Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Lang haar bij peutermeisjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Wilma

Wilma

31-08-2011 om 13:44

Past in dat draadje "dingen die ineens tot je doordringen"

Ik dacht dus ook wat is in vredesnaam kama-versie .

Tink

Tink

31-08-2011 om 17:40

Massi, wat...

... zijn telefoonknotjes??

Berber (over verkeerd lezen)

Ik had het bij jou al verkeerd gelezen. En bij IngridT heb ik nog even van mijn eigen gedachtenkronkels nagenoten.

Kraanvogel.

Vic

Vic

31-08-2011 om 22:38

Ooooooh!

Ik maar denken kama-versie, moet dat zijn kam-versie? Zelfs na jullie reacties, en het bommelding-voorbeeld. Heeft me twee dagen gekost, maar ik heb hem door hoor.

Telefoonknotjes

Ik dacht hierbij meteen aan Helga uit Allo Allo, maar zag later dat zij een soort vlecht over haar hoofd heeft gedrapeerd.

Als je in Google Afbeeldingen zoekt op telefoonknotje vind je trouwens niks, gek vind ik dat, ik wist meteen wat je bedoelde.

Chris

Nee vic

het moet zijn kam-aversie.

Temet

Temet

01-09-2011 om 12:37 Topicstarter

Grappig

Ik wist het al wel,maar word door dit draadje er weer op gewezen: de definitie van 'kort haar'verschilt van persoon tot persoon.
Dochter heeft echt kort haar. Daar kan hooguit een schuifspeldje in, een elastiekje kan al niet eens. Als ik hier lees over haar dat wordt afgeknipt tot net boven de schouders - kind moet dus nog heel lang sparen tot het tot haar schoudertjes komt. Nou ja, in theorie dus, want zoals ik al schreef: de schaar gaat er weer in.

Ik ben eigenlijk gewoon gefrustreerd. Ik wou als kind lang haar, met staartjes, of een staart, maar ik heb steil, fijn, glad haar waar eigenlijk niets mee te beginnen valt, behalve knippen.
En wat zien wij nu in huize Temet: zoon heeft dik donkerbruin haar, en dochter heeft hetzelfde fluthaar als haar moeder (en haar grootmoeder, en haar overgrootmoeder). Dat wordt nooit wat. Nou ja, misschien een staart, de kwaliteit van haarelastiekjes is verbeterd, werd mij laatst verteld (bij mij gleden die dingen er altijd uit).
Geen sprake van dat het lang los mag blijven hangen, wat mij betreft, want dat betekent dan waarschijnlijk dat ze het allerlelijkste kapsel krijgt dat er imho bestaat: lang sluik haar waar de oren aan de zijkant doorpiepen.

Zoals iemand al opmerkte: het lijkt wel of lang haar voor meisjes tegenwoordig verplicht is. Dus ze zal het tzt ongetwijfeld lang willen. Maar tot die tijd, zo heb ik besloten, is de kapper minder gedoe dan een dagelijks gevecht met een peuter.

Groeten,

Temet

Bij ons

Een dochter van 6 die al een paar jaar haar haar in een bob heeft, achter opgeknipt en voor tot haar kaak en een korte pony. De reden is dat ze een vreselijke hekel heeft aan kammen, speldjes, staartjes, etc. Prima meid, dan moet je het kort laten knippen, dan ben je daar allemaal vanaf. De eerste de beste keer daarna bij de kapper ging er dus ook een heel stuk vanaf. Ze is nooit op die beslissing teruggekomen, misschien over een paar jaar, maar ik denk eigenlijk dat ze gewoon geen type voor lang haar is.
Zoon van 10 heeft lang, steil haar. Hij zorgt er zelf voor, dus hij zorgt dat het er netjes gewassen en geborsteld uitziet. Hij borstelt het 's avonds en 's morgens en soms nog een keer tussendoor. Hij wil geen staart (en inderdaad, vertellen dat papa zijn haar ook in een staart had toen hij nog lang haar had helpt niet), maar met zwemmen moet het en soms met eten is het wel handig, maar dan gaat het er ook meteen weer uit als hij klaar is met eten. Het kan ook nog niet echt lekker in een staart, want voor is het nog niet helemaal lang genoeg voor een lage staart, dus dan heeft hij alsnog haar in zijn gezicht hangen. Ik vind het allemaal best, ze mogen hun haar zoals ze willen al moet ik eerlijk zeggen dat ik wel zou moeten slikken als zoons haar eraf zou gaan.

Massi Nissa

Massi Nissa

01-09-2011 om 17:18

Haha

Het woord telefoonknotjes komt nog van mijn oma, via mijn moeder. Ik dacht (en denk) dat ze zo heten omdat ze doen denken aan dat ronde ding dat je heel vroeger tegen je oor moest houden in de begintijd van telefoons (met zo'n apart spreekmicrofoonding voor bij je mond).
Telefoonknotjes zijn dus ronde knotjes boven de oren, meer apenoortjes dan Mickey-mouse-oortjes (die zitten te hoog). Ik maak ze meestal door twee zijvlechten te maken en die dan rond te draaien en vast te zetten met een elastiek en wat speldjes.
Groetjes
Massi

Temet

Temet

01-09-2011 om 17:36 Topicstarter

Massi

Dat zijn dus Prinses Leia-knotjes !

May the force be with her.

Groeten,

Temet

Vic

Vic

01-09-2011 om 20:09

Silone

Ja, ik weet het. Gisteren zag ik het dus ineens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.