Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Mijn dochter kleed me uit

Wij hebben 2 meiden, 1 van 18 maanden en 1 van bijna 4 maanden. De oudste heeft sinds kort  in de nacht rare paniek aanvallen. Ze wordt schreeuwend wakker, als ik haar dan uit haar bedje haal heeft ze de behoefte om mij uit te kleden........als ik een vest aan heb trekt ze de rits los en gaat op mijn (blote) borst liggen....als ik mijn bh nog los heb van het voeden van de jongste, trekt ze die eerst "op zijn plek" en legt vervolgens haar hoofd boven de bh rand. Als ik een voedingstrui aan heb, weet ze precies waar ze langs moet en bij een gewone trui trekt ze 'm vanaf de onderkant omhoog en wurmt net zolang tot ze op haar plekje ligt.

Ze krijgt vanaf dat ze 6 maanden was geen borstvoeding meer, ik heb haar al eens geprobeerd aan te leggen, maar daar snapt ze niks meer van. 

Is dit toevallig voor iemand herkenbaar? Of weet je wat dit is en waarom ze dit doet? Het is niet dat ik het haar af wil leren ofzo hoor, ze heeft er schijnbaar behoefte aan, ik probeer haar alleen te begrijpen.....

Veiligheid. ik denk dat je het zelf ook wel weet, jouw huid, jouw geur, jouw hartslag. Waar voelt ze zich het meest veilig en geborgen? Hier een peuter van ruim 3 jaar die nog iets soortgelijks doet als hij zich heel verdrietig of angstig voelt. 

Let maar eens op de hartslag, hoe snel dit ratelg na een enge droom en hoe snel deze daalt als ze haar veilige plekje heeft gevonden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.