Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

11-08-2010 om 20:38

Jona is een boef

Ik zing zojuist "Jona in de wallevis" voor dochter. Ineens onderbreekt ze me en vraagt: "Mama, waarom moet Jona vannacht naar de gevangenis? Is hij een boef?"
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe oud is ze massi?

we zitten hier uit te kijken naar de eerste zinnetjes van mandarijntje. Mandarijntje is 13 maanden en zegt nu: mama, papa, aad (haar grote zus die een mooie franse naam heeft en waar aad vandaan komt weten we dus niet) uit, a-tie-dat (wat is dat), oet (poes) en heel veel UIT (uit bed, naar buiten, als iets op is).

Massi Nissa

Massi Nissa

12-08-2010 om 20:33

Jeetje manda

Dat vind ik een hele woordenschat voor een kind van 13 maanden! Ze hoeven pas met anderhalf jaar een woord of tien te kennen, toch?
Dochter wordt in november vier. Vandaag vroeg ze: mama, waar zit je beste beentje? Eh.....
Groetjes
Massi

Massi

leuk die periode dat ze van die slimme vragen stellen, steeds meer van taal ontdekken, enig !

ja mandarijntje is er eentje, dat wordt ook een hele pittige want vandaag had ze zomaar uit het niets een driftaanval omdat ik haar rompertje aan wou trekken na geworstel om haar af te drogen, ze heeft een kwartier op de grond gelegen en mijn troostende gebaren weggeslagen. Oh zalig een kind emt driftbuien, heerlijk, daar heb ik zo naar uit gekeken (echt waar ik geniet van alles wat er hier weer gebeurt).

Massi

Je beste beentje zit net onder je lurven en je kladden (met dank aan meneer Kaktus)

Gisteren mijn zoon het begrip asbak uitgelegd. En toen moest ik uitleggen wat as was. "O, dus als Wallace [uit Wallace en Gromit en het weerkonijn ] zegt 'je verknolt m'n assen, dan...' Nee lieverd, dat is een ander soort as.
Taal is best lastig, en het is een wonder dat ze zo snel zo veel oppikken.

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

14-08-2010 om 07:21

Ja, leuk is dat he?

Er wordt hier ook veel gevraagd en geexperimenteerd. Na drie weken Marokko is ineens Tamazight als taal weer helemaal in beeld. Ik vind het ook ongelooflijk hoe er in zo'n koppie de gekste verbanden worden gelegd. Je staat er bij en kijkt ernaar .
Groetjes
Massi

dc

dc

14-08-2010 om 11:27

Yep

ik weet nog dat mijn oudste een boei had voor in bad en die op een gegeven moment biberon noemde. Ik moest even nadenken, maar "biberon" is een fles, en hij dronk dat met "bouilli" - pap erin!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.