Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Jengelen

Mijn dreumes van 1 jaar jengelt en huilt de hele dag door. Ik word er gek van. ZIjn er meer dreumessen die zoveel jengelen???

glasje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Irene

Irene

19-11-2009 om 12:14

Yep

Hier ook zo'n jengeltante. Hangt de hele dag aan me en is maar zelden echt tevreden. Mijn ervaring is dat het beter wordt naarmate ze meer kunnen. Vooral als ze een beetje gaan praten gaat het snel vooruit. Dit is onze vierde, en de andere 3 waren ook in meer of mindere mate zo tot het moment dat ze een beetje duidelijk konden maken wat ze bedoelden.
Het is een vermoeiende fase, maar hij gaat voorbij! (En dan komen er weer andere vermoeiende fases, haha) Maar het wordt wel makkelijker vind ik als ze wat groter worden. Dus hou vol!

glasje

glasje

19-11-2009 om 17:10 Topicstarter

Irene

BEdankt voor je reactie. DOet me goed te horen dat mijn miep niet de enige is. Ik hoop dat het snel wat beter gaat. DE ene dag gaat het ook wel beter dan de anderen hoor. MAar hij blijft veel miepen. Ik probeer vol te houden, maar vaak staat het huilen me nader dan het lachen. herken je dat ook?? Ik vind het heeel moeilijk om mee om te gaan.

Zeg maar gerust krijsen

Die van mij (16 maanden) is op dit moment alleen maar tevreden als hij op schoot zit of op de arm. En dan ook nog niet echt.

Gisteren werd ik er echt stapeldol van, heb een volle wasmand met (gevouwen) was op de grond gekwakt en teruggegild of hij a.j.b. zijn kop kon houden. (ja, sorry...) Dit hielp. Vijf minuten, toen begon hij weer. Vandaag heb ik het anders aangepakt, als hij op schoot wilde, nam ik hem op schoot. Wilde hij getild, dan tilde ik hem. Ging stukken beter, waren we allebei (meer) tevreden. Vandaag was mijn oudste ook naar school, dus dan heb ik ook wat meer tijd voor hem.

Geen idee wat er aan de hand is. Hij is net herstellende van een buikgriep, maar volgens mij zit hij vlak voor een sprongetje in zijn ontwikkeling of zo. Hij zit af en toe zo voor zich uit te staren, volgens mij heeft hij geen idee wat er met hem aan de hand is. En ik ook niet.

We zitten het maar uit..... denk ik.

Linda

glasje

glasje

19-11-2009 om 21:49 Topicstarter

Linda

Hoi Linda,

Ohhh wat kan ik me goed voorstellen dat je geschreeuwd hebt of ie ajb zijn kop kan houden!!! Hier gil ik tot mijn grote spijt ook wel eens een enkele keer dat ik er niet meer tegen kan. Ik vind het zoooooo moeilijk. Maar doet ie van jou dit al lang of is het pas sinds kort?? de mijne jengelt al zijn hele leventje best veel. Althans, vanaf ongveer 5 maanden is het begonnen. IK zie het niet zo vaak om me heen bij andere kindertjes dus denk steeds dat ik de enige ben met een jengelend kind. Dat maakt me heeeeel onzeker. Ik sta vaak te janken van ellende, dan weet ik me echt geen raad meer.
Hopen maar dat het weer over waait idd!!!

dank..

glasje

Irene

Irene

20-11-2009 om 14:51

Glasje

Ja ik vind het ook erg zwaar deze periode. Ik denk wel dat het scheelt dat ik het al vaker heb meegemaakt en ook dat ik nog 3 kinderen rond heb lopen die aandacht willen. Zo heb ik niet eens de tijd om mij er al te druk over te maken. Wel ben ik vaak aan het eind van de dag echt huil-moe. Als mijn man thuiskomt neemt hij als het even kan meteen onze dochter onder zijn hoede. Dat scheelt ook.
Mijn tips: zorg regelmatig voor een adempauze (door weg te gaan als iemand anders bij haar is of door iemand anders even met haar weg te laten gaan). En ga veel de deur uit met haar. Naar buiten (laat haar zoveel mogelijk zelf lopen) of naar het zwembad bijvoorbeeld. Bijkomend voordeel hiervan is dat ze er lekker moe van wordt en meteen ook wat langer slaap. Oh ja en als ze slaapt: rust uit, doe iets leuks voor jezelf!

Glasje

Vrijdag toch maar even bij de huisarts geweest, wellicht dat hij ergens last van had? Om in de wachtkamer natuurlijk als een dolle achter zijn broer aan te rennen...

Geen gezondheidsproblemen, ha vermoedde dat hij zich niet lekker voelde, het vorige weekend had hij overgegeven en diarree, het kon goed zijn dat hij nog steeds niet fit was. Zetpil gegeven, eens kijken of dat scheelde. Op zich was hij 's middags beter te hebben dan 's ochtends. Zaterdag begon hij zienderogen op te knappen, gisteren zat hij wel weer op "oude sterkte".

Hopen dat het weer voorbij is... normaal gesproken is hij de vrolijkheid zelve..

Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.