Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Ayanna

Ayanna

08-05-2009 om 19:19

Moederdagkado al binnen...

Oftewel: een hartverscheurend tafereeltje en mama is een watje....
Vanmiddag kind van psz opgehaald. Kwam trots met een grote plastic tas aan lopen die was dichtgeniet. 'Mama kijken, ik die gemaakt, mama die open maken'. 'Nee schat, dat mag ik pas open maken met moederdag. Nog twee nachtjes slapen kind.' Naar huis en tas op tafel gezet. Kind gaan dutten op de bank en op een gegeven ogenblik stond ik in de keuken, eten voor te bereiden. Kind was net wakker en kwam met de tas de keuken in lopen. 'Mama mag die open maken.' Ik pak de tas en zeg: nee schatje, mama moet nog even wachten. Zondag mag mama die open maken. En ik ben zo benieuwd wat er in zit.' Ik zet de tas terug op tafel en loop weer naar de keuken..... en achter mij ontvouwt zich een intens droevig tafereel.... Kind begint hartverscheurend te huilen: mama, mag die open maken, jahaaa. Ik die gemaakt voor mamahaaahaaa. Mama die open maken. Boehoehoehoehoe!!!! Dikke, dikke tranen rollen over zijn wangen terwijl hij, bijna strompelend want zo gebukt onder zijn verdriet, MET tas de keuken in komt. Ik neem hem in mijn armen en probeer nog uit te leggen waarom ik die tas nu niet open 'mag' maken. Maar het verdriet is intens en ineens bekruipt mij de gedachte: straks denkt hij nog dat ik het niet 'wil', zijn kadootje wat hij met zoveel liefde voor mij heeft gemaakt...slik.
Dus heb ik samen met mijn hevig snikkende kind het tasje open gemaakt. Er uit kwam het mooiste zelf gemaakt bloempotje inclusief rietjes-bloemetje ter wereld. Mama was hevig ontroerd en kind dolgelukkig..... En wat doen we zondag??? Zondag interesseert me geen biet meer. Ik heb vanmiddag samen met mijn kind mijn mooiste moederdagmoment tot nu toe beleefd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mamvan joey

mamvan joey

08-05-2009 om 20:57

Hahahaha

Hoe herkenbaar dit. Mijn zoontje (5 jaar) kwam twee weken geleden!! (heeft nu al 2 weken vakantie) thuis uit school met een pakje. Ik moest het open maken zei hij, ik uitleggen dat ik het ging bewaren voor moederdag. Heb het op de plank gezet. Half uurtje later kwam hij weer naar me toe met pakje, moest het echt nu open maken. Ik zei weer dat we tot moederdag moesten wachten. Hoe lang duurt dat nog mam? eeehhh twee weken schatje, nou nou, echt hartverscheurend huilen. Dat duurde te lang, de tranen liepen over zn wangen en hij had het voor mij gemaakt en ik moest het echt nu open maken. Heb het toen maar open gemaakt en gezegd dat ik zou kijken en het dan weer in zou pakken. Er kwam een hele mooie ketting met kralen uit het zakje met een medallion van klei gemaakt eraan, mooi tekeningetje in gekrast, zoooo lief. Moest uiteraard meteen om mn nek. Heb de hele dag trots rond gelopen met de ketting, 's avonds toen hij in bed lag heb ik het weer in het zakje gestopt..
Dochter (3 jaar) haalde ik gisteren op bij de psz, ook zij had nu een pakje bij zich. Ook dat moest open, want ze zei dat er een tekening in zat met handschoenen, hahaha. De juf had (ze deed het voor) haar handen gepakt en zo op het papier gedaan en daar heeft ze ook nog bij getekend. hahahah schattig he hoe ze niks geheim kunnen houden. Hoefde het gelukkig toch niet uit te pakken na het verhaal, bewaar hem dus nog ff tot zondag.
Groetjes Marjolein

Celine*

Celine*

08-05-2009 om 22:30

Ach goss

Wat ontroerend Ayanna. Wat zijn ze dan nog klein he?

