Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Nyntje

Nyntje

02-10-2008 om 16:10

Mama, ik ben zo bang om te slapen

wie weet er raad, wij zijn inmiddels radeloos.
onze, bijna 4 jarige, meid is bang in de nacht.
En dan bedoel ik echt bang. ze gaat heerlijk rustig slapen tot een uurt of 12, maar dan wordt ze wakker. Van geluiden of een droom, geen idee. maar ze komt dan naar ons toe en kruipt erbij. nu vinden we dat n keer niet erg, maar t is reeds n paar maanden aan de gang.
voorheen sprak ze er niet echt over, nu is ze wel zover dat ze durft te vertellen dat ze dingen ziet(?) hoort en bang is voor spoken enzo. we hebben al van alles geprobeerd, lampje aan, raam dicht, onder bedje kijken haar rustig maken, maar het helpt allemaal niets.
ze gaat elke avond haar bedje in met de afspraak, nu ga ik niet spoken, maar t gaat niet. ze wordt gemiddeld 3 keer wakker in de nacht en zo blijven we heen en weer lopen. wij worden er moe van en zei natuurlijk nog meer. ze heeft voldoende nachtrust nodig, maar die wordt steeds verstoort. wie heeft er nog ideale tips voor me hoe dit op te lossen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Serieus

Ik wil je niet bang maken maar ik zou je dochter wel serieus nemen. Misschien ziet ze inderdaad wel dingen of droomt ze veel.

Kinderen zijn heel gevoelig voor het paranormale (nieuwetijdskinderen) Anders vraag je haar de volgende keer,wat ze gezien heeft, misschien kun je haar daarmee wel verder helpen.

dc

dc

02-10-2008 om 20:33

Bij haar blijven?

het lijkt mij een periode dat ze wat meer veiligheid nodig heeft. Misschien een tijdje bij haar in de buurt slapen? Of haar bij jullie laten slapen?

Zoals bij de meeste periodes lijkt me dat het vanzelf weer over gaat. En hoe veiliger ze zich voelt, hoe sneller...

Inderdaad,

misschien een optie om haar op een matras op jullie kamer te laten slapen? Of zelf op een matras op haar kamer erbij kruipen. Zou het in ieder geval wel serieus nemen. Kan een fase zijn, maar stel je voor dat ze inderdaad echt dingen ziet?

Nyntje

Nyntje

02-10-2008 om 23:37

Spoken?

ik weet niet wat ze ziet hoor, ik wil het niet al te zweverig maken hoewel ik daar best voor opensta. ze geeft gedetailleerde beschrijvingen van wat ze ziet. dat ie door het raam komt, op het randje gaat zitten van haar bed en aangeeft dat het naast r gaat liggen, maar ook precies hoe het eruitziet wat ze ziet??? verzint ze dit nu? ik wil haar simpelweg niet elke nacht in bed, zie het dan maar weer ns terug te draaien, maar dat ze bang is dat staat vast. ze heeft n nachtlampje, een zaklamp, maar blijft bang. Het gekke is en dat vind ik dus pas onverklaarbaar, ze is niet bang om naar bed te gaan, slaapt vrijwel direct weer in.... Gelukkig maar hoor, zo is het niet, maar wat is echt en wat is werkelijkheid. ik ga geen matras bij haar neerleggen, ze is bijna 4 en snapt echt wel dat er niets binnenkan komen als alles vergrendeld is. ik weet t gewoon niet meer.
ze heeft het eigenlijk al 2 jaar ( voor zover we weten, daarvoor was het uiten natuurlijk veel moeilijker) vlagen van moeilijk slapen, veel wakker en minimaal 3 keer "spoken" over de overloop. uiteindelijk ging het ook wel weer over. ze staat vlak voor een nieuwe fase in haar leven, einde creche, schooltijd en nso. misschien heeft dat er wel mee te maken.

dc

dc

03-10-2008 om 07:45

"ze is bijna 4 en snapt echt wel dat er niets binnenkan komen als alles vergrendeld is. "

ze is MAAR 4 hoor, en hoe kan ze dat nou zeker weten?

Bang

Als ze naar bed gaat en niet moeilijk doet, is ze niet bang om te slapen, anders had ze gelijk gezegt ik wil bij je blijven ik ben bang. Het gaat erom door wat ze wakker wordt en haar bang maakt. Maar kinderen hebben ook veelfantasie, Maar hoe ziet het eruit dat wat ze nu ziet???? En volgende keer moet ze gewoon zeggen dat hij weg moet gaan en niet meer terug moet komen, misschien helpt dat wel. (fantasie of geen fantasie).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.