Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ik ben een baby!

Hallo
Mijn dochter wordt drie in oktober. De laatste maanden doet ze steeds alsof ze een baby is. Ze kruipt rond en wil melk uit een flesje en brabbelt. Normaal kletst ze alsof ze zes is (zeer talig meisje) en nu is het steeds: "Maar ik ben toch een baby?! Babies kunnen niet praten, lopen, eten met vork," noem maar op. Soms gaat ze er 'uren' mee door! De laatste tijd is het ook een excuus om niet mee te hoeven werken, en om van alles te mogen (denk ze). Er is geen baby op komst, of in de nabije omgeving. Alleen op de opvang zijn babies, en die vindt ze heel leuk, maar daar doet ze niet alsof ze zelf een baby is. Pffft, het is een spelletje maar ik heb er niets mee. Ik vind haar ook redelijk onbereikbaar als ze een baby is. Herkennen jullie dit? En is dit een fase die gewoon weer overgaat (zal wel)? Of kan dit iets anders betekenen?
Groetjes
Jeanette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

25-08-2010 om 11:24

Ja ik ken het

Mijn dochter heeft het ook een tijd gedaan rond die leeftijd. En zelfs laatst (ze is inmiddels 7) wilde ze nog even baby spelen.
Ik ging en ga er gewoon even lekker in mee. Even vasthouden als een baby, knuffelen als een baby, tegen haar praten als een baby. Dan is het ook zo weer over. Niet te moeilijk over doen zou ik denken, het is maar een spelletje.

Lekker laten gaan

gaat wel weer over, beetje tutten met d'r, mijn oudste vindt dat af en toe zalig. Het is wel een beetje irritant maar ach zo hebben we allemaal onze behoeften.

Inderdaad

Zoon had het ook een tijdje geleden (en dan zonder blikken of blozen vragen om borstvoeding!) maar zodra ik zei "oh dan kunnen we niet naar het park/krijg je geen koekje/etc" was het over. Wel lekker veel geknuffeld hoor. Nu hoor ik hem er niet meer over maar hij speelt wel eens baby met vriendinnetjes.

Merel78

Merel78

25-08-2010 om 20:15

Ja hier ook

hoewel ze er nog niet in doorslaat vindt ze alles wat met baby te maken heeft en alles wat baby is superinteressant sinds ze een broertje heeft (hij 6 mnd oud nu, zij nu 3jr 3 mnd). dus dolgraag spelen met het babyspeelgoed, een flesje hebben en gedragen worden als een babietje. Sommige dingen (als ff extra knuffelen) vind ik prima, flesje doe ik niet aan, spelen met het babyspul soms en ook ik zeg soms wel eens net als anderen dat ze dan bepaalde dingen dus niet kan: niet puzzelen, geen koekje of limonade, 's middags weer slapen enz. dan is het heeeeeeeeeel gauw over

groetjes, Merel

Jup

herken het helemaal. En wat Pelle en Petal deden deed ik ook als het mij begon te irriteren: nee, je krijgt geen koek, want baby's krijgen alleen maar flesjes en papjes. Dat was dan altijd het einde van het gebaby

Heb later vernomen dat hij op het kdv bij het vadertje-en-moedertje ook altijd het kind wilde zijn. Ik geloof dat zijn twee vaste vriendinnetjes een lesbisch koppel moesten vormen want meneer weigerde de vader te spelen

groeten,

Temet

Oh ja, luiers zijn interessant nu

toen ik meneer laatst van een middagdut moest wakker maken lag hij te slapen met een luier aan! Hij is al een jaar zindelijk Gelukkig wel over de onderbroek. En toen ik die afdeed vond ik nog 2 luiers. Moest er wel om lachen, die baby van ons. Tot ik erachter kwam dat hij op de commode heeft gestaan om luiers uit een overgebleven pak op zijn kledingkast te pakken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.