Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
silvester

silvester

17-10-2010 om 22:11

Karvan (limonadesiroop) overgevoelig, kan dat?

Iemand ooit gehoord dat een kind ziek wordt van het drinken van karvan cevitam? Zoontje heeft afgelopen week drie keer overgegeven kort na het drinken hiervan (normaal drinkt hij eigenlijk altijd roosvicee en diksap, dus dit was nieuw.

En alle keren was hij een uur of twee na het overgeven weer kiplekker voor de tijd was er ook niks aan de hand trouwens...Maar het zou ook best een andere oorzaak gehad kunnnen hebben en is dat van de karvan toevallig..iemand herkenning?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Welke smaak?

Misschien dat er dan meer over te zeggen is

silvester

silvester

18-10-2010 om 11:45

Verhouding en smaak

De verhouding was zeker wel goed, dat maak ik altijd ongeveer hetzelfde qua hoeveelheid en zeker niet te zoet.

Het ging om de smaak bosvruchten overigens, eerder hebben we wel eens een andere smaak (aarbei denk ik en tropical, al zeker enige maanden geleden in huis gehad) en dat gaf geen probleem. Heb natuurlijk wel op het blik gekeken naar ingredienten, maar nog niet duidelijk wat dan evt de boosdoener zou zijn.

Tja het is evt makkelijk te testen door een week niet te geven en dan een keer weer wel; mocht hij dan gaan overgeven dan is het eigenlijk wel duidelijk. Maar is wel een beetje sneu voor hem dan...

Silvester

Er zitten vrij veel fruitsoorten in verwerkt zo te zien. Welke opvallen qua allergeen is appel en aardbei. Heeft ie dat eerder gegeten zonder problemen? Anders daar ook eens op letten.

En sowieso zou ik een week wachten en dan weer testen. De enige manier om zeker te weten dat ie dat dus niet moet drinken. Ook handig voor als ie eens ergens anders is.

m ik

m ik

18-10-2010 om 16:14

Bosvruchten

Misschien ligt het wel aan die smaak. Ik heb ook bosvruchtenlimonade gehad (wel dan van een eigen merk) en mijn oudste kreeg er buikpijn van en ik werd er ontzettend misselijk van.
Proef het eventueel zelf maar eens, zit een hele aparte smaak aan (vonden wij dus)

elsje78

elsje78

18-10-2010 om 17:05

Bosvruchten

Kon dochter ook niet tegen, niet in yoghurt en niet in sap...

Trouwens die roosvicee tegen ijzertekort, daar werd ik al misselijk van als ik het rook, gatver, smaakt naar bloed ofzo...

silvester

silvester

19-10-2010 om 21:37

Ingredienten

Tja als ik kijk naar de ingredienten op de internetsites van roosvicee en karvan cevitam, dan zijn bij de smaak bosvruchten de enige afwijkende ingredienten de bosbes en de braam. Voor de rest zit er vrijwel in alle soorten aardbei, appel, rozebottel en vlierbes.
Het zou kunnen natuurlijk en deze week krijgt hij het in ieder geval niet en dan later nog een keer proberen hoe hij erop reageert (even een gunstig moment uitkiezen voor het geval dat..)
Hij is verder helemaal geen (vers)fruiteter helaas, maar appel en banaan lukt soms nog wel en daar reageert hij niet op. Aardbeienyoghurt gaat ook wel goed.
We zullen zien...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.