Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Tineke

Tineke

27-06-2020 om 17:05

Kinderstoel, tripp trapp of?

Voor onze kleinzoon van nu twee zijn we op zoek naar een andere kinderstoel. Hij zit bij ons nu in een stoel met een blad ervoor met een vaste voetensteun, waar hij niet zelf in kan klimmen. En daar is hij nu wel aan toe.
Stokke tripp trapp is daarvoor natuurlijk HET merk. Maar ook flink aan de prijs. Er zijn look-a-likes zoals Baninni muna, Hauck alpha e.a. Heeft iemand daar ervaring mee? Is de originele stokke echt zoveel beter dat die 3-4 x duurder mag zijn?

Hangkous

Hangkous

27-06-2020 om 17:21

Alternatief merk net zo goed.

Wij hadden er een van een grote bouwmarkt, merkloos ding.
Ik merkte geen verschil met de echte stokke stoelen van de buren. Ik had buurmeisje hier wel eens aan tafel toen ze zo klein was, nam ze had eigen stoel mee (bracht papa dan meestal).
Toen ze een broertje kreeg kwam er een tweede echte stokke, want ja die goedkope meuk was zo stuk.
Geen idee wast die echte stoelen van de buren nu zijn, buren zijn verhuisd. Onze nepper doet (na 9 jaar dienst bij ons) het nu al 3 jaar bij andere buren.
Dus nep is prima.

Lou

Lou

27-06-2020 om 17:29

Tweedehands nepper

Onze tweedehands nepper van een onbekend merk (5 euro in de kringloop) heeft het ook jaren prima gedaan, stond net zo stevig als een Stokke. Hij was wel lelijker, en er zaten geen extra accessoires bij. Voor ons was het een uitkomst, bijna gratis een toch wel heel goede stoel, dan maar lelijk

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-06-2020 om 18:07

2,50

Ik had voor mijn jongste een schattige kinderstoel uit de jaren ‘50, voor € 2,50. Oudste zat in een van Ikea. Geen idee wat er daarna mee gebeurd is, Marktplaats waarschijnlijk.

Te klein

Ik zou zo'n kleintje niet zo snel zelf zo'n hoge stoel op en af laten klimmen. Daar zou hij toch echt wel minimaal een jaartje ouder voor moeten zijn. Misschien als het een heel behendig kind zou zijn.

Je draait je om want je bent spullen uit de keuken naar de eettafel aan het brengen en zo'n kind valt er af of er uit. Ook al zit je er naast blijft het spannend want een ongeluk zit in een klein hoekje.

Ik heb bovendien hoogtevrees en had voor die kleintjes altijd een stoeltje aan de salontafel die we zolang als eettafel gebruikten. Zelf zaten we er dan op de bank of op een krukje bij.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-06-2020 om 19:22

Tripp trap

Als er nog meer kleinkinderen gaan komen is het wel een handige stoel hoor. Hier heeft ‘ie echt jaren gestaan. Kinderen zitten er erg prettig op.

En de stokke is natuurlijk ook weer makkelijk verkoopbaar.

Stokke

Ik heb uiteindelijk de Stokke gekocht (Prénatal mamamazzel dagen) en heb hem ook gebruikt met de babygordel. Ze zal een maand of 10 geweest zijn toen we hem kochten. Ik had er eerst een via mijn zus doorgeschoven gekregen, ook zo'n meegroeier maar dan nep en de eerste fase met blad. Mijn dochter was smal en klein als baby/dreumes/peuter. Die nepper was gewoon gevaarlijk voor haar. Bij de gekregen nepper zakte ze onderuit en waren de beenopeningen heel breed. Ze kon er zo tussendoor glijden!Bij de Stokke zat ze als een prinsesje in die babygordel. Een dure kussenset heb ik er nooit bijgekocht en ook het blad niet. Ik vond het juist fijn dat ze zo vanaf het begin aan tafel zat ipv een stoel met zo'n lomp blad dat altijd in de weg staat. De babygordel heb ik gebruikt tot een jaar of 3 en dan het plankje zo zetten dat ze zich er niet vanaf kan optrekken. Dat plankje is pas echt nodig als ze zelf op en van de stoel gaan. Ik vind 2 daarvoor echt te jong. Inmiddels is ze 10 en gebruiken we de stoel nog. Qua kleur past het perfect bij onze meubels. Het is duur maar ik heb er geen seconde spijt van.

Wat je ook kiest, controleer of je kind er veilig in zit, ook als je je even omdraait of even nog wat pakt. Kijk anders eens naar een tweedehandse.

Tineke

Tineke

27-06-2020 om 19:46

Stevigheid

is dus oke, ook van een neppe. Daar gaat het mij om. Er hoeft geen babygebeuren bij. Thuis klimt hij ook zelf in zijn stoel (een afdanker van een kinderdagverblijf, dus echt een profi stoel) en dan maakt hij zelf zijn riempjes vast die erbij zitten. Los lukt hem niet .
Voor zoiets kunnen we dus ook prima bij kringloop of op marktplaats kijken en dan hoeft het geen stokke te zijn. Dank.

Zeetakje

Zeetakje

27-06-2020 om 19:49

Al bijna 20 jaar Stokke

Onze puber en jongvolwassene zitten nog steeds op hun Stokke. Oudste aan tafel en de jongste achter haar bureau. Bureaustoel heeft ze naar de overloop verbannen.

Hangkous

Hangkous

27-06-2020 om 20:13

Jong geleerd is oud gedaan

====Ik zou zo'n kleintje niet zo snel zelf zo'n hoge stoel op en af laten klimmen. Daar zou hij toch echt wel minimaal een jaartje ouder voor moeten zijn. Misschien als het een heel behendig kind zou zijn.====

Mijn jongste is (met hulp van zijn spreidbroek) met 7 maanden zelf uit bed geklommen. Weer werden om 5.30 wakker van de bonk en het gehuil.
Zegt de SEH arts: Waarom laat u hem zelf uit bed klimmen, daar is hij toch nog veel te jong voor!

Hem hebben we echt allerlei dingen te vroeg geleerd volgens de normen maar wel veilig. Voor zijn 2e verjaardag klom hij op zijn stoel. Hij zat dan niet achter die beugel maar zo rechtstreeks aan tafel. Ging prima.

Dees

Dees

28-06-2020 om 09:38

Prénatal

Mijn zus heeft twee stokkes de kinderen zitten er nog op (4 en 7) maar dat is ook omdat de niet op de andere stoelen mogen. Mijn zus is ook zo.ban wat ideaal en super zo'n stoel die zo lang mee gaat. Als de kinderen hier zijn zijn ze toch zo trots dat ze lekker aan de eettafel mogen zitten net zoals de volwassen. Overigens heeft mijn buurvrouw een stoel van Prénatal, en ook daar zitten de kinderen verplicht nog op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.