Onze dochter (aug.05) kwam woensdag met een dichtgevouwen plastic zak achter haar rug aanlopen. Ik hoorde dat ze de woorden van de juf herhaalde. "Die mag je niet open maken, je mag er niet in gluren en over 4 nachtjes slapen mag je het open maken". "En ik kan het thuis onder mijn bed verstoppen." Toen we uiteindelijk aan het eind van de dag (want eerst nog naar oma geweest) thuis kwamen ging ze het verstoppen. Dus ze loopt naar boven, ik hoor ONZE slaapkamerdeur open en dicht gaan en komt ze even later trots naar beneden. "Mama, ik heb het onder EEN bed verstopt." hahahahahaha, lachen hoor. Het ligt overigens inmiddels in de kast want toen ze de stofzuiger hoorde boven ging ze em even verplaatsen...hihi. Zo beleef je moederdag wel heel echt hoor, ik vind het geweldig!! Ik heb haar ook even verteld dat mama's niets hoeven te doen op moederdag. Ze keek me met grote ogen aan en zei: "Helemaal niks?" Verder geen commentaar hahaha.

Zijn er meer met moederdagverhalen? Vind het zo leuk om te lezen.

Groetjes Celine

Asa Torell

Asa Torell

08-05-2009 om 23:09

Hier nog eentje (maar dan anders)

Ik kopieer hem even van mijn posting in een draadje bij Het nieuwe Huishouden:
"Hier zowaar een moederdagteleurstelling! En zelfs nu al. Zoon wilde heel graag dat ik nu al zijn kadootje zou uitpakken en omdat hij zoals hierboven gezegd zondag toch bij opa en oma is dacht ik, waarom ook niet. Het bleek een prachtig doosje te zijn waar ik heel blij mee was, totdat de reden tevoorschijn kwam waarom zoon het zo graag wilde geven: er zaten 3 snoepjes in en daarvan wilde hij er eentje hebben. Ik ben egoistisch en wilde die snoepjes lekker voor mezelf... gevolg groot drama met woedende zoon . Kadootje voelt nu ook niet meer zo feestelijk. Bedankt school ."
Zoon is overigens 5. En de snoepjes heb ik nog dus ik ga er nu lekker eentje opeten!

Jacoline29

Jacoline29

09-05-2009 om 08:17

Nog net niet

dochter van 2 gisteren kado van kdv meegenomen.Moest mamma ook open maken,ze kwam er steeds mee aanlopen.Ik heb het kadootje aangepakt en toen ze niet keek boven op de kast gelegd.Voor mij dus nog een verassing

Weg halen

Hoi,
ayanna, je had de tas al veel eerder weg moeten halen,dan was hij het waarschijnlijk vergeten.
hier ook dochter van 2,8 jaar. eentje op psz en eentje kdv. opgehaald met oma. ik kom uit mijn werk gisteren en krijg de cadeautjes.

neehoor, ik wil ze niet openmaken en heb haar gezegd dat ze twee nachtjes moest wachten. huilen dus.

totdat ik geheimzinnig zei dat ze het samen met broertje moest verstoppen voor mij, geweldig vond ze dat en ze heeft er niets meer over gezegd.

morgen spannend, ik krijg er 4
groetjes,annemieke

Ja ayanna, ik ook!

Goh, jouw verhaal had de mijne kunne zijn, behalve dan dat mijn ventje (4) grote pretogen opzette en vol enthousiasme naar me toe kwam aanhuppeld en riep dat ie een cadeautje voor mij had. Ik en Zwelgman werken allebei as. zondag dus ik maakte er geen punt van dat het nog iets te vroeg was. Blijkbaar had hij het na school verstopt achter de fauteuil maar hij kon z'n blijdschap niet meer in bedwang houden en haalde het direct zelf tevoorschijn.
Toen jij zei dat je een bloempotje met rietjesbloem hebt gekregen, dacht ik dat onze kindertjes óf bij elkaar in de klas zitten, óf allebei een veel voorkomend cadeautje hebben gemaakt Oja, ook zat er een vlinder-op-stokje en een kaart met gedicht bij. Het leuke is dat mijn kleine jongen vorig jaar nog helemaal niet geinteresseerd was in knutselen, maar nu lijkt het wel een perfectionist!

