Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Sonia

Sonia

29-06-2009 om 21:42

Nu al meeloper?

Mijn zoontje van bijna 3 zoekt in een groep met kinderen, altijd een kindje waar hij zich aan kan optrekken. Nu hebben we gemerkt dat dit vaak kindjes zijn die brutaal zijn, veel durven en nog al wild zijn. Hij heeft een voorkeur voor oudere kinderen. Mijn zoon is dan de clown en doet alles om dat ene kind aan het lachen te krijgen. Hij is dan heel gefocussed op dat kindje en wil dan alles wat hij of zij ook heeft. Bijv zelfde soort beleg of drinken.
Wij denken dat dit wellicht uit een soort onzekerheid komt, maar ja hoe ga je hier mee om.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Herkenning

Een van de beste vriendjes van zoon op het kdv is een brutaal, druk jochie en mijn zoon vind hem fantastisch. Ik minder, want dat kind is een beetje aggressief en luistert slecht. Maar goed, samen halen ze streken uit, dat joch leidt en zoon volgt. Alleen is zoon dus helemaal niet zo, en als je ze samen ziet zie je ook dat de balans niet helemaal goed ligt. Het zal er wel bij horen. Nou speelt hij gelukkig ook wel met andere kindjes want volledig onder de invloed van dat ene jochie zou ik niet blij mee zijn.

Guinevere

Guinevere

30-06-2009 om 15:56

Gehad

Zoon was op 3-jarige leeftijd volledig onder de indruk van een eveneens 3-jarige zeer stoere jongen met een oorbelletje en zijn haar als een punk (etc). Hij wilde zelfs dezelfde voornaam gebruiken, luisterde niet meer naar zijn eigen naam. Vanaf zijn 4e trekt hij echter toe naar de braafste, netste kindertjes van de klas! En zijn eigen naam is ook allang weer in gebruik. De "brave" kinderen passen beter bij hem, aangezien hij zelf ook eerder in die categorie valt dan in de categorie "stoer". Komt vast vanzelf goed!

Sonia

Sonia

02-07-2009 om 22:28

))

gelukkig, ik hoop dat het inderdaad een fase is
bedankt
Sonia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.