Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Lengte en gewicht 2jr 8mnd

Hoi allemaal! 

Mijn dochter is nu 2 jaar en 8 maanden, is 100cm lang en bijna 15 kilo. Best groot hoor ik altijd, ben even benieuwd hoe dat bij jullie kids zit (beetje vergelijkingsmateriaal😜)

Mijn oudste was nog geen meter toen ze naar groep 1 ging, dus jouw kind is inderdaad best groot. Mijn jongste was volgens mij 1,05 m toen ze naar school mocht, en dat was precies midden op de curve.

Je kind is groter dan gemiddeld, maar een gemiddelde bestaat alleen maar als daar kinderen boven en onder zitten. Mijn dochter is wat kleiner dan gemiddeld. Ze was geloof ik nog net geen meter toen ze naar school ging, maar heel precies weet ik het niet. Ze loopt tot nu toe ongeveer een jaar achter qua groei volgens de gemiddelden. Ik vind het allemaal niet zo spannend. Het belangrijkste is dat ze gezond is en dat ze blijft groeien. Wij zijn allebei niet heel lang dus ik ga er niet vanuit dat ze heel groot gaat worden. 

Heb even gauw de streepjes op de muur bekeken. Onze dochter was met 2 jaar en 6 maanden al 106 cm. Toen ze naar school ging 116. Ze is ook nog in januari jarig, dus ze heeft tweeënhalf jaar gekleuterd en was in de instroomgroep al de grootste van groep 1/2.  Ze zit nu in groep 6, is tien jaar en 4 maanden en ze was een paar weken geleden 1.64 meter. Haar broer wordt bijna 14 en hij is maar iets groter.

Toen ze 5 jaar was hebben ze een botscan gedaan en ze zou over de 2 meter worden. Om die reden moest ze elk halfjaar langskomen om de boel in de gaten te houden en te controleren of ze verder gezond was. Maar de natuur heeft ingegrepen. Ze ontwikkelde al borstjes toen ze 7,5 was en ze is precies op haar 10e verjaardag ongesteld geworden, dus zal ze nog maximaal 10 centimeter doorgroeien. Ergens tussen de 1.70 en de 1.75, precies goed 😊. We hoeven nu nog maar eens per twee jaar naar de kinderarts. Zo vindt de natuur meestal wel haar weg.

Maar op dit moment is het nog wel lastig. Ze werd altijd, op elke leeftijd erg overschat. Ik kreeg bijvoorbeeld de opmerking waarom ik mijn kind nog in het zitje van het boodschappenwagentje had zitten. Ze was toen net geen 2,5. 

Nu nog steeds: ze komt de winkels niet in zonder mondkapje omdat ze al echt een jonge vrouw is. Als ze zegt dat ze 10 is, kijken ze haar ongelovig aan. Maarja, ondanks dat ongemak, is ze zelf erg blij dat ze waarschijnlijk toch geen twee meter zal worden. 

Ik had ook zo'n lang end. Was op de psz de langste en is dat gebleven tot in groep 4 toen kwam er een jongen in de klas die nog langer was. 

Hij werd ook altijd overschat,  vooral doordat hij ook aardig wijs was.  En dan van die bemoei oma's in de supermarkt kreeg te horen dat zijn moeder hem verwende door hem thuis te houden op de dag na Sinterklaas.  Dat dat eigenlijk spijbelen is! Kind was 3 jaar en 9 maanden toen. 

Inmiddels is hij 16 en hopelijk bijna klaar met groeien. 2keer per jaar en nieuwe garderobe waar hij uitgroeit is niet leuk.  Als de examens klaar zijn gaan we weer shoppen. Alle broeken van oktober zijn alweer hoog water. 

Ja hier ook zon lang end.Als peuter al lange beentjes. Ging wennen op school en andere ouders vroegen of ze verhuisd was en al naar groep 2 kwam. Nu 182 dus op tijd gestopt( eindlengte zou 2 meter zijn)

Zoon was toen niet zo lang,wel lange benen in verhouding maar gewoon gemiddeld en....is nu 2 meter

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.