Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Niet slapen

Hoi allemaal.
Ik ben nieuw hier en hoop zo een beetje advies te krijgen en mee te kunnen denken met anderen. Ik ben een jonge moeder van 2 kids. De oudste is nu 2.5 en de jongste 5 maanden. Nu zit ik met "het probleem" dat de oudste heel vaak wakker wordt en ook heel vroeg wakker is. En met heel vroeg bedoel ik half 5!!! Hij gaat pas om 8 uur naar bed. Gaat 's middags niet naar bed in de hoop dat het helpt. Maar niks werkt. Doorzeuren en huilen gaat niet ivm de onderburen. Dus ik moet er naar toe. We hebben het in overleg met de buren 2 weken geprobeerd en daarna aansluitend 2 weken op vakantie. Maar het werkt gewoon niet. Hij word overdag genoeg uitgeput. Ga elke dag minimaal 2 uur naar buiten waar hij zich afbeult in de speeltuin. Dus ik weet het even niet meer. En aangezien de jongste om half 12 nog de laatste fles moet is dit erg vermoeiend. Iemand tips? Alvast bedankt!
Liefs mamalo3s

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosita

Rosita

09-08-2010 om 12:31

Te moe?

Zou je oudste niet gewoon te moe zijn om te slapen? Dat klinkt heel gek, maar ik weet van mijn oudste dat als hij 's middags niet sliep dat hij dan 's nachts slechter ging slapen en ook zo idioot vroeg wakker was. Ooit las ik hier ergens dat uitgeruste kinderen het beste slapen en bij ons was dat ook zo.

Is hij overdag wel moe? Ik kan me zo voorstellen dat je zelf het idee hebt om hem overdag maar wakker te houden zodat hij 's nachts eindelijk gewoon slaapt tot minstens half 7 of zo, maar dat werkt niet bij alle kinderen.

Tijdklok

Ik weet niet hoe goed je kan praten met je zoon, maar wij zijn rond die leeftijd begonnen met een tijdschakelaar waarop een lamp was aangesloten: hij mocht zijn bed uit als de lamp aanging. Als hij zich netjes koest hield tot die lamp aanging kreeg hij een sticker. Je kan natuurlijk ook een lampje uit laten gaan met een tijdschakelaar, het gaat om het systeem. En als hij idioot vroeg wakker wordt niet meteen de tijd om zeven uur zetten, dat is te lang, maar in stapjes opschuiven tot een acceptabele tijd om op te staan.

Het heeft hier erg goed gewerkt, maar ik moet daarbij zeggen dat zoon redelijk makkelijk is en dat hij altijd een goede prater is geweest zodat je met 2,5 gewoon een gesprekje met hem kon hebben.

Als ik me goed herinner duurde het bij ons een paar weken voor het trucje was aangeleerd. Een grote opluchting.

Dat verhaal over 'te moe om te slapen' kan trouwens inderdaad ook aan de hand zijn.

Sterkte ermee

Temet

mamalo3s

mamalo3s

09-08-2010 om 12:50 Topicstarter

Proberen

Hij slaapt nu sinds 1.5 week niet meer overdag. In de hoop dat ie te veel sliep. Hij is ook overdag totaal niet moe. Hij zit ook goed in zijn ontwikkeling met alles dus daar lijkt ie geen hinder door te hebben. Maar als hij moe is uit hij dat zoiezo niet goed. Hij is een jongen die het liefst de hele dag speelt, klimt en klautert. Hoe zou ik dat te moe zijn aan kunnen pakken. Hij krijgt altijd om 10 uur fruit. Om 12 uur met zijn tweeen aan tafel eten en om 3 uur naar de speeltuin. Bij thuiskomst om 6 uur eten en dan in bad en nog een boekje lezen. Dan naar bed. Dus heb ook de standaard routines. Half 1 tot half 3 naar bed dan? Of is dit te lang?

Met het lampje ga ik ook proberen. Ik denk wel dat hij dat begrijpt. Of ie luisterd is een tweede natuurlijk

Bedankt nogmaals!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mamalo3s

mamalo3s

09-08-2010 om 14:36 Topicstarter

Speeltuin

Van 3 tot 5 ong. Behalve met slechtweer. We wonen in een apartement met enorme zeikerds van benedenburen. Als hij al loopt of een keer rent staan ze al aan de deur. Als ik echt geen ruzie zou willen moet hij dus de hele dag op zijn kont zitten. En aangezien hij nogal graag rent en springt is dit de enige oplossing. Helaas ze wonen pas een half jaar onder ons en nu al hebben ze een reputatie. En om eerlijk te zijn doe ik ook mee. Hier zijn houten vloeren en dat weet je bij koop. En rekening mee houden tuurlijk maar ik ga niet op hun voorstel in om dan maar de hele dag tv kijken en knutselen. Want dat is tenminste rustig.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rosita

Rosita

09-08-2010 om 23:25

Niet moe of wel moe?

