Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
sandra

sandra

20-11-2009 om 13:52

Loopt mijn dochter achter?

Heb misschien een gekke vraag, maar de laatste tijd maak ik me wel eens een beetje zorgen of mijn dochter achter loopt met alles. Ze is morgen 17 maanden en ze is een kleine puk (weegt nog onder de 10 kilo), nu is ze vanaf haar geboorte steeds weinig aangekomen dus daar maak ik me niet echt zorgen om. Wel doet ze alles heel laat, ze kan nu net een paar stapjes aan de tafel zetten en dit komt niet al te vaak voor. Ik moet haar het drinken nog steeds geven in een flesje en dan moet ik haar het geven(al 5 verschillende bekers gekocht van tuit tot met een rietje maar niets werkt) Echt veel zeggen doet ze ook nog niet wel mama de hele dag! Verder heeft ze pas een paar tandjes. Ik weet ieder kind is anders en de een iss vlotter dan de ander maar ze wordt altijd jonger geschat qua yuiterlijk en qua doen en laten. Ze is mijn derde kindje en de middelste was ook niet erg vlot maar zij spant de wagen. Verder is ze natuurlijk echt onze kleine puk want ze scheelt 8 jaar met de middelste dus misschien laat ze ons gewoon graag rennen voor haar(haha). Nou ja misschien zorgen om niets maar vraag me af of er nog meer zijn met kindjes die overal laat mee zijn? Groetjes sandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

20-11-2009 om 14:11

Niet achter

Helemaal geen gekke vraag, Sandra, want je maakt je toch zorgen? Als ik het zo lees is je dochter geen voorloper, maar volgens mij is er ook nog niets verontrustends. Vind ze het misschien nog best wel leuk om het kleintje te zijn, en de oudere kinderen gaan daar dan erg in mee? Op die manier is er voor haar wellicht wat minder noodzaak om eens te gaan lopen etc.
Over dat drinken: ik zou eens een gewonen (plastic) beker proberen om uit te drinken. Ze kan ook oefenen in bad en bij de douche!
En als je je echt zorgen maakt, kun je het eens op het CB bespreken. Ze kunnen daar punt voor punt bekijken hoe ver ze eventueel afwijkt in haar ontwikkeling, hebben ze hele schema's voor.

Dochters net zo

Mijn 2 dochters (geen tweeling) liepen pas met 21 maanden (wiebelig), mijn jongste dochter was met 2 jaar nog steeds geen 10 maar 9,5 kilo, en mijn oudste zoon liep snel maar heeft 4 woorden gezegd tot hij 2 jaar was. Allemaal vrolijke kinderen zonder enige achterstand (gewoon niks van CB aantrekken als je kind maar happy is is mijn algemene advies)

sandra

sandra

21-11-2009 om 19:44

Inderdaad

word mijn dochter heel veel uit handen genomen door de oudste twee, ze rennen voor haar! Vind het toch wel fijn om ook van andere te horen dat hub kids ook niet zo vlot waren. Gelukkig zijn ze hier op het cb ook niet zo stressig over alles maar ga gewoon af en toe twijfelen omdat alle andere(lijkt misschien gewoon zo) alles al kunnen! Maar gelukkig geniet ik toch vooral van haar! Groetjes sandra

Rianne Anders

Rianne Anders

23-11-2009 om 10:16

Geen zorgen maken

hai Sandra,

Ik zou proberen om minder bezorgd te zijn over hoe het volgens de boeken en anderen zou moeten zijn.
Elk kind is anders en uniek.
Wees blij met wat je dochter al kan en beloon haar ervoor met een compliment, die van mij had al bijna met een jaar alle tanden al maar nu is hij drie en wil hij nog steeds dat mamma de yoghurt geeft.

Vaak werkt het als je je bekommeringen kan laten gaan en zul je zien dat je dochter opeens vorderingen maakt, ze heeft haar mamma nodig als motor en laat haar toch nog lekker even klein zijn.

Sterkte en groet,
Rianne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.