelen. Ik vond het zelf wel even lekker om m'n handen even een uurtje vrij te hebben. Helaas ze trapte er niet in. Na een tijdje ben ik ermee gestopt. 's Nachts slaapt ze goed, ze slaapt van 19 uur tot 8:30 uur. Ze is wel eens een keertje wakker, maar slaapt dan snel weer in. Ik het heerlijk, heb de hele dag om wat te ondernemen, hoef geen rekening te houden met een dutje en 's avonds gaat ze lekker op tijd onder de wol.

Prima toch?

Klinkt allemaal precies zo als bij mijn 2.5 jaar oude peuter. Ik maak me daar geen zorgen over, moet jij ook niet doen volgens mij.

Ellebel

Ellebel

30-10-2008 om 16:38

Veelslaper...

Hoi,

Tyler is gisteren twee geworden dusse..HALLO alle mama's van de puberende peuters!!! haha

Tyler sliep eerst nog twee uurtjes tussen de middag (van ongeveer 12.45 to 14.45 uur). 's Avonds rond half acht naar bed en 's morgens rond 08.00 uur eruit. Slaapt dus best nog wel veel, maar hij heeft het nog echt nodig, anders is hij niet echt te genieten.Helaas nu de klok weer verzet is heeft ie helemaal een ander ritme. Hij slaapt nu van 19.30 tot ongeveer 06.30 uur en tussen de middag nu van ongeveer 12 uur tot 15.00 uur.
Ik ben nu weer aan het proberen om het middagslaapje korter te maken zodat ie 'smorgens wat langer ligt, hij houdt het niet echt vol van 06.30 tot 12.00 uur. Hij is rond 11 uur dan vaak al flink sjaggie. Soms slaapt ie in de auto. Maar goed ik blijf gewoon stug volhouden. 's ochtends niet eerder dan 07.30 uur naar beneden.
Tyler heeft altijd wel veel geslapen (meer dan kinderen uit zijn omgeving) maar hij heeft het blijkbaar nog nodig dus ik laat hem lekker rusten..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.