Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Kayja

Kayja

26-01-2009 om 10:13

Kinderstoeltje voorin?

Wat ik me nou al tijden afvraag...mag een kinderstoeltje (geen maxi cosi) eigenlijk op de voorstoel? Met bijbehorend peutertje natuurlijk
Is er iemand die dat weet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

26-01-2009 om 11:07

Ja mag

Hoi,

Ja dat mag hoor.
Het is echter niet het allerveiligst, dat schijnt namelijk op de achterbank te zijn direct achter de bestuurder.

Liora

Linda99

Linda99

26-01-2009 om 11:55

Inderdaad

Mag het maar is het minder veilig. Daarom hebben mijn beide kinderen nog nooit voorin gezeten. Ouders die dat wel doen vinden het "gezelliger" maar ik kies voor "veiliger" Je kunt het trouwens heel gezellig in de auto maken met kinderen achterin T'is maar wat je er van maakt.

angel3

angel3

26-01-2009 om 13:27

Ja mag

maar in geval van airbag moet je de stoel zo ver mogelijk naar achteren zetten. Ik doe het alleen als er 2 vriendjes meekomen bijv. dan heb ik geen plek achterin meer. Wel in een stoel of verhoger.

Kayja

Kayja

26-01-2009 om 18:18

Bedankt

ik doe/deed het nooit, maar woensdag moet er een vriendje mee in de auto en drie van die vreselijk lompe (maarja ook veilige) kinderstoelen passen gewoon niet op de achterbank.
groetjes en nogmaals dank.

Niet

Ik doe het niet, want ik heb een airbag in mijn auto. Dat schijnt gevaarlijk te zijn. Vooral met stoeltjes die tegen de rijrichting in staan, maar ik waag het er tovh maar niet op met mijn kleuter.Die gaat dus altijd achterin.

lukke

lukke

26-01-2009 om 23:27

Airbag uit

Wij hebben een redelijk nieuwe auto (3 jaar) en daarin kan je met een knopje de airbag aan of uit zetten. Er staat zelfs zo'n sticker bij met een stoeltje voorin en dan een kruis door de airbag.
Heel misschien heb jij dat ook?

Lukke

Maxicosi voorin

Op de volgende site van Verkeer en Waterstaat kun je hier alles over lezen, ook over het vervoer van andere kinderen dan die van jezelf: www.kinderzitjes.nl.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.