Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

06-11-2010 om 10:19

Ik zit hier met stomheid geslagen naar mijn peuter

te kijken. 2 jaar 8 maanden.

We hebben hier een puzzel van 25 stukjes en hij legt hem gewoon in elkaar! En niet gewoon een rechthoekige puzzel, maar de stukjes hebben hele vreemde vormen. Ik weet niet hoe hij het doet, ik was helemaal niet zo'n puzzelaar.

Het is waarschijnlijk niet bijzonder hoor, maar dat ik fijn als je een moeder bent. Je vindt gewoon alles bijzonder aan je kind.

Nou ja, daar val ik jullie dus maar even mee lastig zo op de vroege morgen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

06-11-2010 om 11:53

Leuk he?

Ik weet nog precies wanneer onze dochter ineens begon te puzzelen. Ze was volgens mij wel een paar maanden ouder dan jouw zoontje, trouwens. Ineens kon ze het, zo grappig en mooi om te zien. Je staat er inderdaad als moeder bij en denkt: het is toch zo'n bijzonder kind . Is dat bij de tweede trouwens minder, omdat je al hebt ervaren dat het eigenlijk best normaal is allemaal?
Groetjes
Massi

Bij de tweede juist meer!

Omdat ik nu veel bewuster meemaak hoe nummer twee groeit en zich ontwikkelt, zo leuk om hem te volgen! Bij nummer 1 maakte ik me nog veel te druk over Ehh alles. Behalve dat

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

06-11-2010 om 20:10

Geinig he

als ze zomaar ineens iets kunnen! Dan sta je er echt zo bij te kijken. Hier bijvoorbeeld een motorische ramp, speciaal op oog-handcoordinatiegebied. Met een dochter die als net 3-jarige al de prachtigste bovenhandse worpen tevoorschijn tovert.
En Massi, de tweede doet weer heel andere dingen dan de eerste, dus daar verbaas je je dan net zo hard over! Je vindt dan gewoon dat je twee heel bijzondere kinderen hebt .

ayla

ayla

06-11-2010 om 21:05

Verbazend

peuterzoon is een puzzelramp, waar ayladochter als 4 jarige als puzzels van 100 stukjes in elkaar kon leggen kan hij nu (3,5) nog niet eens puzzels van 12 stukken in elkaar leggen. Moet ik wel erbij zeggen dat vader ook al moeite heeft met de kleuterpuzzels van 24 stukken peuterzoon kan echter wel gericht met aanloop een bal naar ene goal schieten

Guinevere

Guinevere

07-11-2010 om 09:05

Ja, je hart zwelt van trots dan he! En het IS natuurlijk ook gewoon heel knap. Jongste (3,5) léék hier ook zo'n puzzelwonder. Alleen, na zijn eerste prachtige puzzels heeft hij een jaar geen puzzels meer aangeraakt. Hij begint nu pas weer enthousiast aan een puzzel en heeft dus nog ongeveer hetzelfde puzzelniveau als toen hij 2,5 was...
Ayla, misschien kun je puzzellessen organiseren voor je man? Beginnen met die knopjespuzzels, en zo verder?

Kiki

Kiki

07-11-2010 om 12:32

O het is echt leuk

Vandaag vier puzzels door elkaar gegooid, maar allemaal gemaakt.
Nu is hij zijn broertje aan het leren puzzelen. "nee die hoort daar niet, nee niet gooien, je moet het stukje draaien"
Ik hoor mezelf gewoon terug

Leuk kiki

Ik vind het altijd zo leuk om te zien hoe lang ze zich (soms) kunnen concentreren, of het nou puzzelen of iets anders is.

En het moment dat ze puzzels "echt" begrijpen is ook zo mooi. Hier kan zoon wel puzzelen maar tenzij ik meedoe vind hij het al snel te veel werk. Meneer is geloof ik een beetje lui.

esdoorn

esdoorn

11-11-2010 om 13:03

Grappig

Net nu ik dit lees hoor ik mijn peuter (3 jaar en 3 maanden) zeggen : "mama ik ben pussel make, mama kijke".
Zij is de snelste van mijn 3 kinderen, want ze maakt puzzels van 50 stukjes. Vind ik ook stiekem wel erg knap. De oudste was er iets minder goed in en de middelste was er eigenlijk wel een beetje slecht in... Ik weet trouwens niet wat het precies zegt over later.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.