Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Knippie

Knippie

05-04-2012 om 19:28

Korte vraag (kapper met kinderen)

Even een snelle vraag: wie gaat er bij jullie thuis met de kinderen naar de kapper?

Dit naar aanleiding van een drama vanmiddag bij de kapper met zoon die boos boos boos was op de kapper, niet af te leiden was met rozijntjes, auto's, drinken en een boekje en die ik uiteindelijk in de houtgreep heb genomen waarbij de zeer ervaren kapsters zo snel mogelijk genknipt heeft. Pfff, het zweet stond op mijn voorhoofd...
Toen man thuis kwam, zei ik dat hij volgende keer aan de beurt is om met zoon naar de kapper te gaan. en toen zei man dat hij naar de kapper gaan echt een taak vindt voor mij. Echt ik haaaaaat het als hij dat zegt!
Wie gaat er bij jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marieke

Marieke

05-04-2012 om 20:15

Herkenbaar

Dochter was een jaar, anderhalf jaar en ik heb een keer met haar op schoot gezeten, drie kapsters hielden haar in bedwang en nummer 4 knipte. Ach, zei mijn man, dat valt toch wel mee! Tuurlijk jongen, ga jij de volgende keer maar, jij doet het vast beter. Tja, toen moest hij. Daarna hebben we het haar laten groeien, zegt genoeg?

Gezien de rozijntjes

gaat het hier niet om tieners?
Ik heb de oudste en jongste zelf geknipt tot ze zelfstandig naar de kapper gingen (jongste heeft hekel aan de kapper, dus die knip ik zelf). Middelste heb ik tot zijn 4e zelf geknipt, daarna werd zijn haar te lang en moeilijk voor mij (krul). Eén van beide ging met hem naar de kapper, net hoe het uitkwam. Hier dus geen kapperdrama's.
In jullie geval is om beurten wel zo eerlijk. Of jij neemt de kapper voor je rekening en hij straks de zwemles? Dat is echt een reuzedeal!

P

Geen haar op mijn hoofd die nog denkt aan NAAR de kapper gaan
lollig

dc

dc

05-04-2012 om 20:23

Mijn man

Mijn man gaat met de kinderen, want ik ga nooit naar de kapper (Ik knip m'n haar zelf, op m'n kop en laat een vriendin af en toe wat bijknippen).

dc

dc

05-04-2012 om 20:24

Trouwens

De kapper hier is wel slim, die geeft kinderen een smartphone met youtube dingetjes of een spelletje in de hand Mijn kinderen vinden het niet zo erg in elk geval.

sinas

sinas

05-04-2012 om 20:51

Kapper komt hier

allen voor mij en dochter. de rest van het gezin doe ik zelf met de tondeuse

Ely

Ely

05-04-2012 om 21:13

Dinosaurus

Sorry maar wat een opmerking uit het stenen tijdperk. Ik zou die deal van Silone voorstellen, gouwe greep!
Hier is t maar net hoe het uitkomt maar kinderen hebben beiden geen problemen ermee. Wie weet wat ons nog te wachten staat, jongste is twee )
O enne.... Als kinderen herkenbaar door hun moeder worden geknipt vind ik het altijd beetje sneu

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Knippie

Knippie

05-04-2012 om 22:00

Deal maken

Was wel handig geweest om erbij te zetten dat zoon 18 maanden is. Omkopen en onderhandelen werken nog niet. Hij is sowieso nogal miepig met dingen in zijn gezicht (neus afvegen, oor een beetje schoonhouden toen hij laatst een loopoor had) en houdt al niet van haren kammen. Laat staan dus een knipbeurt.
Ik vond de opmerking van man ook echt niet kunnen. Verder vind ik ons heel geemancipeerd in het verdelen van de zorg voor zoon.
Na wat doorvragen bij man kwam ik erachter dat het vooral gaat om een soort sociaal onhandig gevoel, dat je dan bij de kapper een idee moet hebben over wat er met zoons haar moet gebeuren en de kapper (oh, eng!!) een praatje gaat maken. Onbegrijpelijk dat iemand met een serieus leidinggevende functie last heeft van dat soort sociale angsten...
Ik heb er al ingegooid dat ik wil overwegen volgende keer weer naar de kapper te gaan wanneer man de zwemlessen op zich neemt. Moet ik dat wel even schriftelijk vastleggen, haha.

Overogens houd ik voor mezelf wel van naar de kapper gaan. Hoofdmassage, kop thee, praatje maken, roddelblad lezen. Ik vermaak me altijd wel!

Dc (ot)

Ik ben ook erg benieuwd wat voor een kapsel je hebt als je het zelf knipt. Heb je lang krullend haar oid?

Hanne.

Hanne.

05-04-2012 om 23:40

Niet, ik, niet

"O enne.... Als kinderen herkenbaar door hun moeder worden geknipt vind ik het altijd beetje sneu "

Ik ook, maar oudste is nogal een miep tav vreemden die aan hem zitten (dokter, tandarts, kapper) en ik vond het nog veel sneuer om weer met een krijsend, tegenstribbelend kind dat ik halverwege in de houtgreep moet nemen bij de kapper te zitten. Met z'n 7e verjaardag heb ik mijzelf (en hem) op een tondeuze getrakteerd.

