Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderthee

Hallo allemaal,

ben nieuw hier, ik heb een zoontje van 19maanden.
nu had ik een vraagje over kinderthee.
Omdat ik dat veel lees dat dit goed is voor je kind enzo. heb het ook al in de winkel zien staan, zo van die korreltjes in een doosje of al klaargemaakt in een fles.

Nu staat er op die verpakking altijd dat er suiker in zit en dat je er niet teveel mag van geven omdat het slecht is voor hun tandjes. waarom maken ze dan zoiets ? en wrm staat er overal geschreven dat het zo goed is voor kinderen ?

is er dan nergens geen andere 'kinderthee' te verkrijgen zonder suiker ? Of moet ik mijn thee zelf laten trekken ??

groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kruidenthee

Hoi Gitteh,
Ik zou gewoon zelf thee zetten. Mijn kinderen dronken aanvankelijk half kruidenthee, half koude melk uit de koelkast. Scheelde melk warm maken.
Je hebt gelijk, spul met suiker erin is niet goed, dat is reclamepraat. Ik zou gewoon pepermuntthee of ontbijtthee of dat soort thee zetten! Mijn kinderen vinden dat lekker zonder suiker erin.

Gitteh

Gitteh

18-06-2012 om 21:38 Topicstarter

Kinderthee

bedankt voor het antwoord

dus een gewoon kruidenthee of citroenthee voor 'volwassenen' is ook goed?

had het al wat rondgevraagt & te horen gekregen dat het te straf is en nog niet mag voor peutertjes.

wat drinken jullie kindjes zoal ?
Ik wil eens wat anders geven dan melk of water.

dc

dc

18-06-2012 om 22:28

Sinasappelsap

Hier is mijn 14 maanden oude dochter gek op jus d'orange, appelsap en cranberrysap (maar ze krijgt maar 1 glas per dag, vanwege de suiker erin). Verder zijn al mijn kinderen gek op kamillethee (is vrij zoet, hoef je geen suiker bij te doen) en rooibosthee.

Maar gewoon water is hier nog veruit favoriet. (En de borst 's ochtends en 's avonds)

Rafelkap

Rafelkap

19-06-2012 om 09:01

Kabouterthee

Ik gaf eerst kabouterthee van Piramide (groene winkel), dat is kruidenthee 'speciaal voor kinderen', maar ik dronk natuurlijk ook mee. Later kwam ik erachter dat het vooral de naam is die het hem doet

Hier niet gelukt

Ik heb wel eens van die sinaasappelthee geprobeerd, maar het sloeg niet aan. Dat was dus gewone zwarte thee met een smaakje. Kan het wel weer eens proberen eigenlijk.
Niet te sterk zetten en ik zou eigenlijk niet weten wat er dan weer niet goed aan zou zijn.

In Groot-Brittannië krijgen kleintjes rustig thee-met-melk in een flesje trouwens (maar goed, daar eten mensen ook wel gefrituurde marsreep, dus dat ze iets doen wil niet zeggen dat het een goed idee is )

Groeten,

Temet

theeleut

theeleut

19-06-2012 om 16:04

Zwarte thee is heftig

Ik kreeg als kind altijd thee, niet zomaar pickwick zakjes maar lekkere versgezette van losse theeblaadjes. Lekker, maar ik moet wel zeggen dat ik me raar ging voelen als ik er veel van dronk. In zwarte thee zit theïne, dat is een soort cafeïne. Ik zou het nooit aan een klein kind geven. Wel slappe, milde kruidenthee; maar pas op sommige kruiden zijn niet ongevaarlijk. Zoethout is bijv. bloeddrukverhogend. Het beste kun je een slappe gemengde kruidenthee geven, niet te veel, en afwisselen.

Als je kind het al wil drinken, want de mijne wilde geen (kruiden-)thee. Drinkt liever water. Vind ik veel beter en is ook makkelijker en goedkoper. En geen risico van het knoeien van heet water, hoeveel kinderen daar niet al levenslang brandwonden van oplopen...

theeleut

theeleut

19-06-2012 om 16:06

Drakenthee

Mijn kind is geen theeliefhebben maar wil nog wel wat drakenthee drinken. Inderdaad, ik denk dat het de naam is die 't 'm doet... Te koop bij ekowinkels, staat naast de kabouterthee. Er zit gember in, dat is een beetje scherp, misschien niet geschikt voor een heel jong kind?

Gewone thee met melk

Ik herinner me dat ik tot een jaar of acht altijd (gewone ontbijt)thee met melk dronk. Misschien kun je dat eens proberen? Dan is het niet zo heet en ook niet zo sterk.

Hier drinken ze helaas nog geen thee, maar vooral aanmaaklimonade en water.

Chris

Clowntje

Clowntje

19-06-2012 om 20:53

Rooibos thee

Drinken ze hier en gewone thee.
Niet te veel en vooral niet te heet. Bijna koud zelfs.... Wel altijd zonder suiker. Nooit mee begonnen, dan weten ze niet beter.
Thee wordt niet iedere dag gedronken, wel drinken ze voornamelijk water. Soms aanmaak limo en heel af en toe een pakje. Ik koop ook wel eens appelsap als ik er aan denk en bij het zondagochtend ontbijt lekker jus.

Niet alleen in engeland

Toen ik kind was zag je dat ook regelmatig hoor, thee met melk in een fles.
Ik kreeg ook tot ik een jaar of 8 was altijd melk in mijn thee, kreeg iedereen eigenlijk.

Maylise

Maylise

20-06-2012 om 12:12

Thee met melk

Hier kregen ze altijd gewone thee met (veel) melk. Ik gebruikte gewoon elke thee die voor handen was. Meestal gewone zwarte thee. Kan echt geen kwaad mits ze geen liters per dag drinken.

Hier ook

Jammer dat peuter wel geobsedeerd is door suiker erin en dan roeren met lepeltje.
Zelf ben ik zwarte thee met melk blijven drinken, mmm.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.