Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
eef!

eef!

19-04-2011 om 13:55

Korstjes van het brood eten

Hoe leer je een dreumes zijn korstjes opeten? Op dit moment is het een hele strijd. Niet opeten heb ik al aangedacht, maar dan wordt het van kwaad tot erger, namelijk een klein hapje van het stukje en het grootste gedeelte met korst laten liggen. Pas iets nieuws als zijn bordje leeg is doen we nu (en dan smokkel ik een beetje met een paar korstjes, die ik ongezien weg haal) maar dat snapt hij natuurlijk nog helemaal niet. Bovendien duurt het zo lang dat wij dan al iets nieuws pakken, en dat wil hij dan natuurlijk ook. Hoe doen jullie dit? Eef

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

19-04-2011 om 14:00

Niet moeilijk doen

Ik weet niet of dit je eerste kindje is, maar ik heb het bij de oudste ook met veel strijd geprobeerd. Maar hij at ze niet op, ik heb het toen maar gelaten en sinds hij drie jaar is eet hij gewoon (nou ja, meestal zijn korsten op en hij is inmiddels 9). Bij jongste dreumes maak ik me er helemaal niet meer druk om, sinds een paar weken spuugt ze de korstjes uit en dat vind ik wel vervelend, dus snijd ik het brood in stukjes zonder de korstjes. Geen gedoe meer en het komt wel weer goed.

Kleine stukjes

Ik snij de boven en onderkorst eraf en de rest snij ik in kleine stukjes. En het zachte stukje wissel ik af met een stukje met een klein stukje korst.
Hier werkt dit prima bij allebei. Mijn oudste zoon vraagt zelfs als ik kleinere stukjes wil maken, die vind dit lekkerder.

Guinevere

Guinevere

19-04-2011 om 14:22

Ik maak me niet druk

De korsten van het brood blijven hier ook meestal liggen. En om eerlijk te zijn heb ik de strijd opgegeven. Wat kunnen mij die broodkorsten schelen. En meneer zit nu op school en daar blijkt hij het brood in zijn geheel te verorberen. Dus kennelijk komt het soms vanzelf!

Rosase

Rosase

19-04-2011 om 20:10

Wordt saai: niet!

Om korstjes maak ik me echt niet druk. Ken eigenlijk geen enkele dreumes die met plezier zijn korstjes opeet.

Bij mijn oudste twee is het helemaal goed gekomen. Geen idee meer trouwens hoe en wanneer. Maar ik ga ervan uit dat het bij de jongste (nu 2,5) ook wel goed gaat komen. En zelfs als dat niet het geval is, dan nog blijven er wel ergere dingen over om je druk over te maken (niet vervelend bedoeld hoor, ik spreek nu puur voor mezelf als moeder van een zorgenkind).

Anna3

Anna3

19-04-2011 om 20:56

Grappig..

ik zou een draadje kunnen starten: hoe leer ik mijn peuter om ook de 'binnenkant' van de boterham te eten? Zij haalt namelijk altijd eerst de - wat zij noemt - 'slang' van het brood en het zachte stuk boeit haar verder niet. Ik bied geen volgende boterham aan, als ze niet eerst de hele eerste boterham heeft opgegeten. Maar ik kan me voorstellen dat je dat wel doet als je kind de korstjes laat liggen, want korstjes zijn denk ik wel iets moeilijker om te eten. Puur eigenwijsheid of onverschilligheid dat mijn dochter de binnenkant liever laat liggen - want niet zo spannend.

eef!

eef!

19-04-2011 om 22:35

Maar wat er dus gebeurt...

Is dat ik het brood in stukjes snij. Hij eet van elk stukje een klein hapje en laat dus het korstje met een groot stuk brood liggen. Dat vind ik dus zonde van het brood. Korstjes er dus bij voorbaad maar afsnijden dan? Eef.

Sascha2

Sascha2

20-04-2011 om 00:21

Inderdaad: geen strijd van maken. En van tevoren de korstjes eraf. Komt vanzelf goed!

