Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Listen en lagen van dreumesen

Gisteren gehoord op het kdv: na het fruit kregen de kinderen ook nog een danoontje (niet standaard). Dochter van 13 maanden is dol op zuiveltoetjes. Leidster denkt: hé, wat heeft X haar banaan snel op - en ziet vervolgens dat madam de banaan onder de tafel heeft verstopt toen zij het danoontje in zicht kreeg. De linkmiechel.

Als een soort prietpraat-draadje voor de niet-pratende dreumesen: wie heeft er nog meer voorbeelden van listige en/of onverwachte acties?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
andrea van zwol

andrea van zwol

04-05-2010 om 18:34

Peuter listen

Als peuterleidster is je verhaal heel erg herkenbaar.
Bij allerhande feestdagen krijgen de ukkies van ons iets lekkers en ja dan zit er altijd wel 1 bij die probeert om er 2 te krijgen. Ikke ook roepen terwijl ze goed hebben gezien dat er al iets voor hun op tafel lag.
Hiervoor hebben we trouwens wel een goede oplossing want alle kindjes moeten wachten tot we het liedjes hebben gezongen voordat ze mogen snoepen, bijna allemaal doen ze dat dus die ene die al zit te kauwen is direct gespot.
! list die heel vaak voorkomt bij ons, ik schets even de situatie.
Na het fruit eten vragen we wie er naar de wc moet, die moeten mogen bij de deur staan, de rest moet nog even wachten samen met de andere leidster (we zitten in een basisschool met groep 3 op de gang en proberen het rustig te houden door lopende/roepende peuters te vermijden).
De wc is de gang op en rechts af, de kapstok is direct links. Van te voren hebben we tegen de kindjes gezegt dat we buiten gaan spelen, dit betekend dat ze NA het plassen hun jas mogen pakken. Buiten staan er veel leuke spullen waaronder een paar zeer gewilde fietsen, 1 jongetje vindt het aktijd vreselijk als "zijn" fiets bezet is. Zijn oplossing hiervoor is simpel maar slim, hij blijft nog even aan tafel zitten wachten terwijl ik naar de wc loop met de rest, dan zegt hij tegen mijn andere collega dat hij toch moet plassen en mag hij gaan. Je snapt natuurlijk hij gaan niet rechts (wc) maar links (kapstok). Hij heeft namelijk ook feilloos door dat mijn collega ondertussen wat aan het opruimen is of iets anders doet waardoor ze is afgeleid, en zo zit hij als eerste met zijn jasje aan (ja dat kunnen ze bijna allemaal al zelf) op de mat. Mijn collega denkt dat hij snel heeft geplast en ik denk dat mijn collega heeft gezegt dat hij zijn jas mocht pakken en zo hebben we het beide niet door. Hij is er zo toch mooi 5 keer mee weg gekomen toen er pas een lampje ging branden omdat ik hem betrapte erop.
Kon er ook niet boos op worden want het was dus wel heel slim en oplettend, hij heefdt het vervolgens ook niet meer geprobeert, had dus goed door dat dat niet meer werkte, we verwachten nu wel iets anders van hem.
heb nog een goeie, die komt hierna (ff mijn ijsje eten die mijn zoon me net komt brengen)

andrea van zwol

andrea van zwol

04-05-2010 om 18:54

Super list

Deze peuterlist zag ik echt niet aankomen en samen met mijn collega hebben we zo erg in een deuk gelegen dat we de wc moesten gaan zoeken.
Alle kindjes zijn buiten, alle fietsen zijn bezet.
Nu heben we 2 fietsen waar er nog een kindje achterop kan die is vreselijk populair maar bijna geen van de kindjes accepteert dat er een ander achter op komt zitten. Het zijn zware ijzeren fietsen en het lukt de meesten ook niet om met nog een kind erop vooruit te komen.
Ik had net tegen een kindje gezegt ,die had gevraagt om het stoepkrijt, dat we bijna gingen opruimen.
Het kind wil daarom achter op gaan zitten bij Faysal, die meteen begint te roepen "nee dat kan niet, kijk de juf gaat zingen" (en ik deed echt niks) en weg was hij, nog nooit zo snel zien fietsen hahahahahaahahah
Ook weer slim he

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.