Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

"ik ben een beeeebie"

Mijn dochter van 3,5 "speelt" de laatste tijd vaak dat ze een baby is. Leuk dat ze dat fantaseert, maar ze "eist" dat je erin meegaat: optillen, dragen (ze weegt bijna 17 kilo!!), tegen haar brabbelen, kan ze ook ineens niet meer lopen etc. In het begin vond ik het nog wel grappig, maar het begint nu wel vervelend te worden.
Als ik haar aanmoedig weer een grote meid te zijn of niet -meteen- erin meega wordt ze boos, heel erg boos. Hebben julle kinderen ook deze fase?
Overigens kon ik er gisteren wel gebruik van maken, want toen ik zei dat baby's 's middags slapen, ging ze om 1 uur naar bed en sliep ze 2 uur (terwijl ze thuis eigenlijk nooit meer slaapt 's middags

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

Laatst nog een berichtje over geschreven maar nu is het gelukkig al wel/minder. Zoon wilde zelfs melk uit mijn borst

Hier was zoon erg makkelijk bij te sturen. Want babies keken geen tv, aten geen koekjes, konden niet fietsen, gingen niet naar het park etc. En dan wilde hij al snel weer groot zijn.

Maar soms even lekker knuffelen en hem een beetje wiegen en dan heeft ie zijn fix weer gehad.

De nadelen van het babyschap

Hier net als bij Petal: als ik zoon voorhield dat baby's geen chocola eten etc dan was het altijd rap weer over.
Even kroelen en ta-ta-ta-ta zeggen wil ik best wel doen trouwens. Maar rondsjouwen, dat kan-ie vergeten!

Terzijde, Chris, is jouw kind zo groot voor haar leeftijd? Mijn zoon heeft hetzelfde gewicht maar is een jaar ouder.

Groeten,

Temet

Chris35

Chris35

22-04-2010 om 14:20 Topicstarter

Temet

Gelukkig was ze gisteravond geen baby, want ze heeft zichzelf helemaal zelf uitgekleed, piama aan, gewassen, haren gekamd, ingesmeerd. alleen met tandenpoetsen wilde ze hulp. Vond ik toch wel weer erg stoer!

Ze is 1.04 m lang en weegt 16-17 kg. Volgens de curve is ze gemiddeld of iets erboven. Iig geen schrieltje.

Kiki

Kiki

22-04-2010 om 14:35

Mijn zoontje wil ook graag een baby zijn

Dus de buggy moet plat, want baby's liggen in de buggy, drinken moet uit de fles en af en toe moet ik hem wiegen als een baby.
Ik vind het wel schattig eigenlijk.

Maar hij is soms ook een heel grote broer die de baby speeltjes komt brengen als hij huilt. Want hij is groot en mijn baby is nog klein.

Chris (ot, over gemiddelden)

Chris, ik snap er nu helemaal niks meer van. Al sinds mijn oudste 6 weken is krijg ik bij elk cb-bezoek te horen dat hij precies op de gemiddelde curve zit. Hij is een jongen, die zijn volgens diezelfde curves gemiddeld zwaarder dan meisjes.

Hoe lang hij nu is weet ik niet precies, ik gok op 1,06 ofzo, en hij weegt nog geen 17 kg (aldus mijn weegschaal). Hij is 4,5. Als mijn zoon precies gemiddeld is en jouw dochter, die een jaar jonger is en hetzelfde gewicht heeft ook ongeveer gemiddeld is dan wordt er ergens een fout gemaakt: of die curves kloppen niet, of mijn weegschaal zit ernaast. Ik heb trouwens wel eens gedacht dat er misschien een fout in het computerprogramma daar op het cb zat, dat hij steeds zo in die lijn bleef

Nou ja, het maakt uiteindelijk allemaal geen biet uit natuurlijk, als die kinderen maar gezond zijn en goed groeien.

Groeten,

Temet

Chris35

Chris35

23-04-2010 om 10:26 Topicstarter

Temet

Temet,
ik snap het belang niet zo hoe de groei van mijn dochter is. Feit is dat ze voor mij te zwaar wordt om mee rond te sjouwen. Groeicurves bekijk ik af en toe op kinderinfo.nl. Ik ben nooit zo van de lijntjes geweest.
Het ene moment groeit je kind in de lengte, het andere in gewicht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.