Fianna

Fianna

20-04-2011 om 14:04

Ja joh

Pfff, als ik me daar ook nog druk om moet maken Geen van mijn kinderen at als dreumes korstjes.
Bij dochter precies zo, als ik de korstjes er aan liet zitten nam ze van elk stukje een muizenhapje. Korstjes er af dus. Nu eet ze wel haar korstjes op (bijna 4).

Kiki

Kiki

20-04-2011 om 14:30

Hier eten ze ook geen korstjes

Als ze naar mijn mening teveel van het brood aan de korst laten zitten, haal ik het stukje brood eraf en geef ik het terug "Je krijgt nog een boterham, maar dit is ook nog brood"
Gewoon laten gaan, soms krijgt mijn oudste ineens de geest en eet hij de korstjes op dus er zit progressie in

Sascha2

Sascha2

20-04-2011 om 23:04

Hergebruiken

En mocht je het echt zonde vinden om de korstjes weg te gooien: even kort roosteren in de oven en je hebt een soort van soepstengels

fryskdumke

fryskdumke

21-04-2011 om 20:14

Los laten

die van mij is inmiddels vijf en eet overal korstjes; behalve juist ja thuis. Ik vind het dus wel prima.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-04-2011 om 22:21

Vooral los laten

Bij mijn oudste vond ik dat ook allemaal erg belangrijk. Korstjes eten en vooral ook altijd maar alles meeeten. Altijd strijd aan tafel en ze is er echt niet beter van gaan eten. Ik ben zelfs bang dat ze door mijn gedram een tafelzeur is geworden. Nu bij zoon van 2,5 heb ik het eten helemaal los gelaten. Ik zet eten voor zijn neus en soms eet hij het op en soms niet. Soms wel korstjes en soms niet. Soms wel sperzieboontjes en soms niet. Hij ziet er nog steeds weldoorvoed uit
Ik heb hier ergens de tip gelezen dat je 4 opvoedpunten moet uitkiezen die je echt belangrijk vind en de rest een beetje moet laten varen. Ik vind het leven met een peuter
zo veel makkelijker en leuker.

Dendy

Elx

Elx

26-04-2011 om 00:55

Ook hier moeilijk

Ook ik ga de strijd niet aan. De "enige" regel die ik heb, is als ze nog een derde boterham willen, ze eerst de korstjes moeten opeten. En dan eten ze ze gewoon op. Uitgelegd dat korsten van 2 boterhammen gewoon weer bijna een hele boterham is. Ze zijn nu wel al 5 en 8jr. Toen laatst mijn ouders hier waren, begonnen zij er wel moeilijk over te doen. Zonde van mijn tijd. "choose your battles", zeggen ze hier en ik ga me niet druk maken over wat broodkorsten.

Mbt tot eten en slapen, heb ik het motto: het is jouw taak om ze eten aan te bieden, hun taak om dat wel of niet te eten. Niet druk om maken, hoe meer je dat doet, hoe meer ze doorhebben, dat ze daarmee jou de kast op kunnen krijgen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

26-04-2011 om 18:34

Afsnijden

ik snij de korstjes eraf voor ik de rest geef. Anders wordt echt de helft niet opgegeten.

Gerdina

Gerdina

26-04-2011 om 20:48

Ook afsnijden

voor hij aan zijn broodje begint. En het grappige is dat hij dan zowel zijn brood als zijn korstjes opeet. Als de korstjes nog aan het brood zitten, laat hij die stukjes liggen of neemt er maar een klein hapje van.

Marijke Verkade

Marijke Verkade

30-04-2011 om 11:54

Vanaf het begin

gaf ik mijn kids het gehele broodje in 1 keer op hun bord. Toen ze nog niet aten, gaf ik ze om en om een stukje met en zonder korst. Jij bent al verder dan dat. Heel misschien eet je kind al zelf. Mijn zoon eet wel eens een broodje uit het vuistje en dan laat hij zijn korst wel eens liggen. Ook dan zeg ik dat hij eerst zijn korst op moet eten voor hij een volgend broodje krijgt. Verder zou ik er weinig aan doen. Wat Elx ook zegt: dan werk je tegenstand in de hand.
Suc6

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.