Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Polly Shearman

Polly Shearman

29-10-2009 om 21:21

In het grote bed

Ruudje slaapt in het grote bed!
Hij heeft afgelopen nacht bij zijn nichtje op de kamer gelogeerd, ook in een groot bed. Dus terwijl hij weg was heb ik zijn kamer verbouwd, kleine babybed weg, en grote bed erin...
In slaap vallen was groot probleem, Ik had hem even in ons bed gezet om iets beneden te halen, hij is daar in slaap vervallen. Hij was super moe.
Daarna heb ik hem dus in zijn eigen grote bed gelegd.
Nu maar afwachten of hij daar ook in blijft slapen, en wat er gebeurd als hij wakker word.
Oh hij is dus al ruim 3 jaar ( in juli 3 geworden) maar hij word mij gewoon te zwaar om uit zijn bedje te tillen smorgens. ( hij heeft reuma dus is ook smorgens niet in staat zelf uit zijn bedje te klimmen)
Nu kan ik hem makkelijker tillen.
Ik hoop zo dat hij het prima vind en we geen slapenloze nachten gaan krijgen.
Duimen jullie even mee?
groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

29-10-2009 om 23:15

Ja hoor

Ik duim mee!

Oudste ging destijds makkelijk van klein naar groot bed maar bij jongste was het een ramp. En dat wens ik je niet toe dus ik duim

Ayanna

Ayanna

30-10-2009 om 08:24

En?

Hoe is het gegaan?
Hier is zoontje met 2jr 8 mnden naar een groot bed gegaan en het viel 100% mee. Had me overal op voorbereid, maar het ging uiterst soepel. Hij is welgeteld 1x uit bed gevallen en de eerste nachten wakker geworden omdat hij zijn knuffels kwijt was. En wat heel grappig is: hij blijft 's ochtends keurig in bed wachten tot ik op zijn kamer kom! Hij roept wel als hij wakker is, maar blijft gewoon liggen. Ze blijven je verbazen...die kinderen..!!
Ik duim voor je mee!

amk

amk

30-10-2009 om 14:06

Ayanna

dat kunnen ze lang volhouden hoor, mijn 4 jarige komt ook haar bed niet uit. Maar die heb ik aangeleerd dat ze pas mag roepen als het lampje uit is (met een tijdschakelaar)

Linda99

Linda99

30-10-2009 om 14:46

Amk

Klinkt geweldig, dat ze geleerd heeft te wachten tot het lampje aan gaat. Hebben we hier peuterlief ook geleerd, maar daar heeft ze toch best maling aan.....Dus ik blijf het bijzonder vinden hoor, kids die braaf in bed blijven

(maar goed, wij zijn allang blij dat ze sinds ze 3 is doorslaapt)

Massi Nissa

Massi Nissa

30-10-2009 om 15:48

En ik duim ook mee

Hier totaal geen probleem bij het overstappen, maar het was dan ook van een ledikantje naar een Prinsessenbed (gewoon peuterbedje met zo'n gordijnding aan een haak erboven). Ze is er wel een paar keer uitgevallen, maar ik geloof dat wij dat veel zieliger vonden dan zij zelf, haha.
Dochter blijft hier ook liggen en roept of ze er al uit mag. Grappig, want ze is verder helemaal geen braverik .
Groetjes
Massi

Succes

Hier voor de eerste keer op vakantie in een groot bed (2j 8m) en toen thuis niet zo lang daarna ook maar zijn ledikant omgebouwd. Zoon blijft er heerlijk netjes in, maar roept wel wanneer hij eruit wil (ook half 6 's ochtends). Als hij er dan "eindelijk" uit mag slaakt hij meestal zo'n "haha" kreet, net van eureka, heel grappig.

amk

amk

30-10-2009 om 22:21

Linda

ja, ik heb er 1 van de luisterende soort. En daar ben ik heel erg blij mee.
Het ligt ook aan het kind. En die van mij is heel makkelijk.
Want tot nog toe heb ik geen klagen over: eten, motorische ontwikkeling, ziek zijn, doorslapen.

