Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Andrea van Eeden

Andrea van Eeden

31-01-2011 om 19:29

Kinderziekte expres laten krijgen?

Mijn dochter van 2 jaar oud heeft nog niet 1 kinderziekte gehad, wel heeft ze de gebruikelijke vaccinaties gehad. Nou hoorde ik pas van iemand dat zij haar dochtertje van 2 jaar bewust bij een ander kindje met een kinderziekte (ik weet even dus niet meer welke dit was) liet spelen, zodat ze besmet zou worden en ze die kinderziekte dan maar achter de rug zou hebben, omdat naar haar idee de kinderziekte nu ze nog zo klein zijn beter te verdragen is / minder heftig is, dan wanneer ze straks groter zijn. Klinkt iemand dit bekend?? Klopt dit? En zo ja, om welke kinderziekte(n) zou dit dan specifiek gaan?...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waterpokken

Zou waterpokken kunnen zijn. De kans dat je kind daar niet mee in aanraking komt in deze tijd van creches, peuterspeelzalen en natuurlijk de basisschool, lijkt me vrij klein.

Tijgeroog

Tijgeroog

31-01-2011 om 20:31

Waterpokkenparty

Ik heb wel eens gehoord over waterpokkenparties, waarbij kinderen massaal bij een kindje met waterpokken moesten gaan spelen om het ook te krijgen.
Hiervoor geldt inderdaad dat het erger schijnt te zijn als je het krijgt als je ouder bent. En soms is het niet handig om te hebben, bijvoorbeeld met een pasgeboren baby in huis, dus dan is het handig als je het al gehad hebt (je krijgt het ook maar 1 keer).
Hier was het trouwens niet nodig, ze kregen het vanzelf, op een niet heel erg handig moment.

Antroposofen

Antroposofen laten via feestjes hun kinderen vaak met allerlei ziektes besmetten.

Gelukkig kun je je kind tegenwoordig laten vaccineren tegen waterpokken en zo een hoop ellende besparen.
Want al zijn er kinderen die met 5 vlekjes huppelend de waterpokken hebben, mijn eigen ervaring ermee is een stuk slechter.

Vaccineren?

Dirksmama, hoezo vaccineren? Niet in het kader van het rvp in elk geval. Kan je er zomaar om vragen bij de huisarts? Ik las wel een tijd geleden dat men bezig was met de ontwikkeling van een vaccin maar ik had niet begrepen dat het al gewoon verkrijgbaar was. Kosda?

Zelf heb ik overigens pas waterpokken gekregen toen ik al in de brugklas zat. Ik had maar zo'n jeuk op mijn hoofd...het oordeel van de huisarts kwam als een volslagen verrassing kan ik je zeggen. Ik was er nauwelijks ziek van, dus ik kwam er zeer genadig af.

Zoon heeft het gehad toen hij 1 was. Had weinig plekjes, maar was behoorlijk ziek. Dochter van bijna twee is tot nu toe (ondanks kdv-bezoek) de dans ontsprongen [klopt af]

Groeten,

Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

31-01-2011 om 22:14

Vaccin

In veel andere landen wordt er standaard tegen waterpokken gevaccineerd, in Nederland niet. Niet dat dat helpt: geadopteerd vriendinnetje van m'n dochtertje heeft in de 2 jaar dat ze hier is al 2 keer waterpokken gehad. (wat volledig in tegenspraak is met m'n vorige bericht, maarja...) Was in land van herkomst volledig ingeent tegen waterpokken.

Malihu

Malihu

03-02-2011 om 11:43

Vaccinatie?

Van een vaccinatie tegen waterpokken heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Zelf heb ik de waterpokken als baby gehad, maar als je het voor je eerste jaar krijgt, kan je het dus nog een keer krijgen.

De tweede keer was ik 16.... een drama... en het was ook nog eens hoog zomer, verschrikkelijk. Zelf de huisarts had het nog nooit zo erg gezien.

Met kerst hadden de kinderen van mijn broer de waterpokken, dus ik heb mijn kids van 4 en 1,5 jaar er lekker bij gezet. Ze kregen de waterpokken 2 weken later gelukkig ook precies tegelijk en inmiddels zijn we er weer helemaal vanaf.

Dit zou ik dus iedereen aanraden. Je kan het maar gehad hebben, want hoe ouder je wordt hoe erger het is!

buzz

buzz

07-02-2011 om 11:58

Mijn

dochter van 3 en zoon van 5 hebben ook geen waterpokken gehad. Hun vriendjes hebben het gehad, heel veel kindejs op school, er is echt een paar keer zo een uitbarsting geweest in de omgeving, maar de mijne niets.
Ik zat laatst te denken als mijn oudste het tegen de grote vakantie nog steeds niet heeft gehad, ga ik toch eens informeren naar vaccinatie.

Al in vorige eeuw

In o.a. Australie en de VS wordt al sinds de vorige eeuw tegen waterpokken ingeënt. Voordeel van vaccinatie is dat je later ook geen gordelroos meer kunt krijgen.

Mijn kinderen zijn allebei heel ziek geweest van de waterpokken. Ik zou een kind nooit willens en wetens aan een infectie ermee blootstellen. Helaas was toen zij ze kregen de vaccinatie nog niet beschikbaar in Nederland. Had wel plannen om op vakantie te gaan naar VS om het daar te laten zetten, maar voor die tijd kregen ze ze al.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.