Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Lange vliegreis met dreumes en peuter


Tijgeroog schreef op 30-03-2022 om 20:02:

Natuurlijk is dat heel onplezierig, allemaal. En dat mag je zeker ook vinden. Het schiet alleen zo weinig op om je er over op te winden, want het verandert niet.
En de mensen die hier reageren met dat ze dan maar niet moeten vliegen met babies want "dat vinden we vervelend" hebben toch echt pech, zo werkt het niet. Je kunt de wereld niet helemaal inrichten zoals jij wilt.

Met je eens. Maar een beetje consideratie met andere mensen lijkt me normaal. En als je weet dat jij je kind nog geen kwartier stil kunt houden, dan zou je zomaar eens na kunnen denken of het dan handig is om 8 uur lang in een vliegtuig te gaan zitten.

En begrijp me goed, niks tegen kinderen, en als er even 10 minuten wat gedoe is, dat is dan zo. Genoeg ouders met peuters/kleuters meegemaakt die heel de reis gewoon lekker zaten te spelen, af en toe wat babbelen met vader of moeder, af en toe een uurtje in slaap zakten, maar last had je er niet van.

Maar als je van tevoren al weet dat jouw kind een vliegreis van uren en uren niet gaat trekken, waarom het dan tóch doen? Het kind doe je er zeker geen plezier mee, je medereizigers ook niet, voor jezelf lijkt het me ook geen ontspannen situatie, waarom dan?

Waarom je dat doet? Omdat je op die andere plek wilt komen, met dat kind. Omdat je vaak niet van te voren weet hoe je kind reageert. Je gaat die ellende (lange reis, huilend kind, schuldgevoel naar mede-passagiers, stress) echt niet aan voor het vliegen zelf. Maar omdat je daarmee op een plek komt waar je heel graag wilt zijn. En het gebeurt wel vaker dat je door iets vervelends heen moet om je doen te bereiken.

Begrip is er heus wel, maar dat maakt de herrie niet minder. 
En voor de volledigheid: mijn kinderen hebben als bij elkaar ongeveer 10 uur in een vliegtuig gezeten. Toen ze al wat ouder waren. Dus ik voel me niet persoonlijk aangesproken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.