Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Berber.

Berber.

31-03-2010 om 13:48

Hét kado voor 2-jarige?

Mijn tweeling wordt 2 over drie weken (HOERA!). Mijn moeder geeft ze driewielers, vond ik zelf wel een aardige, maar ik zoek nog een net zo briljante kadotip voor m'n schoonouders.

Wat kan een 2- tot 3-jarige nou echt niet missen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

31-03-2010 om 14:25

Ballenbaan

Hier was (en is) de houten ballenbaan die onze tweede kreeg een groot succes hij staat al 2,5 jaar in de kamer en nog wordt er elke dag wel mee gespeeld nu meer door zusje van 2 en zelfs volwassenen spelen er altijd even mee. Ook een succes: De kassa van Fisher Price, Duplo blokken en auto's, keukentje met pannetjes en nep eten, boeken, rugzakje, houten blokken.

Little people

Op deze leeftijd vind ik de grotere Little People dingen erg leuk. Huis, winkel, treinbaan.....er is genoeg!

Ook leuk nu vlak voor de zomer: een speelhuisje voor in de tuin.

Alvast gefeliciteerd in elk geval!

Guinevere

Guinevere

31-03-2010 om 17:34

Zand en water

Wat élke 2-jarige zou moeten hebben is iets met zand en water. Dus ik zou zeggen: de ene krijgt een zandbak en de andere een zwembadje. Een aquaplay zou ook kunnen natuurlijk.

Malihu

Malihu

31-03-2010 om 21:08

Houten keukentje

Onze dochter kreeg toen een houten keukentje. Daar speelt ze nu ruim een jaar later nog steeds met veel plezier mee!

Voor buiten hebben wij een water/zand tafel van de Karwei, ook een erg leuk ding!

Loopfiets en veel meer

Mijn zoontje heeft deze loopfiets voor zijn 2e verjaardag van zijn opa en oma gekregen (in overleg met ons), daar hebben we ontzettend veel plezier van:
www.wishbonedesign.com/
http://www.wheelybug.nl/index1.html
Je kunt deze eerst als driewieler en later als tweewieler gebruiken. Maar met een tweeling heb je er twee nodig en dat wordt wel erg duur...
Verder zijn bij ons een succes: zandbak, veel Duplo, boeken, bal, beer, dvd's van Buurman&Buurman en Pingu (levert wel veel gezeur als je wilt dat je kind niet veel tv kijkt...). En achteraf hadden we hem ook wel een houten keuken kunnen geven, daar is hij nu erg aan toe, maar dit moet nu wachten tot zijn 3e verjaardag... (intussen helpt hij in de echte keuken en gebruikt hij zijn kleine plastic baby-keukentje).

Veel plezier!

Biene M.

Biene M.

31-03-2010 om 21:25

Keuken

Keukentje was ook het eerste waar ik aan dacht. Zoon speelt nu alweer een tijdje met het keukentje dat we 13 jaar geleden voor zijn zus kochten en dat tussendoor bij twee neefjes in gebruik is geweest.

Verder had ik wel een enorme stapel prentenboeken gekregen willen hebben met de tweede verjaardag van mijn zoon. Hij vindt het nu geweldig om voorgelezen te worden, geniet van nieuwe boeken. Al moet ik elke dag minstens één keer "raad eens hoeveel ik van je hou" en "Ik wil de maan" voorlezen.

Keukentje

Keuken met toebehoren was hier een doorslaand succes (met 2 jaar). Nu, ruim een jaar later, speelt ze er nog ontzettend veel mee, en alle kinderen onder de 5 die hier binnenkomen, lopen er direct heen en gaan eieren bakken

Kiki

Kiki

01-04-2010 om 21:33

Hier is de garage een grote hit

Maar mijn oudste is ook helemaal gek van auto's

De treinbaan speelt hij ook heel vaak mee.

Trouwens, als je mijn oudste vraagt wat hij wilt hebben zegt hij 'een broertje' Misschien is dat een idee

hahahaha

Guinevere

Guinevere

02-04-2010 om 12:31

Wat denk je van deze?

