Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

06-11-2010 om 10:29

Laatst bij een vriendin van mij Websites voor peuters

zag ik dat haar kind van 3,5 extreem goed met de computer om kon gaan, feilloos wist hoe je een muis moest besturen en echt actief dingen op websites deed.

Ik gebruik voor mijn peuter eigenlijk alleen nog maar youtube, nooit bij stilgestaan dat hij zelf al op een computer zou kunnen.

Dus ik die Franse website opgezocht die Massi een keertje hier op OOL heeft gezet en dat was een hit. Hij kan nog niet zoveel met de muis, maar hij begint het een beetje door te krijgen. (pappa was zeer trots)

Dus nu ben ik op zoek naar andere websites van dat niveau.

Liever niet van die drukke schreeuwerige websites met Nickeloneon figuren erin of sites met luide muziek eronder. Deze moeder hecht veel waarde aan haar oren en al het muziekspeelgoed belandt hier niet voor niets op de kast.

Dank je wel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m ik

m ik

06-11-2010 om 11:48

Nijntje

http://www.nijntje.nl/ is favoriet bij mijn ruim 3jarige.
Vandaag voor het eerst een dvd'tje gedaan van Sesamstraat. Was ook leuk, maar op dvd dus.

m ik

m ik

06-11-2010 om 11:49

Euhhh

dvd moet uiteraard cd-rom zijn !

elsje78

elsje78

06-11-2010 om 16:13

Kiki

dochter hier is ook al zeer bedreven met de pc, doet vooral nijntje.nl, zappelin.nl en sesamstraat.nl

Bij sesamstraat zit ook een spelletje met letters, vindt jouw oudste vast ook leuk!

Ze had het heel snel door, dus dat gaat vast lukken bij jullie! (en trouwens een puzzel van 25 stukjes bij 2 jr 8 mnd is echt knap hoor)

groetjes

Fonneke

Fonneke

06-11-2010 om 19:59

Hier

Hier speelt onze peuter ook de nijntje- en sesamstraatspelletjes. Verder speelt hij ook wel op kleuterspel.be. Dat zijn ook eenvoudige, zeker niet schreeuwerige spelletjes.

ayla

ayla

06-11-2010 om 21:06

hier ook sesamstraat, peuterspellen.nl en meer dat soort sites.
Ik moet eigenlijk eens echte cd roms gaan proberen. Ik heb er nog van robbie konijn liggen.

Sascha2

Sascha2

07-11-2010 om 08:01

Site massi

Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar de franse site van massi, kun je de link hier neerzetten?

Guinevere

Guinevere

07-11-2010 om 09:10

Speeleiland

Het is totaal ongeschikt, maar zoonlief van 3,5 zit het liefst te motorracen op speeleiland. Het goede voorbeeld van zijn broer doet volgen.
Verder hebben we hier wat geïnstalleerde spellen (Autoracen, Earthworm Jim, Sesamstraatspel) die hij leuk vindt. En hij is af en toe bezig met Ambrasoft, daar moet je zelf een werkend doolhof in elkaar zetten waar je met een hondje doorheen kan lopen (lukt hem ook nog).

krin

krin

07-11-2010 om 09:49

De site van massi

Als ik zo brutaal mag zijn, was waarschijnlijk www.poissonrouge.com, waar zoon ook vanaf 2,5 al van genoot. Het maakt niet uit wat je er doet, al schuif je je muis gewoon maar wat heen en weer, er gebeurt altijd wel iets leuks. Lekkere muziekjes (geen dreun), creatief, mooi gemaakt, niets schreeuwerigs aan. Zelfs geen reclame, behalve voor zichzelf (koop het t-shirt!). Zelfs nu zit zoon (bijna 6) er nog graag op.

Kiki

Kiki

07-11-2010 om 12:59

Inderdaad krin

zoontje is echt helemaal weg van die website.

Ik ga de andere sites eens uitproberen. De nijntjeboeken vindt hij wel leuk denk ik.

Trouwens ik ben ook wel in voor leuke cd-roms hoor.

De Sinttijd komt er weer aan en dat is dan misschien ook wel een leuk cadeau idee

Irene

Irene

07-11-2010 om 14:22

Liever niet

Noem me ouderwets, maar ik heb ze op die leeftijd nog liever niet achter de pc. Er zijn zoveel andere leuke dingen te doen. Op de computer kunnen ze nog lang genoeg en dat komt ook snel genoeg, maar juist op deze leeftijd kun je dat nog heel makkelijk nalaten.

Limi

Limi

07-11-2010 om 15:29

Nalaten?

Haha, nee hoor. Ze klimmen er toch wel achter als je naar de wc bent. Hier wel.

Dan heb ik liever dat ze weten wat ze doen. Mijn oudste van bijna 4 speelt nu al een tijdje hetzelfde spel als ik. Het is best uitgebreid en hij kan niet lezen, en zeker geen Engels, maar hij weet precies hoe het werkt. Als er weer eens een nieuw feature is vertelt hij me hoe of wat.

Hij is wel al met twee jaar of zo begonnen met computeren, filmpjes kijken en 'berichtjes' typen. Muizen had hij heel snel door. Hij wil vaak filmpjes zien met een bepaald onderwerp en kan dan zelf de volgende aanklikken. Youtube is echt een uitkomst voor teleurgestelde peuters die graag nóg een keer de vuilniswagen voorbij willen zien komen. De vuilniswagen werkt daar nooit zo aan mee. Gelukkig komen ze op youtube wel 100x voorbij als je wil.