De strijd aan gaan bewaar ik wel voor de tandarts en dokters bezoekjes...

Mijn jongste (2,5) is nog nooit geweest, de middelste (5) gaat met mij mee, en met de oudste gaan we dus ook niet.

amk

amk

06-04-2012 om 09:30

maar ja dat is ook logisch. En als het niet anders kan dan stuur ik haar vader op pad, die het waarschijnlijk uitbesteed aan zijn huidige schoonmoeder. Maar daar bemoei ik me niet mee.

Ze is gezegend met een flinke bos haar vanaf haar geboorte dus met 5 maanden zaten we al bij de kapper. Pony heb ik nog wel een tijdje zelf gedaan. Maar dat doen ze nu even terwijl ik ook geknipt wordt. Ze vinden haar namelijk zo'n leuk poppetje. En zij vindt het helemaal prima om ingevlochten te worden en gekleurde plukken te krijgen dat het voor haar ook een uitje is.

Verdeeld

Hier ga ik met dochter en man gaat met zoon. Dames- en herenkapper, namelijk. Ik ben trouwens ook wel eens met zoon geweest, net hoe het uitkomt.

Gelukkig zitten allebei de kinderen inmiddels stil in de stoel.

Zoon heb ik in het verleden wel met de tondeuze gedaan, maar het vervelende vind ik dat er altijd haartjes de dans ontspringen of iets net niet helemaal goed is, dat moet je dan bijknippen, en dan was zijn geduld op. De kapper is sneller, en inmiddels accepteert hij de kapper ook.

Groeten,

Temet

Lizelot

Lizelot

06-04-2012 om 11:07

Zoon

OOOOOH,ik herken het probleem.Gelukkig alweer verleden tijd.Mijn zoon vond de kapper vreselijk.Ik ging altijd met hem.Gewoon opzoek gaan naar een kapper met begrip.Ik vond er 1,met 2 jonge enthousiaste meiden.Zoon in de stoel,al spelenderwijs stoel omhoog,weer omlaag,een keertje zelf mogen doen.Een leuke cape om,want zelfs die was eng,meteen weer handjes opzoeken.Dan een meisje voor zoon erg druk met een mand met speeltjes en het andere meisje knippen.Ojaaa,en alleen deze 2 meisjes mochten/konden dit met mijn zoon.1 keer kwam ik er en was en een ander meisje,toen kon ik weer weg.Zoon begon meteen te krijsen.
Misschien is een kapster thuis ook wel een goed idee.En dan meteen voor afleiding zorgen.

Fiorucci

Fiorucci

06-04-2012 om 11:44

En hier...

Rotklusjes verdeelden man en ik altijd,zo ook het kapperbezoek.

dc

dc

06-04-2012 om 14:45

Gale en liat

Lang haar met erg veel slag. Zelfs al knip ik schots en scheef, niemand die het opvalt

Maar soms moet er iets meer vanaf, en dat is erg onhandig als je ondersteboven hangt, dus dan vraag ik een vriendin.

Knippie

"Onbegrijpelijk dat iemand met een serieus leidinggevende functie last heeft van dat soort sociale angsten... "

Ja, ik begrijp dat heel goed. Daarom zijn ze ook leidinggevende en daarom werk ik niet meer voor een baas! Lekker op kantoor de hele dag is een heel veilig gevoel voor sommige mensen.

Maar, ik vind het ook een standpunt uit het jaar blok en zou dan direct gaan eisen dat ik een Porsche kreeg, want daar moet hij dan maar voor zorgen. Dat is zijn taak.

Maar ik zie wel dat je prima je taken kunt verdedigen...

Dorry

(met een man die telefoonangst heeft, of eigenlijk afspraken-maken-angst hahah)

Yta Chalne

Yta Chalne

07-04-2012 om 07:04

Zussen

Hier heeft alleen jongste nog begeleiding nodig, en die gaat altijd met een van z'n zussen. Die hebben duidelijke ideeën over hoe het geknipt dient te worden, ik weet dat nooit.

Nancy

Nancy

07-04-2012 om 16:25

2 prachtige bobkapseltjes

mijn meiden hebben vanaf ze heel klein waren een bob-kapseltje gehad. Ze gingen iedere paar weken naar de kinderkapper. Die zette dan een Disney-film op, ze kregen een snoepje en zaten keurig stil, als in trance, in hun motor- of autokapstoel naar die Disney film of Donald Dickfilm te kijken. Geen centje pijn. Inmiddels heeft 1 van de meisjes ervoor gekozen haar haar te laten groeien. Maar ik heb wel destijds naar een speciale kinderkapper gezocht, ennnn die is ook veel minder duur.
Hetzelfde geldt trouwens ook dat ik destijds een speciale kindertandarts heb gezocht, ook veel kindvriendlijker maar dat is even o.t.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.