Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Berber.

Berber.

10-02-2010 om 12:32

Middagdutje (pre)peuters

Gewoon even ter vergelijking. Van hoe laat tot hoe laat slapen jullie dreumessen/peuters van rond de twee jaar tussen de middag?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uhm

Hier ongeveer van 12 tot 2. Gemiddeld zo'n 2 uur, maar het kan ook maar een uurtje zijn of soms wel 3..... het verschilt enorm...... en bij jou?

En hier

een dametje (bijna 21 maanden) dat meestal van 13.15 tot 16.00 slaapt. Ze gaat naar bed als ik terugkom van de oudste naar school brengen. Als ik hem ga halen, laat ik haar gewoon op bed liggen, ben binnen 10 minuten weer thuis.
Voordeel is dat ik 's middags tijd voor mezelf heb, nadeel is dat ik 's middags nergens heen kan gaan.
Heel soms slaapt ze "maar" 1,5 uur en dan ben ik van slag, soort van te weinig tijd voor mezelf gehad zeg maar... Erg he?

Hahaha

Ik snap je helemaal Berber, ik kan me van tevoren ook altijd zo druk maken over dingen die achteraf heel soepel zijn verlopen... Ach, je moet ergens je tijd mee vullen toch?
Dametje gaat gewoon om 19.00 naar bed, slaapt eigenlijk altijd meteen en slaapt tot 8 uur de volgende ochtend.
Slaapmonstertje, ik weet het. Maar ben er blij mee!!
Dus tja, ik zou ze gewoon om 13 uur op bed leggen, lekker laten knorren en maar zien wanneer ze wakker worden. En 's avonds weer op de gewone tijd naar bed, ergens tussen 7 en half 8 gok ik. En maar zien hoe het loopt toch?

Tijgeroog

Tijgeroog

10-02-2010 om 14:08

Berber

Hier is de jongste inmiddels iets ouder, maar ze hebben ook altijd een uur of 2 a 3 geslapen. Nu wordt het iets minder, heeft ze aan zo'n 1,5 uur genoeg.
En deze meid is 's avonds iets lastiger met inslapen, maar geeft geen echte problemen. Ze ligt om 7 uur of half 8 in bed en slaapt dan door tot 's ochtends 7 uur (en in het weekend 8 uur of half 9)
Ook de oudste haalde op die leeftijd 12 uur slaap 's nachts en een paar uur 's middags.

Hier

Hier nog zo'n type die overal peu ne veu van wordt.
Mijn oudste is nu 11 jaar, maar sliep op die leeftijd van 19.00 tot 8.00 en van 13.00 tot 16.00. Geen enkel probleem. Pas met 3 jaar ging ie 's middags minder slapen.
Mijn jongste is nu 15 maanden en slaapt nu van 19.30 tot 7.00 en van 13.00 tot 16.00.
Heerlijk zo'n lange middagdut. Een enkele keer slaapt ie 'maar' 2 uur en dan ben ik ook van slag. hahhaa. Dan duurt de middag opeens ERRUG lang. MAar meestal gaat het goed en slaapt meneer 3 uur. Soms zelfs moet ik hem dan wakker maken. Om 16.15 maak ik hem uiterlijk wakker, anders ben ik bang dat ie 's avonds problemen gaat geven.

Rieke

Rieke

10-02-2010 om 15:18

Enorme slaapkop hier

Vanaf dat ze 1 dutje ging doen slaapt ze van 12 tot 17, nu van 13 tot 17. En dan maak ik wakker hè, anders ronkt ze gewoon door. Slaapt 's avonds wel laat in, logisch. Maar dat nemen wij dan weer voor lief. Af en toe moet ze verplicht opblijven wanneer we bv samen weg gaan 's avonds. Dan ligt ze er om 18.30 in zonder problemen.
Zoon trouwens hetzelfde verhaal.

Mariska

Mariska

10-02-2010 om 18:44

Wellus

ben je wel!

pro3

pro3

10-02-2010 om 19:35

Hier korter

Mijn zoontje van 1,5 gaat er rond 12.45 in en als hij nog niet wakker is maak ik hem wel uiterlijk 15 uur wakker. Als hij langer slaapt wil hij ´s avonds pas heel laat naar bed en daar heb ik niet zoveel zin in. Onze middelste sliep met 2 helemaal niet meer en oudste sliep met 2 nog maar kort, ik denk 1 a 1,5 uur.

m@ss

m@ss

10-02-2010 om 20:37

Hier

onze zoon 2 jaar (van okt) gaat van 13.15 (oudste naar school eerst) tot varierend van tot 14.00/15.00/15.30
Begin tijd is altijd hetzelfde. "s avonds tussen 19.00-19.30 naar bed. Zonder problemen. ik weet dat de oudste altijd rond 12.00 ging maar ja die had toen geen broer die naar school moest.

