Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Scarlet

Scarlet

25-11-2008 om 10:59

Lastige drukker WC gebruik 4-jarige

mijn zoon heeft nogal een rare gewoonte als het gaat om poepen. Zijn kleren moeten dat allemaal uit. Dit heeft hij sinds hij op het toilet poept en niet meer op het potje. Ik probeer hem duidelijk te maken dat als hij over vier maanden naar school gaat, hij toch echt niet meer in zijn blote kont kan gaan poepen, maar daar trekt hij zich niets van aan. Nou hoef ik zowieso me daar niet zo druk over te maken, want hij houdt zijn poep gewoon net zo lang op tot hij thuis is. Alleen daar wil hij poepen. Soms moet hij zo nodig dat hij helemaal staat te wiebelen en pijn in zijn buik heeft, maar hij vertikt het op een andere plek dan thuis.

Zijn er ouders die hier ervaringen mee hebben en wellicht tips hebben om hem hier in te begeleiden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Al zijn kleren?

In zijn blote kont poepen lijkt mij een stuk handiger dan zijn broek aanhouden
Maar zonder gekheid: doet hij echt al zijn kleren uit, of alleen zijn broek en onderbroek? In dat laatste geval zou ik me er niet druk over maken en gewoon stimuleren dat hij zich snel zelf kan aankleden.

Ik ken iemand die ook alleen thuis poept, daar zeer uitgebreid de tijd voor neemt en dan ook zijn broek en onderbroek helemaal uittrekt. Iedere gek heeft zijn gebrek, denk ik dan maar.

Groeten,

Temet

billie

billie

29-11-2008 om 19:00

Ja hier

Geen tips want het blijkt hier zeer hardnekkig. Ik heb er een poosje aan pogen te sleutelen, maar dat werkte eigenlijk averechts. Waren we bijv in een restaurant dan ´moesten` we van hem acuut naar huis want op een openbaar toilet mocht hij zich van mij niet uitkleden. Toen ben ik ook daar wat soepeler in geworden bijv hij mocht wel zijn shirt uitdoen, niet zijn broek. Bij hem speelt (mee) dat hij erg bang is dat er wat ontlasting aan zijn kleren komt.
Thuis heb ik hem altijd gelaten en er weinig aandacht aan geschonken. Op school gaat hij idd niet naar toilet.
Hij is nu 7 (!) en laatst zag ik dat hij een keertje zijn kleren niet uit had gedaan. Dus echt voor het eerst vziw in zeker 3 jaar ofzo. De keer erop gingen ze weer uit maar blijkbaar is hele grote belang daarvan een beetje eraf, gelukkig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.