picobello

picobello

09-05-2009 om 19:24

Dochter vindt

iedereen lief en heeft haar moederdag kado al aan iedereen weggegeven, dus de oudste kids hebben uitgelegd dat het alleen maar aan mama gegeven mag worden. dochter (3) had een idee, ze ging "poten", een soort aftelrijmpje, doen en dan wist ze wie het moederdagkado kreeg. Slimpie, de oudste heeft het kado toen maar goed verstopt.Ik ben wel nieuwsgierig naar de knutsels en rijmpjes.

Polly Shearman

Polly Shearman

09-05-2009 om 19:54

Haha

ik ben altijd jarig net voor of net na moederdag, en de eerste keer dat zoonlief kadootje had gemaakt op school, kreeg ik dat dus voor mijn verjaardag. Omdat het de eerste keer was had ik niet eens in de gaten dat het eigenlijk voor moederdag was. DUs ik trots met mijn geverfde macaronieketting hem naar school brengen.. werd ik door de juf even apart genomen of ik hem af wilde doen omdat alle andere moeders dan al zouden zien wat ze kregen, HUH> zijn die allemaal jarig dan?? whahahahhahaahah

amk

amk

09-05-2009 om 23:44

En al weer weg ook

ik heb mijn moederdagkado dinsdag gekregen omdat dochterlief met papa op vakantie naar Turkije is. Het was dusdanig foeilelijk, en ik kon er erg weinig van dochterliefs knutselcapaciteiten in herkennen dat ik het donderdagochtend na het vertrek van dochterlief via het oudpapier heb afgevoerd. Ben ik nu echt heel erg erg?

picobello

picobello

10-05-2009 om 11:02

Kadootjes

de kinderen zitten op 3 verschillende scholen en wij kunnen altijd goed het verschil zien. De peuter/kleuterschool maakt er altijd erg veel werk van, echt altijd hele mooie knutsels, maakt niet uit voor welke gelegenheid. De school van de oudste idem, echt aandacht voor wat ze maken ( dochter verteld ook regelmatig dat ze iets over moet doen omdat de juf vindt dat ze het beter kan) en de middelste, tja ... volgens mij bedenkt juf donderdags dat het zondag moederdag is en ze wat moet doen. Gevolg: in elkaar geflanst papier met een snel kleurwerkje en ( onderste boven) in elkaar gezet.
Ik vind alles wat de kinderen maken natuurlijk erg mooi en zal ook nooit zeggen dat een of ander mooier is, maar middelste had zelf wel goed door dat er een groot verschil was. Ik vond het meer jammer voor haar.
Ze heeft zelf daarna in haar kamer een hele mooie tekening gemaakt en tuurlijk gaat die ook in een lijstje.

Ayanna

Ayanna

10-05-2009 om 12:06

Haha, hij leert snel!

Kwam gisteren thuis uit mijn werk en papa had met zoon samen 'inkopen' gedaan. Kind wijst op tasje in de kast en zegt: die voor mama. Ik die kocht bij Kuitpat. Is moededagfimmel. Met andere woorden: ze hadden bij het Kruidvat een film voor mama gekocht... Papa roept vanuit de keuken: dat is een verrassing! Dat moet je niet vertellen. En wonderlijk maar waar, heb kind er verder niet meer over gehoord.
Vanochtend was ik croissantjes in de oven aan het doen, tsja...je eigen gemaakte moederdagontbijt smaakt toch het lekkerst....en kind komt met tasje naar de keuken.'Mama, hassing (=verrassing) voor jou!' Ik maak kadootje open (twee heerlijke detectives op dvd), papa roept nog van boven om even te wachten op hem, maar kind wil echt niet meer wachten! Papa komt naar beneden en zegt tegen kind: eigenlijk had je even moeten wachten op papa. Dan hadden we het samen kunnen geven. Waarop zoontje zegt: nee, niet wachten. NU is moededag!!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.