Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
ayla

ayla

06-01-2009 om 14:28

Loopfietsje, wanneer en wat voor iets

dreumeszoon wordt over 2 maanden 2 en nu ben ik aan het denken aan een loopfietsje, is dat iets? Ik ben bang dat hij te klein is, dat hij dus niet met zijn voetjes aan de grond komt. Hij zal nu ongeveer 85 cm zijn. En wat voor iets kan ik het beste nemen, hout of metaal?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

06-01-2009 om 14:37

Hier

heeft zoon met ruim twee een loopfiets overgenomen, en hij was er meteen niet meer van af te slaan. Hij heeft er zo goed zijn evenwicht mee geoefend dat hij met 3 1/2 zonder problemen zonder zijwieltjes wegfietste. Ik zou dus elke peuter een loopfiets aanbevelen, en elke ouder ook, want het is veel leuker en sneller dan zo'n driewieler met duwstang. Wij hadden een metalen, en als ik hem zelf had moeten kopen had ik die ook genomen, omdat ze mij duurzamer lijken. Het is ook wel handig als het zadel in hoogte verstelbaar is.

Linda99

Linda99

06-01-2009 om 14:40

Mwoah

Bij ons ook een loopfietsje met 2 jaar. Maar helaas geen daverend succes. Ja, even vind ze het leuk en dan is ze het zat. Op d'r driewieler komt ze sneller vooruit......

Grote kans dat het dit voorjaar beter gaat nu ze bijna 3 is.

angel3

angel3

06-01-2009 om 14:45

Hier ook

zoon kreeg er 1 met 3 jaar en paste er toen net aan op. Hij was toen denk ik iets van 95 cm. Maar goed daar zal je verschil in hebben qua type fietsjes. En hangt ook van lengte beentjes af da s belangrijker. Wij zijn een kortbenige familie

Het was op zich wel een suk6 maar zoon fietste liever gewoon. Hij zat dermate weinig op de loopfiets dat het geen effect gehad heeft op zijn fietsvaardigheden Ik heb hem nog staan....metaal, als je hem wil?
Kan foto sturen

ayla

ayla

06-01-2009 om 14:55

Welk merk

En welke merken zijn goed, ik lees iets over duitse dergelijkheid dus firstbike en likeabike, maar die kosten 90 euro.

Angel, aardig maar ik denk dat die echt te groot is voor zoon, hij heeft namelijk ook van die korte beentjes

Tango

Tango

06-01-2009 om 16:44

Puky

Mijn zoon kreeg er met 3 jaar een van Puky. Hij is er nog steeds weg van, is inmiddels 4, maar is ook niet zo lang (nu ongeveer 1 meter) dus hij past er nog makkelijk op. Je hebt van Puky ook een model voor kinderen van 2 jaar, weer een slag kleiner. Misschien is dat iets.

Metalen

Wij hebben er eentje via een loopfietsensite, zoonlief negeerde de driewieler. We hebben deze gekocht toen ie ruim 2,5 was, toen was hij er nog te klein voor eigenlijk, maar nu kan ie er echt goed op. Ik kan niet zeggen dat ie er echt wild van is, maar er wordt op gereden en ik zie andere kinderen er echt mee wegracen. Die van ons wat trouwens iets van 50 euro en is echt een oerdegelijk ding.

ayla

ayla

06-01-2009 om 20:21

Ik twijfel

ik heb idd op die site gezien dat ze ook kleinere maatjes hebben, bijv van Kettler, alleen is hij er dan niet weer te snel uit gegroeid? Dat zijn dan ongeveer 10 inch wieletjes. Kunnen we niet beter wachten tot hij wat groter is, 3 bijvoorbeeld

Wachten

Ik zou wachten. Mijn neefje kreeg er ook een voor zijn tweede verjaardag en was net te klein. De zomer is er ook een mooie periode voor toch?

2e hands?

Anders koop je toch gewoon een klein model 2e hands op marktplaats oid? Als het fietsje dan te klein wordt verkoop je hem weer voor bijna dezelfde prijs. Dan heb je voor een habbekrats toch mooi lol van het fietsje!

Guinevere

Guinevere

07-01-2009 om 13:01

Bij de postbank

Ernie-loopfiets bij de postbank te verkrijgen met rentepunten! http://www.postbank.nl/ing/pp/page/frameset/form/0,2839,1859_174723_836438851,00.html?FormLinkId=836438851

Deze is vanaf 3 jaar trouwens. Er is er ook eentje met 4 wieltjes.

Wij

hebben zoon er 1 gegeven voor zijn 2e verjaardag.
http://www.islabikes.co.uk/bike_pages/rothan.html Geen idee of hij ook in NL te koop is.

Eigenlijk had ik ermee willen wachten tot het voorjaar, maar manlief (fietsgek) was te ongeduldig.

Zoon past er goed op maar het echte "fietsen" moet hij nog goed leren. Als ze ouder zijn pikken ze dat sneller op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.