Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Niet willen slapen

Mijn meisje van 2 is een echte boef.
Weigert te gaan slapen als mama haar naar bed brengt.
Komt uit het bed, gaat haar grote broer wakker houden,samen klieren en uiteindelijk beland ze bij me op de bank.

Moedeloos wordt ik er van. Heb alles geprobeerd. Terug leggen in bed, niks zeggen, broer eerder, gedrag negeren, boos worden... het maakt niet uit. Bij haar vader geen probleem! Brengt oma haar naar bed net zo makkelijk...maar bij mama...ggggrrr

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Risama

Risama

11-10-2011 om 14:16

1 methode toepassen

Misschien komt het wel omdat jij steeds wat anders probeert en vader en oma heel consequent op dezelfde wijze je dochter naar bed brengen. Mijn advies is dus hou je bij 1 methode. Het zal niet direct zijn vruchten afwerpen, maar op een gegeven moment levert het hopelijk wat op.

Overigens herken ik het wel hoor, doodvermoeiend kan het zijn zo'n kind dat maar uit bed blijft komen...

dc

dc

11-10-2011 om 20:23

Ook gehad

Met onze oudste, de middelste deed het gelukkig maar heel kort.

Ik nam er ruim de tijd voor. Ik legde hem met ritueel op bed, en ging vervolgens op de gang zitten lezen. Als hij kamer uit kwam, zei ik de eerste keer, het is tijd om in bed te blijven, verder zeg ik vanavond niets meer tegen je. Ik legde hem dan terug in bed, en alle volgende keren deed ik hem zonder iets te zeggen weer in bed. Binnen een week was het gespook over, want niet leuk meer!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.