Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
sam

sam

03-09-2012 om 19:44

Huilen 's nachts dreumes

Onze dochter (14 maanden) slaapt de laatste dagen slecht. Is lang aan het piepen voordat ze in slaap valt en wordt 's nachts meerdere keren huilend wakker en duurt dan weer even voordat ze in slaap valt. Als we even naast haar gaan zitten wordt ze weer rustig, maar zodra we de kamer verlaten begint het gehuil weer. Overdag is ze verder vrolijk.
Herkenbaar? En eventuele tips?
Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

03-09-2012 om 20:23

Bang in t donker?

Soms hebben dreumessen een fase dat ze bang zijn in het donker. Heb je al iets van een lichtje in de kamer?
Wij hebben rond die leeftijd een barbapapa lampje gegeven, die is er voor bedoeld, geeft weinig licht enzo.
Dromen kan geloof ik ook op die leeftijd. Wat bij ons -onverwacht- ook nog weleens wil helpen is je kindje even knuffelen en aan t lachen maken. Daarna ontspannen in bedje leggen, muziekje aan en dan weg.
Geen van de aanpakken is trouwens succes gegarandeerd

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marie

Marie

03-09-2012 om 22:11

Oorpijn?

Hoi,
Onze dochter ging als dreumes ook huilen 's nachts. En wij konden er ook maar niet achterkomen waarom. Totdat ze looporen kreeg. Bleek ze dubbele middenoorontsteking te hebben! En helemaal geen koorts (en al die keren erna ook niet).
Trouwens op die leeftijd krijgen ze toch ook kiesjes? Wellicht dat die pijn "doorstraalt" naar de oortjes? En door het liggen komt er druk op de oortjes wat dus pijn geeft. Probeer eens of het beter gaat als je een handdoek onder het hoofdeind van het bedje doet.
Hier hielp het ook wel om een anti-lekbeker met water in het bedje te zetten. Als ze dan dorst kregen, konden ze zelf een slokje nemen.
Geloof me - ooit wordt het beter (als ik nog denk aan die slapeloze nachten van 13 jaar geleden....)
succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.