Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

23-01-2011 om 12:20

Keukentje of winkeltje

Ook mijn zoon is bijna jarig en ik heb hier de cadeautjesdraadjes met interesse gelezen. Hij wordt drie jaar.

Een keukentje of een winkeltje vind ik echt wel geweldig leuk.
(Zit me trouwens wel waanzinnig te ergeren op de webshops met de foto's van keukentjes, allemaal met lieve schattige meisjes op de foto, hoezo stereotype bevestigend)

Wat zouden jullie doen, een winkeltje of een keukentje kopen. Ik kan niet kiezen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

23-01-2011 om 12:47

Keukentje

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat wij nooit een winkeltje hebben gehad, maar met het keukentje dat we 14 jaar geleden voor mijn oudste kochten is inmiddels intensief gespeeld door haar, twee neefjes en door ons zoontje. Het ding valt nu uit elkaar van ellende, dus binnenkort wordt het tijd voor vervanging Ik vind die van Ikea erg leuk!

Keukentje

Hier hebben 2 jongens uitvoerig met het keukentje gespeeld.
Idd, ze zetten er altijd een meisje in... maar als ik het goed onthouden heb wordt er bij jullie regelmatig gekookt door hun vader, of zit ik nu fout? Dus ik denk dat dat meer zoden aan de dijk zet bij de heren dan een foto op de doos.

Je kan een keuken altijd nog morfen naar winkel met een mandje en een kassa erbij.

Allerleukste vinden ze trouwens om restaurantje te spelen. Ook een soort combivorm. Ze hebben geen kassa (is nu te laat) maar maken dan zelf een menu en dekken de tafel enzo.
Lekker veel zooi erbij is belangrijker dan een hele grote keuken.

Kiki

Kiki

23-01-2011 om 13:10

Lol

Ik ben aan het zoeken op webshops enzo en ik kwam deze tegen

http://www.spelmaterialen.nl/shop/53156-kidkraft-retro-kitchen-ophaalprijs-16995-p-5699.html

Geweldig! Ik ga hem niet kopen hoor, want veels te duur, maar ik vind hem zo leuk.

Kiki

Ja dat is een hele leuke, een vriendinnetje van zoon heeft hem. Ik heb mijn oog op het houten keukentje van Ikea. Nog steeds best prijzig maar die ziet er ook wel leuk uit. Misschien is dat iets?

Guinevere

Guinevere

23-01-2011 om 14:16

Keuken

Ik denk dat een keuken met spulletjes veelzijdiger is dan een winkeltje. Met een tafeltje erbij en een kassa van Fisher Price erbij heb je ook een winkel!
Hier 2 jongens die een keuken hebben trouwens. Momenteel spelen ze restaurantje met de toebehoren.

Asa Torell

Asa Torell

23-01-2011 om 15:17

Waarmee speelt hij graag?

Is je zoon wel een speelgoedkind? Hier dachten we lang dat dochter dat met het juiste kado wel zou worden maar tot nu toe hebben we dat nog niet gevonden. Inmiddels 'speelt' ze af en toe wel echt, dan worden de knuffels bijvoorbeeld in bed gestopt, maar nog steeds gebruikt ze daarvoor geen echte set. Zo'n winkeltje heeft hier dus staan verstoffen, maar met een keukentje was het zeker niet anders gegaan.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

23-01-2011 om 15:26

Keukentje

Is hier al jaren een groot succes. Mijn oudste van 5 en jongste van 1,5 spelen er allebei heel vaak mee. Bezoek ook altijd. Ik heb hem zelf niet, maar zou nu ook die van Ikea nemen, die heeft een inductieplaat met licht die aan en uit kan Ze hebben er ook leuke accesoires.

Zeker keukentje!

Alle kinderen vinden een keukentje leuk!!!

Kiki

Kiki

23-01-2011 om 22:37

Nou dat is wel duidelijk geloof ik

een keukentje en dan de IKEA. Dan moet ik toch even over mijn weerzin heen stappen wat betreft de IKEA

Ik kijk online ook nog even verder naar een keukentje en dan vraag ik de accessoires aan de visite

Rieke

Rieke

23-01-2011 om 23:23

Ikea

Ja, blegh. Wij zijn er gister geweest, moet je niet op zaterdag doen, schuifelen met de meute mee, allemaal dezelfde expedit kopen en erachter komen dat de rode deurtjes uitverkocht zijn. Mag je nog een keer diezelfde ellende door. ( volgende week, maar zonder kinderen)
Maar dat keukentje is leuk! we hebben er al een anders had ik deze zo meegenomen. je kunt er ook een opzetstuk bijkopen met kastruimte, ook leuk om te vragen. En de kopjes en mokjes zijn identiek maar dan miniatuur van waar wij uit drinken, wel van keramiek dus dat gaat geheid stuk, maar zo leuk.