Je zegt dat je zoon overdag totaal niet moe is, maar zou dat niet zo lijken? Mijn dochter van bijna 2 breng ik iedere dag rond half 1 naar bed en soms vraag ik me echt af of ze gaat slapen. Dan is ze nog zo gezellig en oogt helemaal niet moe, maar goed half 1 is half 1 (ze is tenslotte nog geen 2) en ze gaat gewoon naar bed. Op de dag dat ze niet moe is valt ze makkelijk in slaap en op de dagen dat ze al vanaf half 12 in haar ogen zit te wrijven kan ze rustig nog een half uur liggen huilmiepen in bed.

Ik begrijp best dat je 's middags lekker naar buiten gaat, maar ik vind 2 uur in de speeltuin best lang voor zo'n ukkie hoor. Ik zou het eens wat rustiger aan doen, uurtje speeltuin, even eendjes voeren en dan naar huis. Nou moet ik er zelf ook niet aan denken om iedere dag in de speeltuin te zitten hoor, stukje fietsen naar het dorp om één komkommer te halen en een kwartiertje op de wipkip bij de bakker vind ik een stuk leuker om te doen.

mamalo3s

mamalo3s

10-08-2010 om 10:07 Topicstarter

Lampje en te moe

ik ben het eigenlijk gaan doen ivm de onderburen. En dat is eigenlijk ook zijn enige uitlaatklep om te rennen enz. Scheelt dat de speeltuin letterlijk 2 min. Lopen is. Het zou idd kunnen zijn dat hij te moe is. Maar hoe pak ik dat aan? Gewoon in bed leggen en verhaaltje net als 's avonds? En dan afwachten? Hij gaat altijd als ie wakker is op de muur en het bed slaan als het niet naar zijn zin gaat. Dat is ook 1 van de problemen met de buren. Bed van de muur enzo gaat niet kamertje is maar heel klein.

Het lampje heb ik gister nog gehaald en samen met hem na uitleg uitgezocht. En wonderbaarlijk hij bleef liggen tot het lampje aanging om half 7!!!! Heb 2 uur langer kunnen slapen. Toen het lampje aanging wilde hij wel meteen het bed uit en spelen. Maar toch!!! Begin is er. Enorm bedankt alvast hier voor!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Buren

Goed zeg dat je vanmorgen iets langer hebt kunnen slapen!
Maar bedoel je nu echt dat je je in al die bochten wringt vanwege de buren?? Het is nou eenmaal zo dat waar een hoop mensen dicht op elkaar wonen je elkaar kunt horen. En kinderen maken nou eenmaal wel eens lawaai. Ik zou je iets minder druk maken om de mening van de buren... en als ze blijven klagen dan adviseer je ze een hutje op de hei

Slapen in de wagen?

Mijn zoon sliep thuis niet meer tussen de middag vanaf dat hij twee jaar was (op de creche wel). Toch was hij wel moe en was het beter voor hem als hij wel sliep, maar hij weigerde dat in bed te doen. Er waren twee oplossingen voor: hem op de bank liggend tv laten kijken - dan viel hij in slaap, of hem in de wandelwagen zetten en een boodschap gaan doen. Vaak kon ik in dat laatste geval gewoon na die boodschap thuiskomen, de wagen met slapend kind in de hoek parkeren en dan tukte hij nog een half uur ofzo door.

Geweldig dat je zoon zo goed gereageerd heeft op die lamp. Twee uur extra nachtrust doet wonderen voor je humeur en je veerkracht - tenminste, bij mij wel.