Merel78

Merel78

10-02-2010 om 22:28

Hier

een dochter van ruim 2.5, maar die sliep op die leeftijd ook nog maar 1 keer en dan zo'n beetje van 1 tot 3. enkele keer tot half 3 (en dan wat eerder er in) en soms tot half 4, net hoe moe ze was. UIterlijk kwart voor 4 maakte ik haar wakker. 's avonds ging ze dan gewone tijd, tussen 7 en half 8 naar bed. Maar volgens mij hangt het er ook erg van af hoeveel behoefte jouw kids aan slaap hebben, want ik las dat sommigen pas met hun 3e minder gingen slapen en anderen voor hun 2e al niet meer 's middags. Dat wisselt dus nogal (mijn dochter slaapt inmiddels ook niet meer 's middags). Ik zou het een tijdje uitproberen, voor zover dat lukt (in slaap vallen heb je niet in de hand ), met redelijk vaste tijden en dan bijv. een half uurtje speling (tussen half 1 en 1 naar bed en tussen 3 en 4 wakker bijvoorbeeld). Succes hoor Hoop dat je gauw een ritme te pakken hebt met ze!

Merel

Niet helaas...

Onze zoon van 2 en 2 maanden slaapt niet meer 's middags. Helaas... De dagen duren nu wat langer, maar de avonden zijn ook langer.. Meestal slaapt hij 's ochtends wel wat langer en ik kan hem tot half zeven (als hij voor die tijd wakker wordt bedoel ik) met gemak terugleggen en dan slaapt hij zo tot half 10. Maar 's middags slapen zit er niet meer in, ook niet als hij om half zeven al op is. Hij is dan 's avonds wel doodop, dus ik zou het ook graag anders zien, maar het lukt gewoon niet meer.

dc

dc

11-02-2010 om 07:55

Hier

zo van 12.30 - 15.00, soms wat langer.

Gaat om 20.00 naar bed, en wordt zo rond 6.30 uit zichzelf weer wakker.

Zeg berber...

heb je dit ook aan je tweeling laten lezen
dan weten ze waar ze zich aan moeten houden hahahah

Hihi

klein beetje maar whahahaha
Ben wel benieuwd hoe het vandaag gaat hoor! Ik ga straks naar de logopedist voor zoonlief, eens horen wat hij te vertellen heeft over het enorme slissen....
Zal wel een "oh my god, hoe leer ik de speen af" verhaal worden, bah!

Tja....

Alleen past de "koude kalkoen" methode niet bij mij en zeker niet bij hem. Maar inderdaad, we moeten van de speen af... Heb het er al over gehad met hem, zegt ie, nou dan ga ik vanavond maar zonder speen slapen mama!
Hmmmm... ben benieuwd hoe hij daar bij het naar bed gaan over denkt hahaha

m@ss

m@ss

11-02-2010 om 14:43

Mag ik...

Dat recept dan ook? Speen afleren..hihi! Hier ook zo'n verslaafde!

Kiki

Kiki

11-02-2010 om 22:58

Hier een luilak

bijna twee en slaapt van 11.30/1200 tot 14.30
Als hij niet slaapt is hij vreselijk sacherijnig.

Hier trouwens geen speen om af te leren, maar een fles. Ik durf daar nog niet aan te denken, zo niet consequent als ik ben

Nou ja zeg....

Gewoon de hele nacht geslapen zonder speen! Gisteravond ietsjes moeilijker in slaap, maar dat mag echt geen naam hebben. Verder 2 keer wakker geweest, hij wilde wel graag zijn speen, maar we hebben het zonder dat ding gered! Ben enorm verbaasd!
Eens kijken hoe het vanavond gaat, maar dit hebben we "in the pocket" zogezegd.
En Berber, hoe is de middagslaap gisteren verlopen? Volgens jouw planning of stiekem niet...

Sanneke, berber

Sanneke: super dat het zo goed ging....Op naar de volgende nacht. Hier ook een spenenman.MAar hij is nog maar 15 maanden, dus de koude kalkoen gaat het hem hier nog effeniet worden.....

Berber: maar hoe liep de rest van de planning???
Ikke is nieuwsgierig...

Berber

Klinkt perfect Berbed. Het lijkt wel op ons schema!!!! MAarre...slapen ze nu ook elke dag van 12.30 tot 15.30. ik meen me te herinneren dat ze ook vaak sneller wakker werden???? Of vergis ik me nu???

Kijk

Berber, het begin is er dus. Nu moeten ze nog even snappen dat ze tot 15.30 moeten slapen zodat mama wat makkelijker naar school kan om broer op te halen
En tja, hier dus toch de koude kalkoen, maar op aangeven van zoon zelf. Overigens heb ik de spenen nog wel hoor, die liggen op mijn nachtkastje. We zijn ook nog niet echt officieel bezig om zonder speen te slapen, maar een soort van "proberen en kijken waar het schip strandt" idee.... Whahaha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.