Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Berber.

Berber.

17-11-2009 om 15:51

Hoe zat het ook alweer? (kiezen en koorts)

Kan een kind nou wel of geen koorts krijgen van doorkomende kiezen? En diarree?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

17-11-2009 om 17:26

Jawel

Nou en of dat kan! Hier was het iedere keer bingo, bij elke tand/kies: koorts én tandenpoep. Volgens mij omdat de doorkomende tand/kies een soort ontstekingsreactie oproept én hetn speeksel krijgt ook een andere samenstelling.

Ayanna

Ayanna

17-11-2009 om 17:42

Ja hoor

Net zoals Guinevere het beschrijft. Het speeksel krijgt idd een andere samenstelling. Er komen bepaalde enzymen vrij die het het tandvlees wat weker maken en die enzymen kunnen ook zorgen voor diarree.

Yup

Hier ook. Vieze tandenpoep en schrale billetjes (heeft ie anders nooit last van). Koorts volgens mij niet altijd, maar hij is wel lastiger en brult meer dan normaal.

Chris

Carolien

Carolien

18-11-2009 om 14:43

Ja,

al kan het volgens de arts van het cb helemaal niet (van nieuwe tanden en kiezen krijgt een kind geen koorts, mevrouw, ik hoor het haar nog zeggen). Tandarts had er wel een verklaring voor, anders nog dan die ik net las, die zei: als tanden/kiezen doorkomen, dan gaat er een steriele ruimte (waar de tand/kies in de kaak zit) open en dan kan er een ontstekingsreactie ontstaan. Vond ik wel plausibel, net als de verklaring van Guineverre trouwens. Misschien een combinatie van beide?
Groetjes,
Carolien

w dries

w dries

19-11-2009 om 13:26

Deze keer niet

de eerste tanden en kiezen heeft ze er veel (heel veel) last van gehad. vooral van de eerste kies. koorts, niet slapen, niet eten.
deze keer gaat het een stuk beter gelukkig.
algemene conclusie....het gaat echt wel samen..

succes

Mathilde

Mathilde

19-11-2009 om 15:29

Hier wel

Oudste (nu 6) had meestal een knalrode wang en verhoging bij een doorkomende tand of kies. En jongste (bijna 4) kreeg heftige diarree en zulke nare, vies ruikende poep dat zijn billen er tot bloedens toe van open lagen. Super zielig. Hopelijk komt de kies snel door!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.