Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Suze

Suze

18-12-2011 om 21:26

Leuk boek voor 1,5 jarig kind? (of ander cadeau)

Ik ben er een beetje uit (die van mij zijn al ouder), maar ik wil met kerst een boek geven aan ons kleine nichtje van ca 1 1/2 jaar.

Weten jullie leuke boeken?
Grote prentboeken, flapjes boeken (of nog te jong)?

Alle suggesties zijn welkom, zoek ik iets leuks uit .

Andere tips (niet boeken) trouwens ook welkom, maar mijn eerste gedachte ging uit naar een boek.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

18-12-2011 om 21:43

Lastig

Lastig, want wat heeft ze al?
Raad eens hoeveel ik van je hou
Wij gaan op berenjacht
Groene eieren met ham
Rupsje nooitgenoeg

dc

dc

18-12-2011 om 21:44

Kiekeboe

De kiekeboe serie. Vinden ze geweldig op die leeftijd!

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/kiekeboe-koe/1001004001986060/index.html

(Heb ik zeker zo'n 1000 keer gelezen denk ik )

Kom ik weer

ik geef deze tip geloof ik regelmatig: het grote boek van Jip en Janneke
Maar bewaar het bonnetje, want de kans dat het er al staat is natuurlijk aanwezig.

Welke prentenboeken aanslaan is altijd een enorme gok. Ikzelf vind 1,5 wat jong voor popup boeken, tenminste voor een mooi en duur popupboek, want ze zijn op die leeftijd nogal eens dol op trekken en scheuren...Die boeken zijn vaak wat kwetsbaar.

Groeten,

Temet

Dieren

Alle boekjes met dieren erin. Vooral met echte foto's.

Ev voor als ze ouder wordt:
Bobbi naar de dierentuin ( ook leuk als app)
Gruffalo
Dwergjes van tuil
Pluim en stekeltje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

18-12-2011 om 23:21

Kikker

Die hele simpele kartonnen boekjes van Kikker.

Kikker en Eend
Kikker en Haas
Kikker en Rat
Kikker en Varkentje

Ze zijn er ook in groot formaat. Erg leuk!

Liora

Vic

Vic

19-12-2011 om 09:01

Ander cadeau

Een boek is altijd leuk, en ik zou gewoon eens rondkijken in de boekwinkel. Volgens mij hadden wij allerlei verschillende soorten prentenboeken. Het maakt ook niet zoveel uit, als de plaatjes maar herkenbaar zijn.
Beste cadeau voor 1-jarigen vind ik van die stapelbakjes. Die geef ik altijd als cadeau voor de 1e verjaardag en is dan een schot in de roos.

Tijgeroog

Tijgeroog

19-12-2011 om 09:45

Ander cadeau

Ik geef bij een 1e verjaardag altijd van die hele dikke potloden van Stabilo, eventueel gecombineerd met grote vellen papier (of een papierrol) en/of een bijpassende puntenslijper.
De potloden zijn best duur, maar ze zijn het geld absoluut waard. Mijn dochter kreeg ze toen ze net een jaar was en heeft er hele vellen papier mee volgekrast. Hartstikke leuk, want ze kon ze goed vasthouden en er komt heel veel kleur vanaf, dus meteen een goed resultaat.
Nu is ze 4 en kleurt ze meestal liever met gewone potloden, maar ze liggen nog steeds bij het tekenbord en regelmatig staat ze daar nog met deze potloden te tekenen.

http://www.stabilo.com/pages-nl/products/woody-3-in-1/

Stapelbakjes

Waren hier idd een enorme hit. Als je toch een boek wil: ik vind de kartonboeken over Klein Wit Visje erg leuk (van Guido van Genechten). Of idd de kartonboekjes van Kikker.

Suze

Suze

21-12-2011 om 16:11

Bedankt.....

allemaal voor de tips. Stapelbakjes zijn inderdaad geweldig en heb ik al gegeven .
Ik heb uiteindelijk dat Kiekeboe boekje gekocht, DC, 1000x lezen klonk overtuigend. En het spiegeltje leek me inderdaad wel erg leuk!
Bedankt.
Ik heb trouwens ook een simpele speelgoedbuggy gekocht, daar hebben mijn kinderen op die leeftijd onwijs veel lol aan gehad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.