Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
nibi

nibi

22-07-2009 om 13:40

Niet slapen

hoi,
mijn dochtertje van 2 wil niet gaan slapen, s'middags niet en s'avonds niet, we hebben het idee dat het door het consultatiebureau geadviseerde manier van de vijf minuten methode niet werkt, ze gaat op tijd van vijf minuten helemaal over de rooie, ligt te stampen tegen de deur en te tieren van jawelste dan gaan we maar weer bij haar bed zitten tot ze in slaap valt en we weg kunnen sluipen, voor de rest is ze redelijk braaf maar we worden al gespannen als het bijna bedtijd is,...help

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
nibi

nibi

22-07-2009 om 21:46

Morgen beginnen we!

hoi
Ik had idd zelf al het idee dat we niet consequent zijn, we hebben ook net besloten dat we het maar op de manier van weggaan en terugkomen gaan proberen en dan ik de ene dag en mijn man de andere dag....ik heb daarnet van kwart over zeven tot kwart voor negen bij het bed in de buurt gezeten en toch uiteindelijk nog te vroeg weggeslopen, ze zette het weer op een krijsen maar het was al na 2 minuten stil...
Het probleem is alleen als we haar deur op een kier zet ze komt drammen om in ons bed te komen en dat gaat nog sneller dan 1 minuut...
Maar zoals gezegd gaan we er morgen aan beginnen..ik hou het forum op de hoogte
bedankt voor je tip in ieder geval (morgen na 1 minuut kijken ipv 5 minuten tandenknarsen)

Anne

Anne

22-07-2009 om 22:07

Nog iets

Toen ik laatst de verpleegkundige van het CB vertelde over hoe ik een (heel ander) probleem met mijn dochter aanpakte, was haar eerste vraag na mijn verhaal "hoe lang ga je deze aanpak uitproberen?" Een voor mij heel verrassende vraag. Maar het werkte wel heel rustgevend. Ik nam mezelf voor die aanpak 1 week uit te proberen, en mocht ik dan geen resultaat zien, te gaan zoeken naar een andere methode. En in die ene week hoefde ik me dus alleen maar te concentreren op het consequent uitvoeren van mijn aanpak, en geen energie te verspillen aan vragen als "werkt het wel", "moet ik niet wat anders proberen", "wat moet ik dan proberen".

Mijn advies dus: spreek af hoe lang jullie deze aanpak sowieso gaan hanteren.

Hetzelfde gehad

Hoi,
we hebben met onze dochter hetzelfde gehad. slopend. na 6 weken was ik het zat. Ik heb het cb gebeld en die adviseerder haar te laten huilen. deur open,maar bijv. traphekje ervoor dat ze er niet uit kan, maar zich toch niet opgesloten voelt.
laten huilen, al duurt het een uur. dan als ze uiteindelijk stil is,ga je ernaartoe. ligt ze bijv. op de grond te slapen, leg je haar in bed.

bij ons ging het iets anders, ik had geen traphekje. ik heb de klink van de deur gehaald. ik heb haar laten huilen, maar na 20 minuten stopte ze. ik ernaartoe, was ze zelf in bed gaan liggen en ze sliep.
Die nacht werd ze nog twee keer wakker. ik ging ernaartoe, gaf haar een aai en ging weg. ze bleef huilen, ik liet haar huilen. het duurde twee keer 10 minuten.

de volgende avond...10 minuten huilen achter de gesloten deur en de avond erna was het over.

een rigoreuze methode waar je de kracht voor moet hebben,maar bij ons werkte het dus heeeel snel.

succes.
groetjes,annemieke

Tip voor de deur

als je niet wil dat ze haar kamer uit kan, doe dan zo'n schuifkettingkje erop. Deur kan op een kier,maar ze kunnen er niet uit.

Anna08

Anna08

24-07-2009 om 14:50

Hier ook gehad

Toen onze oudste dochter 2 was hebben we het ook gehad. Krijsen met naar bed gaan savonds. paar avonden getobt, toen paar avonden 1x er naar toe, en dan zeggen je gaat gewoon slapen ook al vind je het niet leuk. Als je weer gaat huilen komen papa/mama niet meer bij je kijken. Welterusten! En dan weglopen, deur dicht en echt niet meer komen. 1e avond na ruim half uur huilen stil. tweede avond na 20 min. stil derde avond nog paar brullen en toen was het over. Dochter is nu ruim 3 en heeft daarna nooit meer slaapproblemen gehad.
Ik hoor inderdaad ook wat hiervoor al ergens staat dat consequent zijn overdag ook doorwerkt naar de nacht.

Sterkte!
gr. Corrie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.