Hier is een mooie keuken: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70129801

Mariska

Mariska

02-04-2010 om 13:07

Ik wil um ook!

Zit alleen te denken... moet je dan een heel keukenblok voor een 2ling? hahaha

Die is inderdaad leuk

Guinevere, wij hebben dat keukentje. Inderdaad leuk. Partner kocht er hier ook meteen het opzetstuk bij, dat had van mij niet gehoeven en ik vind ook dat het niet zo bar veel toevoegt.

Overigens zijn er wel meer mooie houten keukentjes te koop in deze prijsklasse (merkte ik, toen we deze al hadden gekocht). Je hebt natuurlijk ook plastic keukentjes maar die vind ik vaak spuuglelijk.

Ikea heeft ook potten en pannen, maar dat hebben andere winkels ook (zoon kreeg zijn pannenset van oma, die m bij Blokker had gescoord.)

Groeten,

Temet

Yaron

Yaron

02-04-2010 om 16:00

Keuken

Wij hebben ook de Ikea keuken, met opzetstuk vonden wij hem wel mooier en het bovenkastje wordt wel veel gebruikt hier. Een keuken voor jongens vind ik erg leuk en de meeste sterrenkoks zijn toch mannen...

Guinevere

Guinevere

02-04-2010 om 19:12

Keuken/jongens

Hier 2 jongens en er staat toch echt al jaren een keukentje in de woonkamer, waar zeer dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Gewoon om iets te "koken", als onderdeel van een denkbeeldige camper of om speelgoed in op te ruimen. Koken hoort bij het leven, ook voor jongens.
Overigens hebben we ook een stofzuigertje, een serviesje, een babypop en een poppenbedje etc. Gisteren heeft onze bijna 3-jarige zoon nog uitgebreid de luier van de beer zitten verschonen.

Mariska

Mariska

03-04-2010 om 11:47

Heej berber

is jouw vent mijn vent????

Hier niet voor reden vatbaar... die van jou wel?

liora

liora

03-04-2010 om 12:21

Hier niet

mijn zoon heeft nooit enige interesse getoond in keukens, winkeltjes, poppenbedjes etc. En het is niet een superstoer jongetje, maar het boeit hem gewoon niet.

Wel heel leuk vond hij vanaf 2,5 een mooie houten treinbaan (niet van Ikea!).

Liora

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2010 om 13:55

Wat vinden ze leuk?

Hier een dochter die eigenlijk weinig heeft met speelgoed. Elke keer als we dus wel iets speelgoedachtigs kopen, bijvoorbeeld het winkeltje voor haar 2e verjaardag, de garage of poppenmeubels voor sinterklaas, staat het algauw ongebruikt in de hoek. Zo'n keukentje was hier ook zeker niet aangeslagen. Voor haar 3e verjaardag weet ik het dan ook echt niet zo. Ik weet niet of we dit al eerder hadden kunnen bedenken, misschien wel.
Dus als ik jou was zou ik wel goed kijken waar ze al mee spelen (bijvoorbeeld van de grote broer) en daarop voortborduren. Afpakken van grote broer om die te pesten telt niet mee .

Massi Nissa

Massi Nissa

03-04-2010 om 14:07

Hier hetzelfde als bij asa

Een heel arsenaal Little People, poppenwagen, keukenspullen, Barbies en nog veel meer staat hier al tijden te verpieteren. Wat vond dochter wel leuk met twee jaar: alles waarop je je kunt voortbewegen (step, driewieler, loopfietsje e.d.), wipwap van de Ikea, treinbaan, stoepkrijt, bellenblaas, schoolbord, klei, eigen keukenkastje met allerlei echte keukenspullen erin, alles met water (wij komen om in het plastic badspul, meestal hergebruikte shampooflessen enzo).
Ik zou inderdaad kijken waar de aandacht nu naar uitgaat. Is ook geen garantie trouwens, dochter vond de Barbies van nichtje geweldig - tot ik er zelf een paar aanschafte. Iemand nog Barbies?
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.