Groeten,

Temet

mamalo3s

mamalo3s

10-08-2010 om 13:00 Topicstarter

Buren

Jep wring me helaas in al die bochten daardoor. We moeten ze enigzins te vriend houden aangezien we ons huis te koop hebben staan. We hadden. Iemand die een bod uit wilde brengen. Alles was bijna geregeld. Makelaar van hun meegeweest. We hadden al onderhandeld wanneer ze dan erin zouden kunnen. Toen hebben de buren uit wraak gezegt dat het huis heel gehorig is dat ze ons gewoon hoorde praten enz. En aangezien wij boven ons een jong gezin hebben met 1 baby moest ie daar ook even rekening mee houden. Schijnbaar is er nog meer gezegt, maar daar willen ze zich niet over uitlaten. En we moeten wel gaan verhuizen. Want het huis is echt te klein. Dus tja. We hebben zelfs al met de wijkagent hierover gesproken. En hij heeft met de benedenburen gesproken. Maar dan liegen ze alles bij elkaar. Hoezo horen ze wat??? Nee hoor valt wel mee. En tja dat weet je ook met deze huizen.....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mamalo3s

mamalo3s

10-08-2010 om 13:02 Topicstarter

Kinderwagen

Helaas valt ie bij ons niet ib de kinderwagen in slaap. Heeft ie nooit gedaan. Zelfs in de auto niet. Hij vind alles te leuk en interessant en gezellig. Zelfs snachts in de auto als ik hem er slapend in zet word hij wakker en zegt ie. Ja daar gaan we!!! En is ie helemaal enthousiast.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mamalo3s

mamalo3s

10-08-2010 om 19:27 Topicstarter

Berber

Ja heb het Vanmiddag geprobeerd. Hij heeft niet geslapen. Maar wel op zijn bed boekjes gelezen. Dus iig gerust. Hij was ook de eerste 10 min. Behoorlijk boos. Ik genegeerd natturlijk na een uitlegpoging. Tot de deurbel ging en de benedenbuurman begon te schreeuwen. Mijn zoontje is bang voor hem en heeft het van schrik op het huilen gezet. Maargoed. Na dat gekalmeerd te hebben heeft ie tot half 3 in bed gelegen. Ik weet niet of de spanningen ermee te maken hebben. Hij heeft altijd al zo slecht geslapen 's nachts.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Precies

Ik ben het eens met Berber. Je hoeft dit allemaal niet te pikken hoor.. wat denken die mensen wel! Meteen aan de deur staan schreeuwen vanwege een huilend kind. Die mensen zijn gek geworden!!

Ik zou, wat Berber ook al oppert, als hij weer aan de deur staat te schreeuwen gewoon de politie bellen.

mamalo3s

mamalo3s

11-08-2010 om 12:25 Topicstarter

Berber en ladydg

Hebben we al eens geprobeerd helaas. Politie komt niet. Want ze komen niet binnen en gebruiken geen fysiek geweld. Wijkagent heeft poging tot praten gedaan maar het wordt alleen maar erger. Vannacht was de jongste wakker geworden. Had de dekens van zich afgeschopt dus had het koud. Ben hem gaan troosten en ingestopt. En hij sliep weer. Heeft hooguit 5 min geduurd alles bij elkaar. En toen gin de deurbel weer. Of het wat zachter kon. Maar niet op de vriendelijke manier. Hele huis wakker natuurlijk. En mijn man heeft zich ff heel boos gemaakt. Dus hele portiek wakker. En iedereen gaf ons gelijk. Hij is door de rest van de buren flink vernederd. Letterlijk. Dus ben benieuwd of het geholpen heeft. Hij is vanochtend nog niet langs geweest. Dus duim voor me!

De oudste was vanochtend om kwart voor 7 aan het roepen dat ie uit bed wilde. Lampje ging weer om half 7 aan . Heeeeeel erg bedankt nogmaals voor deze tip!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sterkte!

De politie komt in dit land pas als het te laat is, er moet eerst bloed vloeien. Achterlijk.
Ik heb ook ooit eens een gevalletje "buurman" gehad. Alleen hadden wij last van zijn wekker die vanaf half 6 's morgens een uur lang op volume 100 stond. Hij werd niet wakker van de wekker, was zijn uitleg, maar dan heeft dit ook geen zin, leek mij. Op een gegeven moment begon hij te dreigen. Of onze auto's ons veel waard waren. Toen ben ik compleet uit mn dak gegaan en hebben we hem niet meer gehoord. Niet de wekker iig.
Jij met je kindje, ik kan me er alles bij voorstellen dat het onprettig en zeer intimiderend is. Ik hoop idd echt dat de uitbarsting van je man geholpen heeft! Laat die mafkees (buurman lekker een hobby gaan nemen ofzo. Beetje begrip mag best.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.