Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Tanja Visch

Tanja Visch

27-02-2009 om 13:43

Misbruik maken van in de broek poepen

Ons zoontje van 3 jaar (december 2005)is al geruime tijd zindelijk. Op school (we wonen in Frankrijk dus hij gaat al sinds begin dit schooljaar fulltime naar school) is hij hartstikke goed zindelijk.
Thuis doet hij het zoals het hem uit komt. Als hij iets voor elkaar wilt krijgen is hij hartstikke zindelijk en gaat hij zelf naar de wc voor zowel plas als poep.
Nu heeft hij de laatste dagen er een handje van om niet naar de wc te gaan, buiten te gaan spelen en dan heel triomphantelijk te komen melden: "ik heb plas in de broek..... en ook poep!!!"
Hoe moet ik hier nu op reageren? Van de ene kant wil ik boos worden en bestraffen, maar van de andere kant vraag ik me af of ik dan niet juist het averechtse zal bereiken.
Wie heeft een tip of heeft het zelfde meegemaakt en is heeft het al weer achter de rug.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

27-02-2009 om 18:34

Beetje herkenning

zoon had in begin ook veel poepongelukjes maar was daar niet triomfantelijk over, wel was hij gewoon steeds te laat. Ik was het zo zat! ik ben op een gegeven moment hem steeds in bad gaan zetten om hem te wassen. Dat kost erg veel tijd, meer tijd dan even op tijd te gaan poepen. Dit werkte behoorlijk goed.!

Guinevere

Guinevere

27-02-2009 om 20:25

Tanja

Wat bedoel je met misbruik maken? Volgens mij is ie gewoon af en toe gemakzuchtig.
Mijn zoon was (jaren geleden) ook eindelijk eens een keer volledig zindelijk, met ruim 3,5 jaar, en hij had daar een beloning voor gekregen (een treintje). Toen hij de beloning binnen had dacht ie: "ha, nu kan ik mijn gang zeker gaan". Dus hij begon weer om de haverklap van alles in zijn broek te doen. Toen ben ik een keer "pis"nijdig geworden, en heb zijn treintje weer afgepakt, want die verdiende hij niet meer. Mogelijk geen pedagogisch verantwoorde reactie maar het was in één keer over! Gekrijst van woede heeft hij. Daarna heeft ie nóóit meer iets in zijn broek gedaan (zelfs geen ongelukje).

Tanja Visch

Tanja Visch

04-03-2009 om 09:12

Douchen

Op school gaat hij inderdaad op vaste tijden naar de wc. Dat doe ik thuis ook, maar dan hoeft hij zogenaamd niet. 5 minuten later komt hij dan met een poepbroek naar binnen.
Dat douchen heb ik ook geprobeerd, alleen werkt dat niet omdat hij douchen als beloning ziet, vindt hij namelijk heel erg leuk.
De laatste dagen ging het goed, wellicht is het kwartje gevallen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.