Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Mama, ik ben bang-fase

Mijn dochter is 3 en sinds een paar weken in bed bang voor krokodillen, vossen, leeuwen, geluiden etc. We lezen geen gekke verhalen voor en we ontkennen haar angst niet, maar 5 keer naar boven lopen en er -weer- naast gaan zitten tot ze -bijna- slaapt, is weer zo'n stap terug. Licht op de gang is aan, deur is open, maar toch "hoort" ze van alles.
Ik denk eraan een lampje op haar kamer te zetten, maar vraag me af of dat wel goed is, want wie weet hoe lang deze fase weer gaat duren.
Ervaring anyone?
Alvast bedankt!
Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

23-12-2009 om 16:18

Lampje

Mijn 2 kinderen (2 en 7) slapen altijd met een lampje aan. Ook vanwege allerlei "enge dingen". Als ik zelf naar mijn bed ga doe ik die lampen uit. Ze slapen trouwens prima met het licht aan. Ik zou er dus geen probleem van maken en gewoon een lampje aandoen.

Ayanna

Ayanna

23-12-2009 om 20:52

Oppakken en wegwezen

Hier ook regelmatig monsters, reuzen en spoken. Wat wij doen is het desbetreffende monster/spook enz. 'oppakken' en uit het raam gooien met de woorden: hup, ga jij maar gauw naar buiten, jij mag hier niet komen. En gelukkig werkt dit goed voor onze dreumes. Daarna is alles gewoon okay.
Nachtlampje hier al heel lang aanwezig en ook dat werkt prima in combinatie met deur op een kiertje laten.
Succes!

Tango

Tango

23-12-2009 om 21:56

Hier ook lampjes

Tangodochter heeft jarenlang met een lampje geslapen. Niet eens gewoon een nachtlampje maar een echte lamp, wel met een dimmer zodat hij niet zo fel was. Tangozoon alleen een nachtlampje. Nu slapen ze allebei in met de deur op een kier en het licht op de overloop aan. Als ze slapen doe ik het licht uit. Vind het niet zo'n probleem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.