Keukentje

mijn schoonvader is heel erg handig en heeft een prachtig keukentje gemaakt van hout, echt heel erg mooi. Daar hebben zo ontzettend veel kinderen mee gespeeld, net een magneet, dan ging de deur open en beende ze direct naar dat keukentje. En nu staat hij weer beneden en speelt Mandarijntje er dagelijks mee.

Heel leuk vind ik ook dat je alles kan uitbreiden, houten eitjes, bestek, bordjes, pannen, schortje etc

vlinder72

vlinder72

24-01-2011 om 16:18

Taartje

Wij hadden er ook nog zo'n taartje bij. Bij elkaar geplakt met klittenband. Er stonden ook nog kaarsjes op. Echt zo leuk. En dan met zo'n nepmesje de taart in stukken snijden. Tijden zijn mijn kinderen daar zoet mee geweest.

Het houten fruit was/is ook leuk maar zo'n taartje met zes taartpunten was echt succesnummer één.

kaatje1972

kaatje1972

24-01-2011 om 19:49

Keukentje

Het voordeel van een keukentje is dat je "koken" ook in je eentje kan doen maar bij een winkeltje mag jij de hele dag voor klant spelen heb ik ervaren

Kiki

Kiki

24-01-2011 om 21:15

Kaatje!

Dat vind ik het meest geweldige argument ooit
Als ik al niet overtuigd was, was ik het nu wel

Ikeakeukentje

Ja wij zijn er voor gezwicht voor onze oudste. Het is een heel erg mooi keukentje en kwalitatief erg goed! Enige nadeel.... Die kookplaat vreet hier baterijen. Dus bij ons is die even "kapot". Het in elkaar zetten is ook een klus opzich. Maar als ie dan staat! Hier speelt hij er op alle mogelijke manieren mee. Koken voor zijn knuffels. Alle maaltijden krijgen we ook van hem geserveerd. En winkeltje speelt hij er ook mee. Wij hebben toen met familie de assecoires gekocht. Alles bij elkaar opgeteld (Inc. Het pizza en vanalles en nog wat pakket van de intertoys. (10 euro)). 150 euro kwijt. En dat gedeeltelijk verdeeld met de familie viel reuze mee. En aangezien je de hoogte kunt verstellen kan hij er lang mee spelen.
Succes! Groetjes loes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Deze hebben wij

http://www.kapaza.nl/Kinderen/Speelgoed_Diversen/10310526/Janod_Keukentje_Incl_Accessoires_Nieuw.html

Al jaren een groot succes, en idd: je hoeft alleen maar af en toe een kopje thee te drinken of een eitje te op te eten, verder houden ze zichzelf bezig

buzz

buzz

30-01-2011 om 08:07

Winkeltje

eerst handden we een keukentje, en nu een winkeltje, in het winkeltje word ook keukentje gespeeld, en in het keukentje werd geen winkeltje gespeeld. De toonbank is het aanrecht, en een kastje is een oventje. Ik ben nog vanplan om zo een heel klein gasfornuisje te kopen wat ook op de toonbank kan staan dan hebben ze het echt allebij.

Gasfornuisje

Een gasfornuisje (ongeveer A4-formaat hebben ze bij de HEMA.

ik heb op de rommelmarkt een winkeltje gekocht voor 3 Euro. Het is een Duits winkeltje waarop staat "Kaufladen," heel toepasselijk, want mijn man is Duitser en we voeden ons zoontje (bijna vier) tweetalig op. We ruimen zo af en toe de toonbank op - het is al restaurant geweest, keuken, dierenwinkel (hij verzamelt dieren van Schleich), speelgoedwinkel... Ik ben de ene keer klant en de andere keer leverancier. Heel leerzaam ook: hij had mij nog nooit met cash zien betalen (ik PIN altijd), dus hij wilde mij eerst geld geven bij mijn maaltijd!

(null)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.