Ik ben net Karin Bloemen in die reclame: daar heb ik geen last van. En dat dus al vanaf de zwangerschap.
Ik verwacht dan ook een vreselijke pubertijd, want het moet er toch eens uitkomen. Want ik ben geen geweldige opvoeder, dat geloof ik niet.

Linda99

Linda99

30-10-2009 om 22:52

Amk (ot)

Haha, ik heb ook zo'n kind hoor! Alleen is dat dus de oudste Alhoewel dat luisteren wel af en toe wat hapert nu ze 8 is

Enne: tuurlijk ben je een goede opvoeder. Je komt immers hier om te delen en te leren, toch?

Polly: hoe ging het vannacht?

Polly Shearman

Polly Shearman

31-10-2009 om 00:27

Ja ik meld me

Het ging prima. Zonder problemen. Heerlijk kind is het. Hij riep vanmorgen om half 6. Toen heeft Manlief hem eruit gehaald en mee naar beneden genomen. Later bij mij in bed gelegt en na wat kroelen wilde hij weer terug naar zijn eigen bedje want hij was nog niet klaar met slapen. Daar moest ik hem om half 8 wakker maken omdat we naar de dierentuin gingen. Vanavond zonder moeite in zijn grote bed diep in slaap gevallen. Uitgeput na dagje blijdorp. Groet polly

amk

amk

31-10-2009 om 21:03

Linda (ot)

dat ik een goede opvoeder ben ja, dat geloof ik wel.
Althans ze heeft me vandaag plat geknuffeld.

Maar dat ik zo geweldig ben dat ik tot nog toe helemaal geen problemen heb met dochterlief, nee, dat gaat er bij mij niet in. Dat ligt ook aan het kind.

Rafelkap

Rafelkap

01-11-2009 om 16:37

Braaf

Ik heb er wel van gehoord, dat het bestaat: kinderen die braaf in bed blijven liggen Onze kinderen zijn niet van die braverikken. Oudste heeft een konijnenwekker (konijntje slaapt/konijntje is wakker)en dat gaat redelijk (af en toe aan herinneren) en jongste gaat altijd z'n bed uit en naar ons toe als hij wakker is.
Wel hebben we hier nooit eetproblemen (althans: wij maken er nooit een probleem van als ze eens niet alles opeten), dus zijn we best wel GEWELDIG als opvoeder

Guinevere

Guinevere

01-11-2009 om 21:41

Braaf2

Ja, die kinderen bestaan echt! Sterker nog, ik héb zo'n exemplaar dat we hebben moeten aanleren om zonder uitdrukkelijke toestemming zijn bed te verlaten. Pas sinds zijn 5,5ste komt hij gewoon zijn bed uit als hij wakker is. En daar hebben we echt op moeten aandringen.
Waarom hij bleef liggen totdat hij eruit mocht is me tot op heden een raadsel. Wel is het een braaf type, dat zeker.
Jongste zoon van 2,5 laten we nog zéker in zijn ledikant, zolang als hij erin past. Dat is een dondersteen van het zuiverste water, die blijft vermoedelijk geen 2 tellen liggen.

Ayanna

Ayanna

03-11-2009 om 17:47

Liggen blijven

Ons zoontje is wat luisteren betreft totaal niet braaf. Hij treuzelt, hij zeurt, drijft zijn zin door, ruimt niet op, trekt niet de kleren/schoenen/jassen aan die wij willen, weigert pertinent groenten te eten enz. enz. Kortom: een standaard peuter dus. Dat hij 's ochtends zo braaf in zijn bed blijft liggen....het verbaasd me nog ieder dag. Had op alle deuren al haakjes gezet ivm ontbreken van traphekje en had al alle scenario's de revue laten passeren. Maar nee hoor, hij roept keurig: mama, ik ben al wakker! En blijft net zo lang liggen tot ik bij hem kom. Ook als ik eerst richting badkamer loop. Hij zal niet zijn bed uitkomen om mij achterna te lopen. Beetje vreemd kind dus....!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.