Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Misha

Misha

25-12-2009 om 21:30

In de luier blijven poepen 3,5 jaar

Mijn dochter van 3 en een half was een aantal maanden geleden overdag zo goed als zindelijk; zowel plassen als poepen op het potje of het toilet. Tijdens de vakantie wilde ze ineens niet meer en sindsdien vraagt ze om een luier als ze wil poepen. Wat we ook proberen, ze weigert pertinent. Als we geen luier geven, houdt ze het gewoon op. Heeft iemand de gouden tip om haar gewoon weer op het potje en/of toilet te laten poepen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon geen luiers meer halen?

Dat zou ik geloof ik proberen. Gewoon een voldongen feit stellen. Uiteindelijk komt het er wel uit.

Het is wel vreemd met die zindelijkheid. Mijn ventje van drieenhalf was minstens al een half jaar zindelijk toen hij ineens weer in bed ging plassen. Dat houdt hij nu al een week of zes vol. Het wordt wel de laatste dagen weer wat minder. We lossne die nu op door hem als we zelf gaan plassen ook even op de WC te zetten. De laatste tijd heeft hij aan 1 keer voldoende. Hij vindt het wel vervelend en doet het zeker niet expres. Misschien slaapt hij de laatste tijd gewoon wat dieper...?

Het gaat wel over

dc

dc

26-12-2009 om 19:30

Hier ook gehad

hier heeft dat bij m'n zoontje zo'n 3 maanden geduurd. Ik heb er geen punt van gemaakt, enkel steeds de vraag stellen of hij liever niet naar de wc gaat, maar gewoon luier gegeven als hij dat niet wilden. En toen ging opeens bij hem de knop om en doet hij nu alles op de wc, behalve 's nachts.

Luier in wc?

Kan je de luier niet IN de wc leggen en je kind daar dan in laten poepen? Wie weet is de overgang van luier naar wc dan wat geleidelijker en lukt het daarna ook helemaal zonder luier.

Mama Marjan

Mama Marjan

27-12-2009 om 12:57

Hier zelfde

Geen gouden tip, wel een zelfde ervaring: onze dochter van net 3 is al een half jaar dag en nacht zindelijk, alleen als ze moet poepen vraagt ze om een luier. Is dus ook zindelijk vind ik, alleen niet op de goede plaats. Nu heeft ze de afgelopen 4 dagen op een potje gepoept, dus ik had goede hoop dat het knopje om was, maar zojuist hebben we een scene gehad toen mevrouwtje wilde poepen in een luier en ik vond dat ze het op de pot moest proberen. Lastig, want ik wil er geen strijdpunt van maken: als ze gaan ophouden kunnen ze écht problemen krijgen met obstipatie en dat wil ik zeker niet. Bij ons helpt het volgende echt niet trouwens: vertellen wie allemaal wél op de wc poept, met luier op de wc laten poepen, luier legen in de wc waar ze bij is, en, naar nu blijkt, potje belonen evenmin...Maar dat zijn wel de tips die ik gekregen heb eerder, dus voor jou misschien nuttig? Succes ermee! Enne...als ze 16 zijn is het vást over

Tango

Tango

27-12-2009 om 16:41

Geen luiers meer halen

Zou ik persoonlijk niet doen, dan kan ze het op blijven houden met inderdaad obstipatie als gevolg. Ik zou het gewoon even zo laten. W.s. gaat ze vanzelf weer op de wc poepen. Je kunt haar wel stimuleren zelf de luier te gaan pakken (deze bijv. bij de wc neerleggen)zelf aan te trekken (luierbroekje is dan handig) en bij de wc te poepen, evt. zittend op de wc met luier aan. Ook zelf de luier weer uitdoen en billen schoonmaken, wel even controleren natuurlijk. Misschien vindt ze dit uiteindelijk zo'n gedoe dat ze het liever gewoon op de wc doet.

Misha

Misha

02-01-2010 om 11:26

Tja...

Inmiddels een weekje verder en ze heeft al een paar keer op de wc gepoept, omdat we haar geen luier hebben gegeven. Alle keren was het een behoorlijke bevalling. Ze houdt het zo lang mogelijk op met als gevolg, denk ik, pijn in het begin. Weet niet zo goed hoe nu verder te gaan, omdat obstipatie voorkomen moet worden. Maar even kijken hoe het de komende dagen gaat en anders misschien toch maar een luier aanbieden. Naar dat laatste gaat m'n voorkeur toch niet uit. Het is eigenlijk net als met een speentje; dat is de eerste week ook een drama en eigenlijk moet je dan volhouden. Maar misschien is dat niet helemaal een goede vergelijking.

Hier hetzelfde

Hier hetzelfde probleem, maar 3 weken voor haar 4e verjaardag (gisteren) poepte ze ineens op de wc! Ze deed het al op de creche zonder luier, maar weigerde het thuis te doen, tot gisteren. Ik heb heel nonchalant een sticker beloningskaart op de deur gehangen en verder geen druk uitgeoefend. De veel gegeven tip: geen druk uitoefenen het komt vanzelf werkt dus. Veel succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.