Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
momthree

momthree

17-06-2009 om 21:31

Leuk, opvoeden helpt niet!

Een hart onder de riem voor alle peuterouders: hierbij een stukkie ervaring na 3 peuters: mijn jongste dochter tussen twee en drie heeft eigenwijze ideeen over in bad gaan (ze is altijd al in bad geweest), mijn middelste van 5 (lady in de dop) is zo mak als een schaap en heeft ik denk 3 driftbuitjes gehad in haar leven, en mijn oudste van 7 is zeer zeer eigenwijs -hem opvoeden kost meer tijd dan zijn zussen samen, wat we ook proberen! Dus; karakter is toch wel erg bepalend voor het gedrag van een kind, maak je niet druk - Het relativeert enorm, 3 koters! ik kan het iedereen aanraden die zich zorgen maakt of juist super tevreden is over je opvoedingsstijl: neem er nog 1!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

17-06-2009 om 21:44

Klopt wel voor een deel

Ja, Mom3, dat is waar. Van alles dat we bij de oudste bereikt denken te hebben zit kennelijk toch wel erg in zijn karakter (=brave borst), terwijl zijn broertje van 2 een geboren dondersteen is. En wij maar denken dat het door onze gedegen aanpak kwam dat oudste zo braaf is. Not...bleek inderdaad toen jongste héél anders bleek te reageren op onze degelijke opvoeding! Deze kijk helpt ook wel als ik naar de "lastige kinderen" van andere mensen kijk, eerst dacht ik altijd dat het aan de slechte opvoeding lag, tegenwoordig bedenk ik af en toe dat het ook aan de kinderen zelf zou kunnen liggen...
Nog 1 erbij doe ik maar niet trouwens.

ayla

ayla

18-06-2009 om 09:30

Goh guinevere

en het is zo leuk zo'n twee jarige peuter. Die van mij roept de hele dag: nee mijn, niet doen, toote mama. Ik bracht hem net naar de kinderopvang en daar verzuchtte ze ook al datz e hem wel 100 keer dingen konden zeggen maar tot hij ondertussen toch gewoon deed wat hij zelf wilde. In die tijd dat de leidster tegen mij stond te klagen duwde aylazoon zijn autootjes tussen de verwarming en de muur. haha daar waren ze minder blij mee,z e kreeg ze er niet meer achter uit. Ik ben er maar snel van doorgegaan.

Mathilde

Mathilde

18-06-2009 om 12:16

Ik vind twee wel genoeg

voor dat relativerende effect hahahaha. Overigens ook in positieve zin trouwens (bij de tweede lukten sommige dingen wel, die bij de eerste behoorlijk zijn mislukt en andersom). Soms sluit je opvoedstijl ook beter aan bij het ene kind dan bij het andere.

Guinevere

Guinevere

18-06-2009 om 13:23

Ayla ot

Ja, ze zijn leuk, dat is waar! Ik kom net terug van een zwáár uitgelopen afspraak in het ziekenhuis, moest 3 kwartier met hem in een volle, saaie wachtkamer zitten. Meneer heeft alle wachtenden geëntertaind. Hij was me nogal aan het commanderen. "Boek uit! Weg!" "Jij hier sitte! Nu!" "Naar thuis! Tas pakke!". Dit in combi met zijn acrobatische verrichtingen maakte het gelukkig een stuk vrolijker in de wachtkamer. Maar de volgende keer toch liever een legotafel...pffff.

ayla

ayla

18-06-2009 om 21:03

Proest ja

dat herken ik, aylazoon brengt ook leven in de brouwerij overal waar we komen. Met zijn reebruine ogen, blone haren en bruine velletje smelt ook echt iedereen voor hem. Zeker als hij dan ook nog met zijn kop schuin, schalks kijken naar iedereen lacht. En ondertussen maar commanderen: mama sitte, mama lese, mama auto maate

Haha guinevere

Ik moet wel erg lachen om jouw peuter.
Trouwens ik moet er niet aan denken om met mijn jongste van bijna 2 zo lang in een wachtkamer te zitten. Dat was ook niet gelukt. Die was gewoon weggelopen, zonder achterom te kijken

Klopt trouwens wel wat momthree zegt. Echt heel veel is analeg, zie het aan mijn 3 kinderen. Zelfde ouders, andere (on)deugdheden. Hoewel ze wel alledrie als dreumes/peuter handenbinders zijn/waren. Even ergens op een terrasje zitten gaat niet met hen op die leeftijd. Ze liepen/lopen alledrie gewoon weg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.