Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kruipt 's nacht onder dekbed vandaan

Hallo allemaal,

Onze peuter van 3,5 jaar ligt sinds een paar maanden in een groot bed, maar hoe krijg ik haar onder het dekbed 's nachts en zorg dat ze daar blijft? 's Avonds vind ze het prachtig en gaat er keurig onder liggen. Maar als je 's nachts nog es gaat kijken, ligt ze er bovenop, of ze is er onder vandaan gekropen.
Wellicht heeft ze het dan te warm gehad, maar op een gegeven moment wordt ze toch koud en moet ze er weer onder.
Wie herkent dit en hoe hebben jullie dat opgelost? Iedere keer maar weer instoppen, of toch maar weer een slaapzak aan, oid?

Met vriendelijke groet,

Helga

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel78

Merel78

19-08-2010 om 09:56

Hoi hoi

onze dochter van 3 jr 3 mnd heeft dat ook soms dat ze er onder vandaan kruipt (niet altijd overigens). Ik heb haar nu overigens onder een dekbedsloop met fleecedekentje dat het niet te warm is, en als het zo koud blijft als nu dan ga ik het dekbed weer erop doen. ze vond het namelijk ook te warm. En ik dek haar altijd nog even toe voor ik zelf ga slapen.

groetjes, Merel

Hier nog steeds

ze is 7,5 en als ik s'nachts naar de wc moet dan gooi k de deken weer op haar. Verder valt ze ook geregeld uit bed.

Tja

Als ik het zie dek ik zoon weer toe (tenzij hij helemaal bovenop het dekbed ligt, dan gaat dat niet), maar wat ik niet zie, dat gaat ongemerkt voorbij tenzij hij er wakker van wordt. Dat werd hij in het verleden wel, maar toen heb ik hem geprobeerd uit te leggen hoe hij zelf weer onder het dekbed kan kruipen en kennelijk is dat kwartje gevallen, want hij maakt me tenminste niet meer wakker. Dat ik het daar met hem over had zal ook rond de leeftijd van 3 - 3,5 jaar geweest zijn schat ik.

Kind slaapt goed en stoort mij niet, en dat is eerlijk gezegd het enige dat mij echt interesseert, of hij op of onder zijn dekbed slaapt houdt me iets minder bezig

Groeten,

Temet

Slaapzak

Mijn zoon kroop ook onder zijn dekbed vandaan. Ik heb hem na de overgang naar een groot bed (2,6 jr) nog lang een slaapzak aangedaan en ook uitgelegd/samen geoefend hoe hij weer onder het dekbed kon kruipen. Hij vond de slaapzak zelf heel prettig en wilde hem graag aan. Ongeveer een jaar later was hij zover dat hij hem niet meer aanwilde en dat hij zelf zijn dekbed 's nachts over zich heentrok. In een oud tochtig huid was dat geen overbodige luxe.

Groetjes,

Roserose

Hanne.

Hanne.

19-08-2010 om 14:56

Heeft ze het koud?

Belangrijkste vraag is denk ik in eerste instantie of ze het koud heeft. Zolang ze het niet koud heeft lijkt het me nl geen enkel probleem.

Mijn kinderen slapen al maanden alleen maar 'onder' een dekbed overtrek, en vaak schoppen ze ook dat van zich af. Ook mijn partner slaapt al maanden vrijwel zonder iets over zich heen.

Dus zolang ze niet wakker wordt van de kou zou ik het er lekker bij laten. Bij het naar bed gaan evt nog een deken/lakentje over ze heen gooien, maar daarna niet meer gaan kijken en zelf laten uitzoeken. Ze melden zich wel als ze het echt koud krijgen.

m ik

m ik

19-08-2010 om 20:29

Ik heb...

instopstroken aan de zijkant van de dekbedhoes genaaid (een dubbel gevouwen hydrofiel luier gebruikte ik ervoor). Hierdoor bleef de boel beter liggen, omdat een groter deel onder het matras vastzat.
Misschien een ideetje (voor van de winter als het wel weer kouder is 's nachts)

angelina ballerina

angelina ballerina

19-08-2010 om 20:30

Geen probleem

zolang ze er geen last van heeft lijkt het me geen probleem. Onze middelste dochter slaapt ook nog steeds zonder deken (en alleen een nachthemd aan) en als we een deken over haar heen leggen schopt ze die meestal snel weer van zich af en dat terwijl oudste nu al met dikke pyama onder een dekbed ligt en echt wakker wordt zodra het dekbed een beetje is afgezakt.
Als het 's nachts kouder wordt zou ik eerst een dikkere pyama aan doen en eventueel sokken aanlaten en pas als ze echt wakker wordt van de kou moet je er iets aan doen. Wij stoppen oudste in de winter altijd goed in als wij zelf gaan slapen. Dit gaat meestal goed en als ze eens wakker wordt van de kou roept ze ons en leggen wij de deken weer goed. Ze wordt bijna 5 dus nu moet ze maar een keer gaan leren dit zelf te doen.

buzz

buzz

20-08-2010 om 10:15

Hier ook

alleen bij heel warm weer niet, maar verder hebben ze hier altijd een pyama aan, en als het echt koud is zelfs sokken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.