Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Linda Severins

Linda Severins

08-01-2011 om 10:02

Niet meer zelf willen eten

Hallo,

We hebben een dochtertje van 2 jaar en 5 maanden die hartstikke goed kan eten, alleen de laatste maanden wil ze dit niet meer zelf doen.
Eerst deed ze dat wel altijd maar ineens niet meer, nu wil ze altijd geholpen worden en als we daar niet in mee gaan word ze ontzettend driftig.
We hebben vanalles geprobeert zoals het eten weer gaan pureren,nieuw bestek enz. maar dit helpt allemaal niet.

Wat kunnen wij nu het beste doen? haar blijven helpen met eten geven en denken het is maar een periode en die gaat ook wel weer over dan gaat ze vast weer zelf eten(waar ik voorstander van ben)of haar niet helpen en haar maar boos laten worden en dan maar met een lege maag naar bed,hier is mijn vriend namelijk meer voor hij denkt dat ze dan na een paar dagen vanzelf weer zelf gaat eten.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna3

Anna3

08-01-2011 om 14:10

Linda

Ik zou kiezen voor 'voeren'. Kan me niet voorstellen dat dit een fase is die lang duurt.
Heel eerlijk gezegd zou ik willen dat mijn dochter, zelfde leeftijd, dat toestond. Zij wil alles zelluf doen, met als resultaat dat het uren duurt en dat ze niet meer dan een muizenhoeveelheid eet
Je moet i.i.g. proberen te voorkomen, op deze leeftijd, dat het een strijd wordt, en geen eten geven lijkt mij meer strijd opleveren.

dc

dc

08-01-2011 om 14:50

Middenweg

Wat ik zou doen is een stukje brood geven om op te kauwen terwijl wij eten, en voeren erna. En zeggen dat ze als ze warm wil eten, zelf al kan beginnen, en anders even moet wachten. Geen strijdpunt van maken in elk geval. Dan begin je aan een strijd die jaren gaat duren.

Bij ons aan tafel is de regel dat het gezellig is, anders naar je kamer. En dat werkt tot nu toe erg goed. (Kinderen zijn 4 en 2, en eten aardig goed.)

Bedankt....

...voor jullie reactie, ik ben het idd met jullie eens het moet geen strijd worden, als ze niet wil eten dan maar een stukje brood(goede tip trouwens) en dan kan ze zelf beslissen of ze verder wil met het warme eten of niet en als ze ons ziet eten zal ze vast ook wel mee willen doen.
Er moet idd een middenweg zijn, mijn vriend is meer van mening laat haar maar krijsen daar word ze groot van...die mening deel ik niet daar word ze namelijk alleen maar opstandiger van zo zijn peuters nu eenmaal en gaat het eten een gevecht worden wat ook niet de bedoeling is.

dc

dc

09-01-2011 om 11:45

Strijd

Ik zie het bij mijn zus. Man en zus zijn bij hun kinderen echt de hele maaltijd bezig met de kinderen. "Eet boven je bordje, zit recht, eet je groente op, kijk wat je doet! etc etc etc." Ik zou er zoooo moe van worden. Wij hebben naar hen kijkend besloten dat we dat dus niet gaan doen. Gewoon zelf gezellig eten, en kind negeren, en vaak gaat kind dan vanzelf eten! En zo niet, ze hongeren zichzelf echt niet zomaar uit!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.