Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
zwelbast

zwelbast

24-10-2008 om 23:54

Niet op been staan

hoi iedereen,

ben even benieuwd of iemand het volgende herkent:

sinds afgelopen dinsdag gaat mijn zoontje van 2 niet meer op zijn rechterbeen staan. uiteindelijk via huisarts op woesdagavond op de eerste hulp gekomen - van 17 tot 22u daar gezteen - vooral gewacht, arg!
er is een echo van zijn heupjes gemaakt en er is bloedgeprikt om evt ontsteking op te sporen. ze zagen zo op het eerste gezicht niets.

toen zeiden ze dat het wrs een lichte ontsteking is in het gewricht (denk ik) en dat dat vaker voorkomt bij peuters en vanzelf kan overgaan.

hij is verder niet ziek (als hij koorts krijgt moeten we gelijk terug), alleen gefrustreerd! dat hij niet meer mobiel is - hij loopt of staat echt niet meer. schuifelt wel wat rond. hij is ook op het kdv geweest maar was daar ook wel wat sip omdat hij niet mee kon doen.

nu ben ik benieuwd of iemand dit ook heeft gehad - of zoiets.

als het nou niet snel overgaat, zou ik dan een ostheopaat ofzo kunnen raadplegen - misschien heeft ie iets verrekt?
ik vind het maar niks om hem zo te zien. vooral op zo'n eerste hulp afdeling 's avonds is zo'n kleintje zo kwetsbaar opeens!

bedankt voor het lezen!

groetjes en fijn weekend!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

25-10-2008 om 14:40

Zwelbastje

Als ik jou was zal ik gewoon terug gaan naar het ziekenhuis en zeggen dat het echt niet gaat zo en anders een second opinion of zo,laten ze het maar onderzoeken met ev een scan/foto's,ik heb zelf gehad met mijn dochtertje van 2 toen ze toen 1/2 jaar was.Via ha naar ka in zh,terug naar huis gestuurd terwijl ik echt zei dat het niet goed ging met haar en dat ook voelde,dezelfde avond lag ze op de kinderafdeling.

Zelf vind ik ze wel erg gemakkelijk dat ze er van af komen zo,een ha stuurt je niet voor niks naar het zh toe,maar ja ik ben geen dokter,maar heb wel een mening,arm jochie.
Sterkte klein mannetje en ook voor mamma

Ardnax

Ardnax

26-10-2008 om 00:55

Mijn zoontje

Had een half jaar geleden zoiets in zijn pols. Hij deed er echt niks mee, had heel veel pijn en het was ook rood en dik.
We zijn de hele molen doorgegaan; opname op de kinderafdeling, PET-scan, MRI, echo, gewone foto's, bloed, bloed en nog eens bloed prikken.
Er was een kleine verhoging in het bloed wat duidde op een ontsteking ergens, maar op de rest van de onderzoeken was niks afwijkends te vinden.
Na een week was het over.
De verklaring van de kinderarts was dat sommige kinderen na een infectie (verkoudheid, blaasontsteking, oorontsteking etc.) een neerslag van afweerstoffen in een gewricht kunnen krijgen. Redelijk normaal is een heup (!), de pols was redlijk uniek.
Hij noemde het reactieve arthritis.
Succes (wat hier trouwens goed hielp tegen de pijn, waren diclofenac zetpillen voor kinderen)
Grtz.
Ardnax

Jacoline29

Jacoline29

26-10-2008 om 16:53

Zwelbastje

Ons dochtertje had een virusinfectie.Ze had het RS virus,een virus wat voor ons een gewone verkoudheid is kan voor een baby erg gevaarlijk zijn,1 op de zoveel(geloof 1000 of zo)heeft ondersteunig van het zh nodig en Elize was die ene.Ik had gelezen/gehoord dat de longetjes daardoor erg gevoelig voor ontstekingen blijven(naweeen van dat virus),ik hou iedere verkoudheid dan ook goed in de gaten en trek veel sneller aan de bel dan dat ik deed.
Gelukkig gaat het nu goed met haar.

Jacoline29

Jacoline29

27-10-2008 om 14:49

Zwelbastje

laat je even weten wat ze morgen gezegd hebben?

Ja het was erg schrikken,het was nl al de 2e keer dat ze in het zh kwam te liggen.ook een keertje toen ze net 1 week oud was(luchtweginfectie).ook aan allerlei apparatuur,maar nu gaat het goed en daar ben ik erg blij om

Jacoline29

Jacoline29

29-10-2008 om 07:46

Zwelbastje

Als je kind koorts heb,dan merk je het echt wel hoor.Ze zijn hangerig,warm in hun nek/rug en elize krijgt dan vuurrode wangetjes,met haar gaat het wel goed,ze is alleen op dit moment erg verkouden en heeft daarbij koorts.Ik hou dat wel dan altijd in de gaten bij haar,haar virusinfectie heeft me destijds flink wakker geschud.
gelukkig komt alles goed met jouw kleine man.
Ik wou dat ik mijn abonnement kon opzeggen in het zh,maar helaas zal dat voorlopig nog niet gebeuren.
Moet jij nog terugkomen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.