Er is ook ergens een site van de Teletubbies. Daar zeggen ze een teletubbiekreetje als je er op klikt. Voor dit soort sites moet je ze echt zsm zelf leren muizen, want het is prettiger om naar de keuken te gaan of zo als er 100x achterelkaar "uh oh!" aangeklikt moet worden. En dan 100x de peuter in een deuk, hè?

Limi

Limi

07-11-2010 om 15:33

Nalaten?

Haha, nee hoor. Ze klimmen er toch wel achter als je naar de wc bent. Hier wel.

Dan heb ik liever dat ze weten wat ze doen. Mijn oudste van bijna 4 speelt nu al een tijdje hetzelfde spel als ik. Het is best uitgebreid en hij kan niet lezen, en zeker geen Engels, maar hij weet precies hoe het werkt. Als er weer eens een nieuw feature is vertelt hij me hoe of wat.

Hij is wel al met twee jaar of zo begonnen met computeren, filmpjes kijken en 'berichtjes' typen. Muizen had hij heel snel door. Hij wil vaak filmpjes zien met een bepaald onderwerp en kan dan zelf de volgende aanklikken. Youtube is echt een uitkomst voor teleurgestelde peuters die graag nóg een keer de vuilniswagen voorbij willen zien komen. De vuilniswagen werkt daar nooit zo aan mee. Gelukkig komen ze op youtube wel 100x voorbij als je wil.

Er is ook ergens een site van de Teletubbies. Daar zeggen ze een teletubbiekreetje als je er op klikt. Voor dit soort sites moet je ze echt zsm zelf leren muizen, want het is prettiger om naar de keuken te gaan of zo als er 100x achterelkaar "uh oh!" aangeklikt moet worden. En dan 100x de peuter in een deuk, hè?

Limi

Limi

07-11-2010 om 15:34

Nalaten?

Haha, nee hoor. Ze klimmen er toch wel achter als je naar de wc bent. Hier wel.

Dan heb ik liever dat ze weten wat ze doen. Mijn oudste van bijna 4 speelt nu al een tijdje hetzelfde spel als ik. Het is best uitgebreid en hij kan niet lezen, en zeker geen Engels, maar hij weet precies hoe het werkt. Als er weer eens een nieuw feature is vertelt hij me hoe of wat.

Hij is wel al met twee jaar of zo begonnen met computeren, filmpjes kijken en 'berichtjes' typen. Muizen had hij heel snel door. Hij wil vaak filmpjes zien met een bepaald onderwerp en kan dan zelf de volgende aanklikken. Youtube is echt een uitkomst voor teleurgestelde peuters die graag nóg een keer de vuilniswagen voorbij willen zien komen. De vuilniswagen werkt daar nooit zo aan mee. Gelukkig komen ze op youtube wel 100x voorbij als je wil.

Er is ook ergens een site van de Teletubbies. Daar zeggen ze een teletubbiekreetje als je er op klikt. Voor dit soort sites moet je ze echt zsm zelf leren muizen, want het is prettiger om naar de keuken te gaan of zo als er 100x achterelkaar "uh oh!" aangeklikt moet worden. En dan 100x de peuter in een deuk, hè?

Zoodles.com

Echt geweldig. Je krijgt een aparte browser waar je moet typen om er uit te moeten. Dus kunnen niets geks doen per ongeluk. Heleboel leuke spelletjes, tekenen en kleuren.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-11-2010 om 20:09

Ouders Online-browser - my bee!

Wij gebruiken My Bee, dat is de browser waar Ouders Online aan meeontwikkeld heeft, en we zijn erg positief.
Daarbij krijg je op het beginscherm bovendien een lijst met websites die voor leeftijd geschikt en geliefd zijn, daar zijn mijn kinderen erg blij mee.
http://www.mybee.nl/over-mybee

Aanrader!

Bedankt!

Voor de poissonrouge site! Heel erg leuk. Weer es iets anders dan de zandkasteelsite..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kiki

Kiki

08-11-2010 om 21:07

Ben het wel een beetje met je eens hoor irene

Maar ja, als pappa en mamma achter de computer zitten wil hij natuurlijk ook.

Hij zit nu al driftig op mijn toetsenbord te rammen
'mamma, mailtje sturen' dan heb ik liever dat hij leert hoe ermee om te gaan. Ook om mijn toetsenbord te beschermen, hahahaha

Maar ja, iedereen doet het anders natuurlijk

Dank jullie wel voor de leuke websitetips! Ik ga ze allemaal eens bekijken of ze leuk/geschikt zijn.

vlinder72

vlinder72

09-11-2010 om 20:59

Nalaten?

Dat klinkt wel heel negatief. Onze oudste had voordat hij naar school ging nog nooit achter een computer gezeten. Ik had er zelf helemaal geen zin in om hem dat te leren. Wel merkte ik dat hij behoorlijk achterliep op klasgenootjes. En nog steeds denk ik zo. Hij zit nooit achter de computer. Alleen heel soms naar filmpjes op You tube te kijken en soms achter het Ambrasoft programma. Echt handig is hij niet met een muis. Ach, dat komt wel.

Onze andere twee kinderen zijn meer geinteresseerd in de computer. Alleen ik nog steeds niet. ZE mogen namelijk niet alleen op de computer dus als zij computeren dan moet ik steeds in de buurt blijven. Ik heb ze daarom liever achter de t.v. of de Nintendo .

Leuke kleuter/peuter site is trouwens ook de site van het WNF. Volgens mij heet het Pipa panda. Vooral de puzzels en het inkleuren vindt mijn dochter leuk.

En om Irene even gerust te stellen. Het een sluit het ander niet uit. Ook als je kind wel overdag t.v. kijkt of even op de Nintendo speelt wil dat nog niet zeggen dat het verder niet speelt met speelgoed, knutselt of buiten speelt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.