Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

02-09-2010 om 11:20

"luiers zijn op"


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

09-09-2010 om 21:30

Nieuwe truc

Zoon heeft wat nieuws bedacht om het stickervel sneller vol te krijgen. Eerst probeerde hij zo vaak mogelijk naar de wc te gaan, maar ja, op is op he, zelfs met plas.
Dus wat doe je dan???? Als mama niet oplet, loop je met het potje naar de kraan en vult hem met water. "Mama, ik heb geplast, mag ik een sticker?"
Anyway, hij is zo droog als wat nu. Alleen die poep blijft een probleem, dus we blijven nog even met de onderbroekluiers lopen.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-09-2010 om 08:53

Poep

Poep duurde hier ook een aantal weken langer. Dochter ging dan in een hoekje achter de bank staan, of achter een gordijn, en poepte heerlijk in haar broek (goedkope zeemanonderbroekjes die ik meteen weggooide). Ook dat ging ineens voorbij. Ik heb wel steeds benadrukt dat *echt* grote meisjes alles op de wc doen, niet in een luier. Geen idee of dat nog invloed had, trouwens.
Ik weigerde wel consequent om nog een luier om te doen. Ik had zo'n idee dat een luier een mooi excuus zou zijn om nog een jaar in haar broek te poepen.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

10-09-2010 om 11:04

Massi

Ja, in principe geef ik je gelijk. Alleen beschouwt zoonlief zijn onderbroekluier als een onderbroek. Hij heeft er nog niet één keer in geplast. < applaus>

Myra Verhage

Myra Verhage

12-09-2010 om 07:36

Hier net alles andersom

bij de jongste hier(3j9m), die inmiddels al wel poepzindelijk is, maar nog in de luier plast, heb ik sindskort verteld dat de luierbroekjes te klein werden en dat ze naar weer terug moest naar de gewone luiers. Ze vind het nu dus echt niet leuk dat ze weer liggend verschoond moet worden, niet dat ze tegenwerkt. Want ze doet het liever in haar broek dan dat ze het op de wc doet. Ik weet dat ze zindelijk kan zijn, maar niet zindelijk wil zijn. Dus probeer ik het luierdragen zo te demotiveren bij haar

Guinevere

Guinevere

12-09-2010 om 21:56

Myra

Heb je de dan-maar-een-natte-onderbroekmethode al geprobeerd? En de dan-maar-iedere-keer-in-de-douchemethode?
Zoon is hier inmiddels lichtelijk op hol geslagen. Zit in het speelgoedboek van Intertoys alles aan te wijzen: "En dat krijg ik voor het plassen, en dat krijg ik voor het plassen, en die ook, en die ook.....". Jammer jongen, eerst poepen op die wc en dan één Prachtig Kado. En dan is het klaar met die stickergrapjes en plaskaarten etc.

Myra

Ik liet ze na een ongelukje zelf schone kleren pakken, zich met een washandje wassen en de vloer dweilen.

Ik maakte er verder weinig woorden aan vuil en deed ook niet moeilijk. En ik deed dit toen ik zeker wist dat ze wel zindelijk waren en dat het gewoon een kwestie was van geen zin om naar de wc te gaan.

Heeft hier geloof ik geen week geduurd.

Guinevere

Guinevere

14-09-2010 om 11:30

Yes!

Yes! Het is gelukt, de luiers mogen de deur uit! Ook voor 's nachts.
Zoonlief vindt zichzelf nu zó groot, dat zijn billen niet meer in een luier passen, zelfs niet in een onderbroekluier. En dat kan ik alleen maar beamen.
Nu de plaskaarten nog even afbouwen...

Myra Verhage

Myra Verhage

15-09-2010 om 07:31

Dees

Ze moet ook juist zelf allers doen:
nieuwe luier pakken, doekjes pakken, broek omlaag doen, gaan liggen, broek weer terug aandoen, vieze luier en doekjes zelf weggooien. Daarnaast heb ik zowel alle methoden die hier maar op het forum te vinden waren toegepast op haar. Het feit dat ik de luierbroeken, die ze nu ruim 8 maanden gebruikt heeft weer om te ruilen voor normale luiers, slaat wel aan bij haar, het kost nu veel meer moeite en tijd van haar kant, wat ze nu niet leuk vind.
Ik heb haar ook wel eens een paar keer gewoon in een natte (spijker)broek laten lopen, maar dat doet haar dus echt niets. Of wel met een luier en die juist niet verschonen, tot dat die doorlekt.
Het is zo jammer, want op andere punten in haar ontwikkeling loopt ze zover voorop in haar ontwikkeling en dat hoor ik van de leidsters op het kinderdagverblijf ook, ze is dus daar het oudste meisje (3j9m) dat nog een luier draagt. Er schijnt ook nog een jongetje daar te lopen die over een maand 4 wordt en nog een luier draagt, dat geeft mij enige vorm van troost.
Overigens belooft ze wel iedere keer als ik over het luierplassen begin, dat als ze naar de grote school (=kleuterschool)gaat, dat ze op de wc gaat plassen en geen luier meer om wil.

liora

liora

15-09-2010 om 18:15

Wow

Gefeliciteerd Guinevere!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

20-09-2010 om 21:47

Duimen duimen duimen

Duim allemaal even met me mee, meneer is nu zoooo groot dat hij zonder luier wilde gaan slapen. Die luier mocht NIET aan. Helaas heb ik nog geen bedzeiltje, dus ik hooooooooooop dat ie het inderdaad nu ook droog houdt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.