Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Hysterische peuter voor het slapengaan!

Hallo allemaal,

Wij hebben een groot probleem met onze peuter 3,5 jaar oud.
Het gaat om het hysterisch worden op het moment dat ze gaat slapen s avonds.We brengen haar naar bed iedere avond om dezelfde tijd 19 uur.Eerst douchen/bad, tanden poetsen, plassen , pyama aan en daarna voorlezen in bed!
Lampje aan en dan slapen, nou sinds 2 maanden begint ze dan te protesteren, dat ze nog een verhaaltje wil ze wil etc etc nog wat drinken en gaat vreselijk staan gillen op de overloop!
Maar echt waar ze schreeuwt de hele buurt bij elkaar en stopt niet we worden er helemaal gek van, dan wil ze dus weer drinken dan is het weer dit en dan weer dat.
Ik wordt er heel boos en verdrietig van terwijl ik zo mijn best doe om de dag rustig af te sluiten met haar, en dan dat gillen echt hysterisch. Het vervelende is ook aan het huilen dat haar broertje 1 jaar oud in de kamer naast haar slaapt en dan ook wakker word!
We hebben al geprobeerd met stickers gewerkt dat als ze goed en rustig is gaan slapen dat ze dan een sticker krijgt maar dat werkt helemaal niet.Als ze dan slaapt slaapt ze ook heel goed dat is het probleem ook niet het is echt het naar bed brengen!
heeft iemand een idee hoe we dit anders aan kunnen pakken want we worden er zo hopeloos van het is niet leuk meer!

Groetjes Senna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

02-09-2010 om 20:48

Wat ik deed

Als je stil bent kom ik bij je kijken (en dan echt snel komen)

Als je schreeuwt, kom ik niet.

Werkte hier heel goed! Maw goed gedrag belonen, slecht gedrag negeren.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Was vouwen

Ik ging tijdens die fase in mijn slaapkamer was vouwen. Deur van dochter mocht dan op een ruime kier open blijven en om de paar minuten ging ik kijken of ze nog netjes in bed lag (die van mij kwam er dus constant uit). Deze aanpak was ongeveer een week nodig en toen ging het weer.

Succes!

rozenstruikje

rozenstruikje

03-09-2010 om 20:03

Hier

Bij mijn oudste was de afspraak dat haar kamerdeur open mocht staan, zolang ze stil was. Ging ze toch huilen/ piepen/ gillen/ zoiets dan ging de deur dicht. Na vijf minuten ofzo kreeg ze dan een tweede poging.
En dat werkte super, daar deed ze het gewoon voor.

Rozenstruikje

Hier

Ik heb ze hier weleens in de keuken neergeplant, net zolang totdat ze het niet meer leuk vonden. De keuze tussen gaan slapen en in de keuken blijven maar je nergens mee mogen bemoeien was dan snel gemaakt.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.